RingelbergNick Ik denk dat ze eerst nog wat beton, asfalt, bovendek, etc moeten doen. Dit duurt tot de zomer, dus ze hebben nog eventjes.
Niek RingelbergNick wat een chaos. Wordt tijd dat de Efteling hier heel snel deze bouwputbende klaar heeft.
RingelbergNick Niek ik snap alleen niet zo goed waarom er geen snelle vorderingen zijn waar de oplaadpalen staan. Daar ligt nu wit zand. Maar daar blijft het bij.
PretparkPower Niek Het is wat het is! Wat mij betreft kun je het beter goed doen dan gehaast, sneller gaat het niet. Het blijven redelijke inhoudloze kreten, want dit hoort er gewoon bij. Dat het niet mooi is, lijkt me een understatement. Ik neem aan dat de Efteling dat ook wel inziet.
Trollenbol Niek Aangezien de situatie zelfs staat ingetekend op de plattegrond zal het allemaal nog wel even duren, maar ik neem aan dat het voor het zomerseizoen begint toch wel voor een heel eind achter de rug zal zijn.
Ryanvans RingelbergNick Afgelopen weekend moest ik parkeren bij de zonnepanelen en daar stonden inmiddels nu een hoop laadpalen klaar om bijna gebruikt te worden denk ik. Zullen dus tijdelijk wat verder weg komen. Of uiteindelijk als extra uitbreiding op het laad netwerk.
Marvin Ik vermoed (en hoop vooral) dat ze alle focus nu op de tunnel hebben om zo snel mogelijk de wandelroute weer te kunnen herstellen. Daarna kunnen ze eigenlijk ook pas goed aan de slag met dat parkeerterrein want dan loopt er geen wandelroute meer dwars overheen zoals nu wel het geval is.
Rvv Marvin Ben er zojuist langs gelopen en ik dacht te zien dat er ligt inmiddels beton op de vloer van de tunnel ligt. Dat zou al weer een mooie stap zijn.
MadMill Beton die nu in de tunnelbak ligt is een werkvloer. Hierop komt het bewapeningsstaal en dan de definitieve betonlaag. Ik snap deze keuze eigenlijk niet. Had gekozen voor een prefab tunnelbak. Als je bijvoorbeeld de tunnel bij slagharen neemt, die lag er in 2 weken in en de weg was weer begaanbaar.
Jeroen_uit_tilburg MadMill Ik denk dat de efteling voorlopig is genezen van prefab onderdelen. hadden we de tunnel in 2025 kunnen verwachten na een geplande rustige periode haha
EdwinL Station-de-Oost Van wat ik van andere en mijn vader begreep is dit nog de werkvloer. Dus de echte tunnel bodem komt hier nog weer over. MadMill Beton die nu in de tunnelbak ligt is een werkvloer. Hierop komt het bewapeningsstaal en dan de definitieve betonlaag. Vanuit eerder in deze discussie
RingelbergNick Ryanvans ik denk dat de gene die terug komen op de eerste parkeerplaats, voor de hotelgasten zullen zijn en de dagbezoeker onder de zonnepanelen mogen parkeren. dan is de parkeer privilege met een stekker auto ook opgelost
MadMill Prefab tunneldelen is een standaard die je in vele maten en lengtes kan krijgen. Is totaal iets anders dan een eigen ontworpen hotel. Maargoed er zal een goede reden achter deze keuze zitten. Maar fraai is het allemaal niet het hekken slalom parcour naar de entree 😉
Station-de-Oost Is dit van latjes naar beton gegaan? Ik ging er vanuit dat er ook bewapening geplaatst had moeten worden in deze situatie. Of hebben ze dat heel snel nog gedaan?
rambo1990 RingelbergNick Hij lijkt niet heel er diep te zijn als ik kijk naar de persoon op de foto. Als daar ook nog een dak op moet komen is er niet heel veel speling meer lijkt het.
Firthon Als ik terugdenk aan eerdere post met de bouwtekening overlegd op de foto's werd alleen het deel van de promenade overdekte en kreeg de tunnel ernaast gewoon schuine aflopende hellingen met gras erop ofzo.
Marvin In een oudere aflevering van Kleine Boodschap hoorde ik de heren over een mogelijke helling waar de voetgangers overheen moeten om over de tunnel te kunnen komen. Kijkende met hoe alles er nu bij ligt lijkt het me wel aannemelijk dat we hier inderdaad een klein beetje omhoog zullen gaan lopen. Overigens hebben ze inmiddels wel een doorgang in het hek gemaakt zodat je, als je vooraan staat, niet eerst helemaal naar het gesloten service gebouw hoeft te lopen.