Gisteren hadden we het relatief makkelijk in Six Flags: America en verlaten we de staat Maryland om deze in te wisselen voor de staat Virginia. En bezoeken we het park wat de meeste credits in zijn park heeft van deze staat.
In Kings Dominion zijn er 12 credits te behalen en staan er met het oprijden van de parkeerplaats al een aantal te shinnen. Dankzij onze Cedar Fair Platinium Pass die we hier gaan ophalen zijn we, zoals het deze trip wel vaker het geval zou zijn, lekker op tijd om te kunnen genieten van een van de voordelen, namelijk de Early Entry!
Maar voordat het zover is dienen er wel een aantal formaliteiten afgehandeld te worden, het is tijd voor de groepsfoto en het halen van een refill beker welke onmisbaar zou worden deze trip! We zijn in Kings Dominion!
De bende van ellende!
De ooh zo gewilde pas!
Afijn, eenmaal binnen lopen we langs de verrassende mooie mainstreet op weg naar onze eerste credit van de dag.
En de dames en heren van Kings Dominion zijn zo aardig geweest om een achtbaan van kaliber ter beschikking te stellen.
We kunnen lekker een aantal ritjes maken op de 1e RMC op het Amerikaanse continent voor mij! Twisted Timbers ziet er niet echt spectaculair uit, maar na 3 ritjes kan ik wel concluderen dat deze baan met zijn fantastische Barell roll drop, toffe airtime en verrassend bochtenwerk wel echt een ontzettend leuke baan is.
De andere baan die we kunnen doen tijdens de Early Entry is Apple Zapple deze wilde muis van Mack zien we wel vaker, prima ritje maar natuurlijk noodzakelijk als credit.
Inmiddels is het exclusieve halfuurtje voorbij en beginnen de andere attracties open te gaan. En net als met beren in de natuur, is het ook met Grizzly eventjes zoeken naar de ingang. We kunnen zo instappen en het ritje begint prima en soepel, maar zodra we weer op de weg terug zijn is mijn euforische stemming toch en heel stuk minder. En dat is jammer want het negatieve blijft hierdoor toch hangen. Hopelijk zijn de andere 2 banen van Philadelphia Toboggan Coasters die ze hier hebben wel een stuk beter te behappen.
En met Racer 75 pakken we meteen de volgende achtbaan van deze fabrikant en dat moet zelfs 2 keer aangezien het een duellerende coaster is! En waarbij Grizzly ruw en onplezierig was zo leuk is Racer. Gewoon lekker soepel, mooie uitzichten over het waterpark en het zogenaamde racen tegen elkaar werkt ook nog eens.
De 1e RMC in Amerika voor mij!
De geweldige first drop!
Verscholen in de Amerikaanse bossen staat Grizzly
Wel lastig een fotootje te maken.
Ladies and gentlemen let's get ready to rumble! of Let's play darts! zinnen die we allemaal wel eens gehoord hebben en het publiek moeten opzwepen. Dit is ook van toepassing op de volgende baan en eentje waar ik toch wel benieuwd naar was en misschien wel een beetje ontzag voor had!
Want zodra je komt aanlopen bij Intimidator305 en die lifthill voor het eerst ziet denk je bij jezelf "Oke, dit heb ik nog niet eerder gezien" Zodra je in het nietszeggende station instapt, je beugel omlaag doet, je uit de luidsprekers "Gentlemen, start your enigines!" hoort en met een ongekende snelheid de lifthill wordt opgetakeld weet je dat het serieus is! Wauw, wat is deze baan gaaf en wat knalt ie over de track en wat heeft ie een kracht in de bochten!! Het enigste minpunt wat ik kan verzinnen is dat ik na 7 ritjes achter elkaar geen 'grey out' heb mogen ervaren.
New number one!
De absolute topper van het park!
Helaas weet je nu dat iedere andere baan in dit park alleen maar minder kan zijn. En dan sluiten we aan in de langste wachtrij van het park voor een baan die we gisteren in de buitenlucht hebben gedaan. Flight of Fear is hier de indoor versie en ondanks dat ie lekker binnen staat weg van alle weersinvloeden is het geen soepel baantje. Nee dan prefereer ik toch de versie in Six Flags America.
Nog zo'n baan die in de klasse valt is de klassieke Arrow van het park, Anaconda ziet er prima uit zo over het water, maar de baan lijkt zo uit het beroemde oude computerspel te komen en is alles behalve een leuke rit. Zoals Bert Visscher het zou zeggen "Kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!"
