Sinds oktober 2022 was de planning om naar California te gaan al begonnen. Met 3 belgen en een Nederlander (ik) gingen we het avontuur aan om vanaf San Francisco een grote tour met de klok mee door 6 verschillende staten te doen. 3 weken lang kwamen we langs 31 parken en 4 kermissen. Ook wat sightseeing gedaan en genoeg lekkers gegeten en gedronken.
Vandaag beginnen Jonathan, Laura en ik onze dag in Adventure City om even snel twee nieuwe achtbanen voor ons te doen. Lennert was in 2019 al in dit park geweest en amuseerde zich wel op de hotel kamer tot we terug komen om de middag/avond in Disneyland door te brengen.
Precies op openingstijd waren wij in het park dat was om 11 uur 's ochtends. En toen kregen we bij de ingang te horen dat een van de twee achtbanen pas om 12 uur open ging. Maar dat geeft niks want er was wel wat te doen voor die tijd.
We begonnen dus meteen met de achtbaan die wel open was de Freeway Coaster. Dat is een E&F Miler achtbaan die echt bedoeld is voor kinderen maar je mag er als volwassenen er ook op. Leuk baantje maar wat we gewend zijn met kinderbanen is dat deze niet soepel zijn. Maar gaat wel twee rondes door de baan heen.
Daarna moesten we ons maar nog drie kwartier vermaken voordat de andere achtbaan open ging. Dus we deden onder andere een trein rondje door het park, een carrousel en een vrijeval torentje. En met wat foto's maken en toilet pauze konden we dat makkelijk overbruggen. Zodat om 12 uur de achtbaan Rewind Racers open was.
Dit is een hele leuke achtbaan van Gerstlauer en hun versie van de familie boemerang. We hebben deze twee keer gedaan en toen konden we weer terug naar het hotel om Lennert op te halen voor Disneyland.
Na een half uurtje wandelen naa Disneyland kwamen we weer in dit fijne park in. En hebben we eigenlijk veel dingen gedaan die we gisteren ook gedaan hadden.
We hebben wel vandaag de Haunted Mansion gedaan voor het eerst. Dit is mijn eerste keerin een Mansion van Disney. Die in Parijs heb ik of nog nooit in gedurft en toen ik eenmaal wel durfde in 2019 was deze in onderhoud. Deze is mooi gemaakt en heeft een lange layout. Maar die in Parijs schijnt beter te zijn.
Voor de rest zijn we ook in de Guardians of the Galaxy Tower geweest. Dit is een vernieuwde versie van de Tower of Terror en ik vind eerlijk gezegd deze versie beter in Parijs qua totaal plaatje. Qua rit is die in Parijs immers beter.
En we hebben de Rapids van het park gedaan want die was gisteren stuk of te druk. Grizzly River Run is een geinige rapid alleen jammer dat deze niet zo nat is met het klimaar hier aan de westkust.
Helaas was Splash Mountain gesloten voor verbouwing dus meer water attracties waren er niet.
We hebben ook nog de Soarin de flying theater gedaan. Maar van alle versies die ik gedaan heb hiervan vind ik dit wel de minste. Hij is mij dan ook weinig bij gebleven.
En we hebben de parade gekeken en wat iconische foto's gemaakt en in de avond de vuurwerk show bekeken.
Dit waen twee fantastische dagen in Disneyland en California Adventure Park. Gelukkig hadden we Lennert met de autistenpas anders hadden we niet genoeg gehad aan deze twee dagen gok ik.
Morgen gaan we naar een klassieke gamers achtbaan en daarna naar Universal Studios Hollywood.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende report.