Epic Universe doel ik op. Parkeergarages zie ik in een nieuwbouw situatie niet zo snel wat duur.
Geruchten voor een Universal Studios UK
Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik sta te juichen als het lukt. Maar ik zie toch best wel wat weerstand van alle omwonenden. Ik kon uit de plannen niet afleiden dat het toch zo’n oppervlakte was. Ik kan dingen nu beter in perspectief plaatsen. Denk dat de grootste te nemen horde de impact van zoveel jaarlijkse bezoekers op zo’n gebied is. Die 250 meter is eigenlijk niet zo heel veel. Je gaat daar als omwonende last van hebben. En iedereen vindt dit soort eigen initiatieven altijd prachtig zolang het maar niet in hun eigen achtertuin is.
Nee, denk dat dat inderdaad wel mee valt. Bovendien kun je, als je een park in één keer bouwt, veel ondervangen met overkappingen en gebouwen. Bovendien zullen mensen voor zo’n park bereid zijn sneller de kans op slechter weer te accepteren. Denk niet dat veel mensen, als ze Disneyland Paris plannen, gaan annuleren als ze horen dat het slecht weer wordt. Het is wat het is op zo’n moment.
Wootton ligt op een kilometer van het resort af, Kempston Hardwick ligt 600 meter van het resort en Stewartby ligt 250 met van het resort. De eerste heeft al zijn eigen op en afrit voor de regio, waar de andere twee via aparte wegen richting met Bedford worden verbonden. Er zullen twee trein stations zijn die het resort gaan verbinden uit drie belangrijke punten vanuit London. Vanuit centraal London, afhankelijk van welke trein provider je gebruikt ben je £ 50 kwijt voor een dag retourtje. Voor een trein reis naar Thorpe Park ben je £ 17.50 kwijt vanuit centraal London. Er zijn bijzonder veel mensen die de trein gebruiken in London, want een parkeerplaats kost je bijna net zoveel als een huis per maand.
We zullen later deze maand zien wat er gaat gebeuren met die open gesprekken en hoe ze zaken gaan behandelen met betrekking tot omwonenden, maar vergeet niet dat Universal enorm slim om gaat met dit soort parken. Japan, Singapore en Hollywood zijn allemaal omringt door buren .
- Bijgewerkt
Nieuwe berichten betreffende Universal Studios in Engeland.
Hierbij de link naar het artikel:
https://www.dailystar.co.uk/news/latest-news/uk-soon-become-new-home-32944588
Het lijkt er op dat het onderzoek met een positief resultaat is afgerond!
- Bijgewerkt
Convival Verwacht hier maar voor nu even geen antwoord op de planning, na 4 Juli zullen ze pas hier naar gaan kijken en ik geloof dat er een 6 weken minimaal voor nodig is. Als ze niet gelijk naar de regering gaan. De Tories zijn momenteel hier aan de macht en het is oprecht afwachten of ze dat nog zijn na 4 Juli.
edit: Scratch that, ze gaan gelijk naar de regering. Hier zal voorlopig geen antwoord op komen tot dat de nieuwe regering is gekozen.
Universal heeft twee huizen gekocht die op de overgang punt zitten tussen wat gepland staat als park en de toekomstige hotelgebied.
Nu de verkiezing zijn geweest, heeft Bedford Borough Council geschreven dat iedereen wil dat dit project een succes wordt in de regio. Dit bericht komt na de officiële opening van het parlement van gisteren. Welke voor een deel gericht is op de ontwikkeling en verbeteringen van infrastructuur en trein-nationalisering.
Een van de lokale parish councils heeft in September het onderstaande bericht geplaatst in hun meeting agenda. Hier in wordt duidelijk een tijdlijn uitgestippeld voor wanneer de vergunningen worden goedgekeurd in Oktober 2024, start van de bouw in 2027/2028 en een opening in 2030. Ook is er besloten niet langer te wachten op de trein verbeteringen van East West Rail en voorlopig bussen in te zetten voor wanneer het park opengaat.
Als de goedkeuring al in oktober is geweest, waarom dan nog tot 2027/28 wachten met de bouw??
Coasterfrenzy Als de goedkeuring al in oktober is geweest, waarom dan nog tot 2027/28 wachten met de bouw??
Omdat het park nog ontworpen moet worden.
Coasterfrenzy Het gebied is een combinatie van een voormalig fabriek en moeras. Prepareren van het gebied om het bouw klaar te maken is duidelijk een twee jaar job voor Universal.
Hjalmar Ahzo, ja, had het bouwklaar maken en de bouw zelf niet als een losstaand iets bedacht. Dan is het inderdaad logisch.
Blijkbaar zijn ze momenteel al bezig met de bouw van het Wixams treinstation, welke ten oosten van het Universal terrein zal gaan komen. Het was al jaren lang de bedoeling dat er een station zou komen. Oorspronkelijk zou het dan een station worden met maar 2 perrons en als Universal er zou komen zou dit een station gaan worden met 4 perrons.
En de werkzaamheden die nu al bezig zijn lijken inderdaad op dat laatste te wijzen.
- Bijgewerkt
The_Bullgod Yes, maar het was al aangegeven begin dit jaar dat het station hoe dan ook er zou komen. Ongeacht of Universal wel of niet zou komen.
Momenteel is de goedkeuring nog niet gedaan, en de MP van Bedford and Kempston is nog steeds in gesprek met alle ministers die betrokken zijn bij dit project. Hij hoopt dat ergens in 2026 de eerste echte aankondiging gedaan gaat worden.
De eerste grondwerkzaamheden (verwijdering van vegetatie) is begonnen.
ze laten er geen gras over groeien
Coasterfrenzy Dit is geen begin van de bouw, daarvoor is een vergunning nodig die nog niet is afgegeven. Dit is niet meer dan tuinieren en het terrein opschonen, de vorige eigenaar heeft er letterlijk jaren overgedaan om hier iets te bouwen en het gebied is dus alleen maar overgroeit en niet meer dan dat.
Het laatste nieuws is van 20 Januari waarbij Rachel Reeves (Minister van Financiën), een aantal grote project snel zal willen aftekenen, waaronder Universal Studios London.