De unieke locatie is ook meteen een pijnpunt. Je kunt heel Valkenburg doorrijden maar je ziet helemaal niks van het park, omdat het juist op een heuvel ligt. Dit helpt natuurlijk niet. Daarnaast heb je veel oppervlakte, maar door de heuvelachtige omgeving maar weinig ruimte om een echte goede/grotere attractie te plaatsen.
Wat betreft het aantal echte attracties is dit helemaal niet zo slecht. Laatste 10 jaar zijn er best wat infill attracties bijgekomen.
Dat de sprookjes niet het niveau van de Efteling is, dat lijkt mij logisch, maar voor de doelgroep is dit echt nog wel oké.
Het probleem is denk ik dat het park een relatief kleine doelgroep heeft. Het is een erg leuk park voor hele jonger kinderen. Vorig jaar nog geweest met o.a. m'n zoon van 8, maar hij begint eigenlijk al te oud te worden voor dit park.
Ik vraag me ook af of de naam Sprookjesbos juist een positief effect heeft, of juist niet. 99,99% van de bevolking denk dat toch automatisch aan de Efteling en aan een walk through zonder attracties. Ik denk dus dat veel mensen misschien een heel verkeerd beeld hebben van dit park.
Al met al zou het zonde zijn als dit park niet overgenomen gaat worden.