Dit lijkt me alles behalve goed nieuws te zijn voor de fans.
Ik was in 2018 voor het eerst in Amerika, aan de oostkant van het land. Dit jaar naar de westkant geweest en wat een rotzooi heb ik daar aangetroffen. De parken (zowel Six Flags, Cedar Fair en andere) hadden duidelijk corona niet goed overleeft. Enorm veel gesloten attracties in alle parken, de slechtste operations die ik ooit gezien heb, het amper inzetten van een tweede trein, zelfs bij wachtrijen van meer dan een uur of 2 uur... Het was echt een ramp. Het resulteerde in maar liefst 25% van de credits die op het programma stonden die we gemist hebben. Nog nooit heb ik een trip gedaan met zulke slechte scores. Als je dat vergelijkt met 2018 waar we amper iets gemist hebben toen...
Six Flags Magic Mountain waar we maar 14 van de 21 achtbanen konden doen. Had nooit verwacht dat ik mijn record van 4 gemiste credits in 1 park nog ging verbreken, laat staan bijna zou gaan verdubbelen.
Als deze twee groepen samen gaan, dan is er nog minder redenen om hun zaakjes weer op orde te krijgen. Het zal hun geld opleveren deze besparingen, maar ze zullen de parken volledig verder kapot maken. En dit is nooit een strategie dan kan werken op lange termijn. Ze gaan er nog spijt van krijgen, en de fans al helemal.