Een mens moet eten is een quote die we deze trip regelmatig horen en hier blijkt maar weer dat een normale maaltijd toch lastig gaat worden, friet en chickentenders dan maar weer. Vanuit mijn ooghoeken zie ik helaas dat Back Lot Stunt Coaster niet open is en het er ook niet naar uitziet dat deze opengaat. Dan maar naar de hoek waar tot voor kort een blijkbaar bijzondere achtbaan stond, helaas is Volcano, The Blaster Coaster niet meer en is de kale vlakte die na de sloop ontstaan is samen met het station de enige herinnering. De Mack bobsled Avalanche is een baantje die niet in mijn geheugen gaat blijven, het is een prima ritje maar de banen die we hier in Europa hebben vind ik dan toch een stuk beter. Deze hoek heeft sowieso weer een topper nodig, want ondanks de aardige Afrikaanse thematisering is het met de Bob en de Topspin geen populaire plek in het park.
Flight of wait
Vanaf de zijlijn is ie prima!
Toch betere varianten in Europa
En zo belanden we in het kindergedeelte van het park, ik verbaas me ook dat Snoopy en zijn vriendjes hier blijkbaar nog zo populair zijn. Zoals ik al in een van mijn eerdere tripreports aangaf ga ik geen ijsjes weggeven, kinderen charteren of andere praktijken doen die het schaamrood bij mij veroorzaken. The Great Pumpkin Coaster zou de eerste baan van de trip worden die ik door het beleid die parken hanteren niet kan doen. Maar goed geen man overboord want Woodstock Express is de kinderwoodie van het park die best leuk is. Waarom hebben we niet meer van dit soort baantjes in Nederland of zelfs Europa!
Hier geen last van de buxusmot
Zo Great is ie toch niet
We gaan weer voor het wat volwassener werk en dat doen we met Dominator de B&M floorless van het park met een van de grootste loopings ter wereld. Gelukkig is dit geen omgebouwde stand up coaster en dat is te merken. Hij is lekker soepel en worden er geen rake klappen uitgedeeld, weer een toppertje!
En dan komen we weer uit bij een evenement die hier tijdelijk in Kings Dominion gehouden wordt. Een soort van Monster truck terrein is ingericht en je kan zelfs gratis een ritje meerijden in een van de Monstertrucks.
Dit laten Arco en ik niet schieten en 20 minuten later zitten we frontrow in 'Grave Digger' die ons meeneemt over het parcours, toch wel een leuke ervaring!
Wat is dan de grootste looping ter wereld?
Mooie elementjes!
En met de nog steeds gesloten Back Lot coaster hebben we zelfs tijd over om nog een rondje te maken en een biertje te doen met uitzicht op de log flume. Bij gebrek aan beter besluiten we om de log flume maar eens uit te proberen, 4 man in een boomstammetje, dat moet goed gaan. Bij de eerste de beste mini drop stroomt het water het bootje binnen en een aantal van ons stappen zeiknat uit,tot groot vermaak van de anderen die relatief droog zijn gebleven. En dan staan er ook nog een aantal sproeikanonnen langs de zijkant die we op volle kracht gebruiken tegen andere van de groep!
We genieten van de uitzichten op de eiffeltoren van Kings Dominion, doen nog wat ritjes op mijn favoriete baan.
Allemaal kleine dictators langs de kant!
Uitzichtje op de parkeerplaats
De Main Street
I'm lovin it!
Inmiddels is het donker, ik ben uitgeput, en klaar met achtbanen en loop naar de mainstreet om de winkels te bekijken en wellicht een souvenirtje te scoren. Dan maar geen Back Lot Stunt Coaster, totdat ik om 21:50 op mijn telefoon kijk, 5 gemiste oproepen van Arco? Ik bel hem terug met de vraag wat er aan de hand is, "Backlot is open, Backlot is open" Ik heb nog nooit gerend voor een achtbaan, maar dit was de 1e keer. Ik zet een sprintje in, voor de mensen die er zijn geweest is het best een tering eind om daar te komen, en 5 minuten later kan ik, doorweekt van de zweet, net op tijd het laatste ritje meepakken en bedank ik de operators dan ook vriendelijk.
Disco at the Eiffeltower
En met deze laatste foto kijk ik terug op een ontzettend leuke maar ook zeer vermoedende dag Kings Dominion. Met Twisted Timbers, Dominator en natuurlijk de geweldige Intimidator305 hebben ze een aantal toppers in het park en is ook nog een best mooi aangelegd. Zeker niet het betonpark wat ik er in eerste instantie van gedacht had en zeer de moeite waard voor een bezoekje. Heel benieuwd naar de toekomstige uitbreiding!
Bedankt voor het lezen en zoals vaker al vermeld zijn opmerkingen van harte welkom.
Volgende TR komt van het heuvelachtige en groene Busch Gardens Williamsburg!