De laatste 24 uur zijn nogal interresant geweest, via het forum insideuniversal.net heeft user Tomfoolery een aantal claims gemaakt die betrekking met de bouw van een compleet nieuw Universal Studios in Groot Brittanie.

Het lijkt erop dat Comcast voor deze ontwikkeling NVUL heeft opgericht, voor de aankoop van het land welke volgens de user gestart is in Februari van 2023. NVUL, staat voor NVU London, welke overeenkomt met de aankoop bedrijven voor de Texas en Las Vegas projecten. Welke terug te vinden zijn op de holding companies van Comcast. Het zal hier gaan om een bigbudget park, welke zou moeten openen voor 2030.

Het zal de derde poging zijn om een nieuwe park te openen in Groot-Britannie nadat de pogingen in 1980 en 2018 zijn mislukt.

Comcast financial report

Tja, ik zie dit voorlopig hetzelfde gaan als met het London Resort.
Dus ook hier zie ik niks van gebeuren. En enorm veel parken in de UK gaan nu juist terug naar voornamelijk jongere kinderen samen met hun ouders, oftewel de uitgebreide speeltuin.
En Universal moet het onder andere hebben van Harry Potter en daar is al de Warner Bros Studio Tour net buiten London, welke de rechten heeft voor de UK.

De eeuwenoude vraag; wat is de beste locatie voor een grote pretpark keten om zich te vestigen in Europa. Wat meer in het midden (Duitsland etc) of toch gewoon aan de rand van de ''rijkere'' west Europese landen.

The_Bullgod En Universal moet het onder andere hebben van Harry Potter en daar is al de Warner Bros Studio Tour net buiten London, welke de rechten heeft voor de UK.

Dit is niet helemaal juist, de pretpark rechten liggen bij Universal Studios, in elk park dat Universal heeft mogen ze een World of Harry Potter bouwen.

Wat betreft de redenen voor slagen, het grote probleem blijft dat land in de UK echt bizar gestructureerd is en dus niet zo maar gemakkelijk opgekocht kan worden om dan maar van gebruik te veranderen. We hebben gezien hoe de structurering van London Resort ging, welke onderzocht was door Universal in 2018. Daarbij de orginele locatie was Rainham Marshes. Aan de overkant van London Resort en wat nu een beschermd natuur gebied is. Als het er komt verwacht ik nog steeds dat het richting het Zuid oosten van London zal komen, maar ik acht de kans klein na het fiasco van London Resort.

QDude24 Veelste koud en nat daar in het VK. Lijkt me geen goed idee om daar een miljoenen park neer te zetten. Daar komt bij dat het VK voor de rest van Europa gewoon moeilijk aan te reizen is. Nope, geen goed idee....

Waarom zou je als Multinational op zo'n eiland gaan zitten?? In eender welk ander Europees land kun je bezoekers vanuit heel Europa (schengengebied en EU) aantrekken. Engeland daarentegen vereist eigenlijk altijd minimaal een vlucht of ferry om er te komen.

Anderzijds: Port Aventura heeft jaren lang enorm goed gedraaid met name van de Britten die graag kwamen. Ik kan dus wel zien waarom je dichterbij wil gaat zitten.. maar toch: De Britten gaan juist naar Salou mede omwille van het weer.

Meer dan een groot indoor-park (denk aan zoiets als de grote indoorparken van de UAE) zie ik niet als realistisch voor dat land.

• Chingu heeft hierop gereageerd.

Coasterfrenzy Vergeet ook niet een paspoort en binnenkort een ESTA...

De piste Port Aventura is in mijn ogen ook relevanter dan iets in de UK.

Die insider op de InsideUniversal forums is echter wel betrouwbaar, en zegt ook dat Universal al een jaar bezig is met de voorbereiding voor het Universal UK park.

Goed ik ben even mijn netwerk in gedoken om te kijken wat ik hier nog meer uit kon halen. Het lijkt erop dat er een bij een oude of huidige film studio de aankopen worden gedaan. Als we er vanuit gaan dat het huidige film studios zijn in/rond de M25 kom ik op de volgende lijst.

West London Film Studios. (links van Hayes)

Shepperton Studios( Onder queen Mary Reservoir)

Longcross Studios( Linker onderhoek)

Elstree en Pinewood Studios liggen in dezelfde regio in Noord London en ik verwacht niet dat deze zaken zullen verkopen aangezien dit zeer bekende studios zijn. Waar de bovenstaande juist minder bekend zijn.

Longcross Studios staat bij de regering in Engeland als een Dormant Company, en moet 1 December zijn documenten aanleveren. Aangezien het gerucht is dat de aankopen al zijn gedaan zouden we bij dit bedrijf mogelijk iets kunnen zien vanaf volgende week. Longcross Studios ligt net buiten de M25, aan de M3, 15 minuten van Heathrow met de auto. Het terrein bestaat uit twee gebieden. Wat voldoende is voor een Universal Studios Islands of Adventure 33Ha. of een grote studios zoals Universal Studios Beijing. Enige nadeel het is letterlijk tussen Lego Land en Thorpe Park.

80 Ha

36 Ha

Ik weet niet de complete ins en outs van de wet uit mijn hoofd, maar er is een wet vanuit de EU dat een x aantal minuten op streamingdiensten opgenomen moeten zijn in Europa. Kan het niet gewoon zo zijn dat Universal in Europa wat studio's aan het kopen is om het filmen en distribueren wat makkelijker te maken?

Marco Universal Studios heeft een dochter onderneming met Sky Studios in Elstree welke al producties en services doet in Europa, daarvoor hebben ze niet nog een locatie nodig. Daarbij is United Kingdom krijg je een tax-break als je productie voor 50% of meer in de UK wordt geschoten, produceerd en geacteerd.

Gerucht is dat de locatie buiten de M25 ligt.

Dat deel van Longcross Studios onder de M3 heeft al bijna hetzelfde oppervlak als Universal Studios Orlando en Islands of Adventure samen. In combinatie met de ligging aan die M3, het treinstation én Heathrow in de buurt maakt dit echt geen gekke locatie. Thorpe, Chessington en Legoland zijn dan inderdaad dichtbij, maar in Orlando hebben ze daar ook schijt aan. Enige wat ik zie is dat in het noordelijke deel aan de oostkant al een woonwijk is, en in het zuidelijke deel zitten ze ook al dicht tegen bewoning aan.

Verder zou het natuurlijk fantastisch zijn als Universal hier een ground up park zou neerzetten, waar je 100% Harry Potter kunt verwachten. Interessante ontwikkeling!

• erider heeft hierop gereageerd.

RickMarkestein Wellicht Harry Potter, maar ik heb ook een gerucht gelezen dat ze in het UK park vooral niet dezelfde attracties willen neerzetten als de Orlando parken, omdat dit teveel zou kannibaliseren aangezien er veel bezoekers uit de UK nu de Orlando parken bezoeken.

Convival ik lees hier anders wel hele sterke argumenten, vandaar dat ik de indruk kreeg dat het officieel was.

5 dagen later

Verrassing, LongCross Studios is ineens Active geworden sinds 1 December.

Hjalmar Op basis van eerdere berichten in dit topic begreep ik al dat zoiets stond te gebeuren, maar kan je ook nog kort uitleggen wat dat precies betekent/waarom dat nu zo interessant is? 🙂