Zaterdag 02-12-2023 hebben we alvast de abonnementen voor 2024 opgehaald in Attractiepark Slagharen, en gelijk de verjaardag van Saskia (mijn vrouw) nog even soort van gevierd. Het park ligt er tijdens de wintermaanden sfeervol bij met een hoop verlichting, kerstbomen en een paar verdwaalde paddenstoelen. Door de luidsprekers schalt Sinterklaasmuziek in verschillende stijlen, en af en toe zie je een paar Pieten die de kleinsten onder ons wat lekkers toe stoppen. Kortom, een gezellige boel daar, maar helaas was het gister niet erg druk, rustig zelfs.
Jammer genoeg waren er een paar attracties niet in bedrijf, maar sommigen daarvan mis je met temperaturen van rond het vriespunt toch niet echt. In de morgen was de Gold-Rush ook nog gesloten, het leek er op dat hij storing had, maar dat weet ik niet zeker. De support van de baan zitten onder de grijze strepen en stippen van de grondverf. Door de week als het park gesloten is voor publiek zijn ze blijkbaar goed bezig met het onderhoud van deze baan. Er zijn sowieso wel wat meer plekken in het park die wat TLC zouden kunnen gebruiken, een kijken na de winter of dat aangepakt is.
We hadden onze hond Django ook mee. Hij had nog nooit Pieten gezien, dus het was ff afwachten of hij ze wel leuk zou vinden. Wie straks de foto's bekijkt ziet dat dát wel goed zat. Alleen die wasberen Randy en Rosie, daar moest hij niet zoveel van hebben. Voor de rest hebben we een leuke dag gehad. Lekker gegeten bij de R&R pasta wat best wel een aanrader is. Voor een kleine €10 kun je daar je buikje vullen met bijvoorbeeld "Penne Carbonara" of een andere pastasoort. Pizza hebben ze ook, maar aan één pizzapunt heb ik niet genoeg, en hele pizza in mijn eentje krijg ik niet op.
Als het een beetje meezit willen we rond kerst ook nog even naar Slagharen toe. Dat ligt een beetje aan het weer en hoe de weg is. Vanuit Hoorn is het geen wereldreis, maar als er kans op sneeuw en ijzel is sla ik ff over. Wat de foto's betreft... Meestal ben ik niet zo van de familiefoto's, maar vanwege de verjaardag van Sas kwam ik er niet onderuit. Mocht er iemand een hekel hebben aan honden moet diegene ook maar ff door scrollen.