luckyrik28 Sinds oktober 2022 was de planning om naar California te gaan al begonnen. Met 3 belgen en een Nederlander (ik) gingen we het avontuur aan om vanaf San Francisco een grote tour met de klok mee door 6 verschillende staten te doen. 3 weken lang kwamen we langs 31 parken en 4 kermissen. Ook wat sightseeing gedaan en genoeg lekkers gegeten en gedronken. Vandaag gingen we op tijd om naar een bekende pier in Los Angeles te rijden. We zagen dat deze om 11 uur opende en we wilde op tijd daar zijn. Aangekomen op de Pacific Pier was het nog rustig en werd de bekende achtbaan nog getest. Dit is een achtbaan van het merk Morghan. Ik ken deze achtbaan voornamelijk uit de Grand Theft Auto V videogame waarbij je hem ook kunt berijden. Alleen telt Coaster-Cunt dat niet als credit dus moet ik hem zelf maar uitproberen. De Santa Monica West Coaster was wel een toffe baan die twee rondes reed en mooi uitzicht gaf op de stad. Daarna even wat eten en weer verder naar het hoofdprogramma voor vandaag Universal Studios Hollywood. Waar we een aantal attracties hadden die we moesten doen. Sowieso de twee achtbanen die daar te vinden zijn. Namelijk Revenge of the Mummy een Premier ritje in het donker dat gethematiseerd is naar The Mummy films en waarbij je het verhaal volgt. Leuke achtbaan om te doen en die hadden we nog een keer gedaan in de avond. Dit was ook Laura haar 400e achtbaan. De andere achtbaan stond weer helemaal bovenaan het park. Goed om uit te leggen is dat dit park uit twee verhoging bestaat, dit park ligt gelegen op een berg en je begint bovenaan en dan kan je door middel van roltrappen naar de Lower Lot gaan. Bovenop bij het grote universiteit Zweinstein ligt ook een kinderachtbaan Flight of the Hippogriff dat een Mack achtbaan blijkt te zijn. Omdat Lennart weer gebruik had gemaakt van zijn autisten pas bij de gastenservice konden we bij de fastpass rij een een verkorte tijdsduur aanvragen en een half uur van de wacht tijd snoepen. Dus konden we bij deze achtbaan zo naar binnen lopen. De achtbaan zelf is gewoon precies wat je verwacht, de trein is gedecoreerd en de rest ligt tussen de struiken. Daarna zijn we gelijk de Harry Potter attractie binnengelopen want die had net storing gehad en we konden zo naar de opstap platfom. Deze attractie verbaasde mij hoe goed deze was. Ik wist dat het met robot armen zou zijn maar dat deze zo goed bedacht is had ik niet verwacht. En je schikt wel af en toe van Dementors en andere duistere types. Vervolgens een beetje eten zoeken en wat drinken en daarna maar eens wat andere attracties gedaan. Wat er bovenuit sprong was de Secret Life of Pets attractie waarbij gewoon geen gebruik werd gemaakt van schermen. Dispicable Me attractie was ook wel geinig maar de Simpsons Simulator hoef ik niet meer in mij te heftig. Daarna zijn we in de City Walk het uitgaansgebied van Universal eens gaan sushi eten. En na afloop zijn we de Mario attractie in gegaan. En deze was fantastisch uitgevoerd met mooie elementen en je moest echt samen werken om goed te kunnen karten in deze wagen. DE brillen die je op had waren ook goed uitgedacht. Daarna nog wat rerides en andere gingen in de Jurassic Park attractie maar ik wilde niet zo nat worden 's avonds dus heb buiten gewacht. En zo was deze toffe dag ten einde. In 2025 komt er een nieuwe achtbaan dus genoeg reden om eens terug te gaan. Morgen staat Knotts op de planning en dat komt in het volgende verslag. Bedankt voor het lezen en tot de volgende.