luckyrik28 Sinds oktober 2022 was de planning om naar California te gaan al begonnen. Met 3 belgen en een Nederlander (ik) gingen we het avontuur aan om vanaf San Francisco een grote tour met de klok mee door 6 verschillende staten te doen. 3 weken lang kwamen we langs 31 parken en 4 kermissen. Ook wat sightseeing gedaan en genoeg lekkers gegeten en gedronken. Vandaag was het zover om een van mijn bucketlist parken af te strepen op deze wereld. Vandaag stonden we op tijd op om vroeg aan te komen bij Six Flags Magic Mountain, een park waar ik als kindal naar uitkeek want hier staan geen standaard SLC's of Boomerang maar achtbanen met pure klasse. Vol goede moed gingen we naar binnen maar helaas was niet alles even mooi. We kwamen er al snel achter via de app ook al was het een half uur na opening dat er veel achtbanen in onderhoud waren. Ook al staan er hier 20 achtbanen ze kregen het voor elkaar om 6 grote achtbanen dicht te houden. Dat waren: Superman Escape From Krypton (rechts), Goliath, Apocalypse the Ride, Riddlers Revenge,Ninja en Speedy Gonzales. Ook mocht je niet als volwassene in Magic Flyer. Maar goed we gaan gewoon een leuke dag ervan maken met wat wel open is. Als eerste baan doen we onze aller eerste RMC Single Rail. Wonder Woman Flight Of Courage is sinds 2022 in dit park gekomen en alhoewel Lennert al eens in dit park is geweest was dit ook een nieuwe voor hem. Het was een goede doorloop doordat de twee treintjes in het station langzaam door reden waardoor je zo kon instappen. Aparte rit ervaring maar wel beetje schrokkerig. Jammer genoeg maar 1 keer gedaan. We blijven in deze hoek van het park om nog meer credits te kunnen scoren. en een Batman The Ride is nooit verkeerd om te doen. Het is een Batman kloon die je in veel Six Flags Parken ziet en die zijn allemaal erg goed. Deze was ook zeker geen uitzondering en omdat deze met twee treinen reed was het ook zo instappen. Vervolgens een RMC waar ik echt zin in had. En we weten allemaal dat die niet meer duellerend is maar dat mocht de pret niet drukken. Twisted Colossus is een fantastische achtbaan, ik heb betere gedaan maar deze is echt heerlijk om mee te pakken. Lekker lang en veel aparte elementen. En in de volle zon gaat deze ook flink hard en word je echt overal door elkaar geslingerd. Deze hebben we dan ook twee keer gedaan. Daarna naar de buurman na een kleine plas pauze. Dit was Scream!! en volgens Lennert zijn ervaring had deze vierkante wielen en was deze totaal niet lekker om te doen. Maar blijkbaar hebben ze er nieuwe wielen op gezet want deze reed wel boter soepel door de baan heen. Een B&M Floorless coaster vind ik altijd wel leuk om te doen zeker als ze echt als Floorless ontworpen zijn. Deze reed ook met twee treinen waardoor er amper een rij stond voor deze achtbaan. Dat gaat verderopin deze report toch anders blijken. De volgende achtbaan is een Arrow Mine Train model met de naam Gold Rusher. Deze stond dacht ik maar 1 trein op de baan maar het was nog niet echt druk. Maar deze maakte wel heerlijk gebruik van het terrein op de berg. Waardoor deze wel leuk was om te doen. En dan is het tijd om een berg te beklimmen te midden van het park. Want waar je ook staat in het park als deze achtbaan word afgeschoten klinkt het alsof er een straaljager langs vliegt heel laag. Ik heb het over Superman Escape from Krypton een Intamin launch coaster die toen deze geopend was de hoogste ter wereld was. Tegenwoordig is links voorwaarts en rechts achterwaartsmaar alleen links was open. Waardoor de wachtrij een half uur tot 3kwartier stond. Maar het is wel een coaster dat je niet vaak ziet. De rit zelf viel mij best tegen om eerlijk te zijn. Je doet er zolang over met lanceren dat het niets met je doet. Hierna naar een achtbaan waar ik wel het meest benieuwd naar was. Van dit type heb ik alleen maar een Superman kloon gedaan en de aller eerste in Engeland. En deze B&M Flyer schijnt wel een van de betere te zijn. Tatsu iseen prachtige baan om te doen vooral omdat de bekende heftige Pretzel Loop helemaal aan het einde zit van het parcour. Enige nadeel is dat we lang moesten wachten, dat kwam doordat ze maar met 1 van de 3 treinen reden. Wat erg apart is met een Duelling station. Ook schijnen hier gewoon slangen te leven want die zat lekker naast de wachtrij te chillen. Maar over de baan niets meer dan goeds. Ik denk dat ik dit stiekem de beste baan vind van dit park. Tijd voor een klassieke Arrow Looper te doen onder de naam Viper. Hier hoorde ik verschillende meningen over maar meeste zeiden toch wel dat dit typisch een headbanger zou zijn van Arrow. Maar als ik vertel dat ik deze nu 3 keer heb gedaan dan zal dat wel mee vallen toch? En dat klopte het was een goede baan en vooral mooie layout met die aparte hele hoge looping. Hierna is het tijd om na het eten even het kinder gebied alle credits daar af te werken. Helaas waren dat maar 2 van de 4 achtbanen. Eentje mocht je niet in als volwassene en de andere was duidelijk in onderhoud want er stond geen enkele treintje op de baan. Maar Canyon Blaster en Road Runner Express waren wel toegankelijk en die hebben we dan zo afgetikt. Daarna gingen we naar een achtbaan van S&S die ook mij erg interessant leek om te doen. Full Throttle reed ook maar met 1 trein en na drie kwartier konden we instappen. Ik vond het een goede baan met leuke lancering vooral over de looping heen alleen jammer dat je daarna vol in de remmen schiet. Daarna de New Revolution gedaan die ook maar met 1 trein reed en daardoor veelste lang wachten was. Rit was opzich wel leuk alleen alle block brakes stonden hard afgesteld waardoor je te langzaam door de baan ging. En de laatste baan voor vandaag was West Coast Racers. Nieuw voor 2020 en het is een leuke achtbaan dat leuk en spannend in elkaar zit met het racen tegen elkaar. Vooral omdat het nu al donker was in het park. Leuk ook dat je in een pit straat wacht halverwege zodat je tegelijkertijd weg rijd. Maar ondanks dat het park 6 achtbanen niet open had en ook ondanks dat vele met 1 trein reden en het langzame doorwerken van de medewerkers heb ik toch een plezierige dag gehad. Dat komt voornamelijk door de goede achtbanen die wel open waren. Morgen komen we terug voor nog 1 bucketlist achtbaan en hopen we dat er stiekem een van die 6 open is. Bedankt voor het lezen weer en tot de volgende report
cyberdalton luckyrik28 leuk rapport. In februari ga ik zelf hierheen om alles te testen en te ervaren
BasD cyberdalton Ik ben 2 jaar geleden in februari geweest en toen was de ervaring niet veel beter. Ga uit van veel gesloten achtbanen zonder communicatie op de website.
theorder01 Leuk om eens wat te lezen over een park dat iconisch was toen ik voor het eerst geïnteresseerd raakte in pretparken (rond 2000). Cedar Point en SFMM waren toen toch wel de parken waar je eens geweest moest zijn. Cedar Point is uiteindelijk gelukt, SFMM niet. Een vijftien jaar geleden waren er al geluiden dat de operaties van SFMM in verval begonnen te raken, en blijkbaar is dat niet verbeterd. Toch jammer!