luckyrik28 Sinds oktober 2022 was de planning om naar California te gaan al begonnen. Met 3 belgen en een Nederlander (ik) gingen we het avontuur aan om vanaf San Francisco een grote tour met de klok mee door 6 verschillende staten te doen. 3 weken lang kwamen we langs 31 parken en 4 kermissen. Ook wat sightseeing gedaan en genoeg lekkers gegeten en gedronken. Vandaag is het tijd om twee pretparken nog in Los Angeles te bezoeken voordat we richting het noorden gaan voor de laatste paar pretparken. Als eerste stond Knott's Berry Farm op het programma en dat lag op een 15 minuten loop afstand van ons hotel af. We liepen via de Kiss and Ride parkeerplek naar de ingang toe en konden ons opmaken voor een hete dag hier in dit park. Bij de ingang werden we al opgewacht met een B&M hangende achtbaan en zijn Cobra Roll maar deze zouden we later doen aangezien we eerst via achteraan een beetje willen beginnen met de achtbanen af te werken. Het oogt wel heel mooi hier in dit park zeker bij de ingang. We moesten ook nog zonnebrand hebben aangezien wij onze al op gesmeerd hebben. Dus gingen we beginnen met dat te shoppen in de Ghost Town gedeelte waarbij het al een mooi sfeertje was. Daarna door naar de eerste achtbaan daar in de buurt en dat is Pony Express een Zamperla soort motocoaster maar dan zit je op pony's. We hoefden niet lang te wachten want het was nog niet druk hier maar ze reden helaas wel met een trein. En Amerika staat niet bekend om zijn snelle operations. De rit is kort maar wel geinig gedaan en is ook in een prachtige omgeving gebouwd waar af en toe een ouderwetse parktrein voor kwam rijden. Daarna door gelopen naar hun versie van een boardwalk area. Daar staat Hangtime al op ons te wachten om een ritje te maken. Dit is de nieuwste aanwinst van het park en is een Gerstlauer Infinity coaster. En ik moet toegeven ik vond deze nog best fijn om te doen. Normaal ben ik niet zo van die stijle lift hills maar deze gaf voor de rest een hele goede rit af. Daarna naar de buurman gelopen dat is een Mack Wilde Muis achtbaan met de naam Coast Rider. Opzich zijn deze baantjes altijd wel geinig zeker met een layout van de Legoland parken. Maar deze karretjes heeft echter scheen beugels bovenop de normale heupbeugels waardoor elke bocht en afdaling schuurt aan je schenen. Wie dit ontworpen heeft mag zich eens goed gaan afvragen waarom dit goed is. Daarna kwamen we langs een achtbaan gelopen die helaas dicht is en. deze ging pas open op het moment dat ik dit aan het typen ben een maand geleden. Helaas dus Xcelerator moeten missen, het is wel een achtbaan waar ik erg naar uit keek. Er zijn nog twee achtbanen gesloten in dit park toen wij er waren: Montezooma's Revenge is al een aardige tijd dicht maar toen wij er waren miste deze een hele looping. Dit was nog een originele Schwartzkopf Shuttle Loop. En de andere was de kinderbaan die het park een paar weken voor ons bezoek af te breken en in stukken te knippen. Een maand ervoor waren andere vrienden in dit park en die hebben deze kinderbaan wel kunnen doen. Tijd om naar de volgende achtbaan te gaan wat wel open is en dat is Jaguar. Dit is een Zierer Tivoli model maar dan niet zoals we deze kennen in veel Europese parken, Deze is curstom gemaakt om door dit gebied heen te gaan en eigenlijk ook door de looping van Montezooma die er op dit moment niet staat. De rit duurt wel lekker lang en is geinig om deze mee te pakken. Daarna toch altijd wel lievelingetjes van mij en dat zijn B&M Inverts en deze heet Silver Bullet, ik vergeet wel iedere keer dat deze in dit park staat. Maar niks kan mis gaan in een B&M Invert en zo ook deze niet. Lekkere krachten door de baan heen en mooi door het voorste gedeelte van het park. En nu is het eindelijk tijd om naar de baan van het park te gaan waar ik het meest naar uit keek. Helaas moesten we er wel een anderhalf uur op wachten want ja het is weer maar 1 trein op de baan maar dat is GhostRider. Een CCI houten achtbaan die in 2015 een make over kreeg van GCI. En wat is deze baan heerlijk alle elementen en bochten voelen goed. Lekker rouwdouwen zoals een houten achtbaan hoort te doen, ik was fan. Dan bleef er nog 1 achtbaan over die we moesten doen. En deze wilde we al eerder doen maar dat was heel lang wachten en nu moesten we iets minder lang wachten. Dit was de enige echte Sierra Sidewinder. Een Mack Spinning Coaster die we ook hier in Europa kennen zeker vooral van Toverland. Deze is mooi gelegen maar is niet zo bijzonder. We spinde ook niet genoeg om het echt wel leuk te vinden maar ja het blijft een leuk type. Nu we alle achtbanen wel gehad hadden wilde we in deze hitte best afkoelen maar alle water attracties waren helaas veelste lang wachten dus besloten we buiten het park te gaan om bij TGIF te gaan eten. Helaas was deze dicht op woensdag (het is immers geen vrijdag he). Maar het park lag er prachtig bij. Helaas kwam het door drukte en hitte dat we niet lang bleven. k We zijn daarna naar ons hotel gegaan om de auto en spullen te pakken en naar onze volgende bestemming te rijden, want daar kun je eten en een achtbaan berijden in 1. John's Incredible Pizza Company is een keten waarbij er een pizza en pasta buffet is met onbeperkt eten en soft drinks en je hebt een soort grote arcade hall met een SBF Visa Spinning Coaster. Dus we gingen als eerst de achtbaan doen die Crazy 8s heette en daarna lekker bunkeren met pizza en andere lekkernijen. Daarna door gereden richting Valencia want daar ligt een groot park in de buurt waar we de komende twee dagen ons gaan amuseren. Dit was dag 14 en bedankt voor het lezen tot de volgende report in Six Flags Magic Mountain.