Ik denk dat @Dutch23 gelijk heeft. De route naar het hotel volgt dan de resort aanrij route en dan kom je dus vanaf die kant een aparte baan opgereden, rij je onder de aanloop promenade door en kan je naast het sprookjesbos parkeren. Daarmee blijf je als hotelgast ook ontvlochten van de dagbezoekers in het aanrijden. Ik had het persoonlijk chiquer gevonden als men voor een ondergrondse parking had gekozen voor de hotelgasten. Natuurlijk, het is een pak duurder dan alleen een tunnel aanleggen, maar voor mij is de realisatie van dit hotel een project waar je als park ook je ambities mee wilt uitstralen. Auto’s zou je gewoon uit zicht moeten gooien en dan had je een park-achtige omgeving kunnen creëren naast het sprookjesbos, al dan niet met een uitbreiding van het sprookjesbos eventueel. Daar is uiteraard dan wel een visie voor nodig, want de funderingen moeten daar dan wel op ingericht zijn.
En het is jammer van deze bomen, die hier toch al bijna dertig jaar staan. Je zag trouwens wel dat deze bomen ook last hadden van de bestrating van de parkeerplaats. Dezelfde bomen die achteraan staan, waar je op gras parkeert, hebben zich veel robuuster kunnen ontwikkelen. Ik hoop dat dat inzicht ook helpt om een keuze te maken om geen volledig dichte bestrating meer aan te leggen maar een variant waar verharding en gras gecombineerd worden. Dat is ook beter voor de afwatering tijdens grote regenbuien, iets waar je toch ook rekening mee moet houden voor de toekomst.
Desondanks had men met wat goede wil deze serie bomen ook wel kunnen behouden door ze te verplaatsen. Dertig jaar oude bomen zijn best wel kostbaar en volgens mij heeft het park ruimte genoeg om deze bomen tijdelijk elders te plaatsen tot ze weer in gebruik genomen kunnen worden.