Het Duitse park Tripsdrill heeft aangekondigd een nieuwe attractie te gaan openen in 2024
Maar ze laten ons momenteel nog raden naar wat voor attractie het zal gaan worden.

]-R

Een van de antwoorden die hier opgegeven werd tot nu toe, is een Super Swing van Ride Engineers Switzerland.
Want de fundering waar al aan gewerkt word, zou daar op wijzen.

dat is best een grappige attractie en zou perfect bij Tripsdrill passen.

QDude24 Is het bekend waar in het park het bouwterrein is?

Ik zou het niet weten, mogelijk dat een andere site dit wel al weet.

The_Bullgod als het goed is komt dit naast Hals Über Kopf. Tussen de lifthill en het bestaand park.

Taronco Zo op de plek van die kinderboederij?

Nogsteeds bizar dat ze het huidige park zo uitbreiden terwijl er aan de andere kant van het park een enorm leeg grasveld is. Maar daar zal wel een reden voor zijn.

The_Bullgod Een van de antwoorden die hier opgegeven werd tot nu toe, is een Super Swing van Ride Engineers Switzerland.

Zou daar prima passen. Ziet er leuk en is niet al te spannend.

Een andere nieuwigheid is een aanpassing voor bestaande Funhouse Altmännermühle. Dit funhouse was namelijk bijna volledig in de buitenlucht, iets wat vrij uniek is voor het attractietype, maar zal in 2024 worden overkapt.

Bron; Christoffel op Coasterfriends

Dat funhouse was bij mijn laatste twee bezoeken gesloten. Op zich was het juist uniek dat het buiten was, maar een overkapping zal het beduidend meer weer-bestendig maken.

QDude24 Nogsteeds bizar dat ze het huidige park zo uitbreiden terwijl er aan de andere kant van het park een enorm leeg grasveld is. Maar daar zal wel een reden voor zijn.

Het grasveld bebouwen haalt het unieke zicht op het kasteel van G'Sengte Sau weg. Dat zou enorm zonde zijn.

Meer ten zuiden (rechts van de ingang van de Badwanna Schussfahrt) is wel nog een kleiner veldje waar ongetwijfeld iets op zou passen.

Tenslotte is er nog een veldje in het Noorden dat een beetje tussen Mammut, Karacho en de Rafting River in ligt. Lastig qua theming om daar iets mooi te doen.. En het geeft een mooi zich top mammut.

Nee, ik snap best dat ze voorlopig van het veldje af blijven en juist in de kale/dode hoek bij Hals Über Kopf iets willen bouwen. Immers heb je daar een vrij groot pad dat eigenlijk uitsluitend naar de achtbaan loopt en waar je veel de parkeerplaats op kijkt. Dat gebied wat meer afronden kan geen kwaad.

Coasterfrenzy Het grasveld bebouwen haalt het unieke zicht op het kasteel van G'Sengte Sau weg. Dat zou enorm zonde zijn.

Ligt eraan wat je erneer zet, tis dat het park al 38373 track rides heeft, want dat het er prima gepast zonder het uitzicht weg te nemen

Naar mijn weten wordt dat veld in de warme tijd van het jaar ook veel gebruikt als picknick plaats en dat is natuurlijk lekker Duits wat helemaal bij het thema van het park past. De veldjes bij Karacho worden al wat meer volgebouwd met laatst het fonteinenpleintje. Ik vind het wel goed dat ze nu wat meer deze kant bebouwen omdat daar voorheen weinig te vinden was voor de thrillseekers.

De volgende fotos zijn gemaakt op 9 December, door coasterfan2612 op Coasterfriends.de

Voor de nieuwe attractie zijn enkel nog funderingen gestort, meer niet.

De overkapping van de Altmännermühle is daarentegen in volle gang, er staat ook een kraan.

En als laatste ontwikkeling; er word gegraven in de aardewal die tussen Mammut en Heißer Ofen stond. Een reden is niet bekend.

10 dagen later

Het park hint hier op een schommel. Sommige fans denken dat er een Wild Swing van ART Engineering zal komen.

• Niek heeft hierop gereageerd.

QDude24 Het park hint hier op een schommel.

En aan het AI-beeld te zien, zou het misschien een ronde schommel kunnen worden? Tenminste, om een AI-beeld er zo uit te laten komen, lijkt me dat wel een term die ze in hebben gevoerd... 👀 Dus misschien een Frisbee-achtige attractie?

18 dagen later

The_Bullgod Gave theming! En dat zijn wel leuke apparaten, hopelijk minder storingsgevoelig als het prototype in Fantasiana.

QDude24 hopelijk minder storingsgevoelig als het prototype in Fantasiana.

Dat weet ik niet, maar je zou dan eens moeten kijken hoe de andere exemplaren van deze ride het doen.
                Zoals Wetter-Umschwung in Karls Erlebnis-Dorf, Elstal en Klippenschleuder in Potts Park Minden.

QDude24 hopelijk minder storingsgevoelig als het prototype in Fantasiana.

Ik was in september in Fantasiana, van storingen heb ik niks gemerkt. Ik vond het trouwens echt een toffe attractie, en de theming van deze in Tripsdrill ziet er ook weer erg goed uit 😎

luc136 Ik was in april in Fantasiana en de ride lag er na bijna elke cycle wel even uit, ook een noemenswaardig aantal onafgemaakte cycles

QDude24 gelukkig zat de TD net iets verderop langs hetzelfde pad