luckyrik28 Sinds oktober 2022 was de planning om naar California te gaan al begonnen. Met 3 belgen en een Nederlander (ik) gingen we het avontuur aan om vanaf San Francisco een grote tour met de klok mee door 6 verschillende staten te doen. 3 weken lang kwamen we langs 31 parken en 4 kermissen. Ook wat sightseeing gedaan en genoeg lekkers gegeten en gedronken. Vandaag was het samen met morgen wel de twee dagen waar ik naar uit keek. We gaan 2 dagen Disneyland Anaheim bezoeken en ik heb alleen de versie in Parijs mogen ervaren. Dus dat betekend dat dit een nog betere ervaring word. Ik zal wel kort uitleggen wat er vooraf is geregeld en hoe ik in de pretpark wereld sta: Als eerste zijn wij met 4 man hier en een daarvan is een autistische jongen genaamd Lennert. Die heeft dus met zijn autisten pasje een speciaal soort tickets weten te bemachtigen met Disney versie van Fastpassen oftewel de Genie + , hopper passen en twee attracties per dag voor je autisten pas, Ik zelf ben meer een credit hunter maar een goed themapark kan ik ook altijd wel waarderen. Nou beginnen we echt met onze dag door op tijd op te staan in ons hotel op halfuur loop/stap afstand. We hadden gereserveerd bij de Matterhorn Bobsleds want we dachten die heeft vast een lage capaciteit. Maar toen we daar aankwamen konden we zo instappen aan de rechter kant. Leuk ritje met twee keer Yeti en wat krachtige bochten. Leuk ook dat dit de eerste achtbaan is met ronde buizen als rails. En daarna naar de linkerkant om de twee credits af te vinken. Helaas was de linker gedeelte veel schrokkeriger dan de andere kant. Hierna hadden we nog twee uur voor de reservering van Space Mountain. Dus eerst maar de andere achtbaan aftikken die hier in Fantasyland in de buurt staat. Chip & Dale's Gadget Coaster is een Vekoma junior baantje wat twee keer door het parkour gaat. Omdat het rustig is konden we zo in stappen. Vervolgens door naar Micky & Minnie's Runaway Railroad dark ride. Maar helaas kreeg deze storing na de eerste bocht en werden we geevacueerd. We kregen wel gelukkig onze fastpassen weer terug. Toen was onze reservering wel geldig bij Space Mountain en zijn we daar meteen heen gegaan. En Lennert was al eerder hier geweest maar toen was deze achtbaan twee dagen in panne omdat toen iemand had besloten halverwege de rit uit te stappen. Dat gebeurde vandaag niet gelukkig en konden we genieten van een Space Mountain versie zonder inversies. En ik moet eerlijk zijn ik vind een betere versie dan die van Parijs. Hierna zijn we naar Frontierland gelopen om onze laatste credit af te tikken in dit park. Big Thunder Mountain Railroad is een mijntrein achtbaan van Arrow en is qua soepelheid beter dan die van Parijs maar qua ritverloop vind ik die in Parijs beter. Ook jammer dat deze niet onder water gaat. Maar dit is wel een hele mooie versie verder. Daarna gingen we naar een Dark ride toe waar ik erg benieuwd naar was. Volgens vele is dit de beste Darkride ter wereld. En ik heb niks met Star Wars maar zelf zonder die kennis is het een geweldige attractie. Je bent helemaar gedesorienteerd waar je in deze attractie bevind. The Rise Of The Ressistance heeft een goede verhaallijn, veel medewerkers die goed in hun rol zitten en fantstische effecten. Dit was echt een geweldige ervaring. Na deze rit gingen we park hoppen. Want aan de overkant van de ingang van het originele Disneyland ligt Disney California Adventure. Daar staan twee credits op ons te wachten. Maar we moesten nog even wachten met de eerste want ons tijdslot was nog niet daar. Dus zijn we een Kleine Zeemeermin dark ride gaan doen. Wachtrij was 10 minuten en we konden dus zo instappen. Na Rise of the Resistant valt deze wel tegen maar wel heel leuk gedaan. Vooral de Ursula is een geweldige Animatronic. Daarna door naar Goofy Sky School een Mack wilde muis achtbaan. En waarom Disney voor veel second park voor een slechte capaciteit achtbaan kiest met ook nog eens een low budget thema zal ik nooit begrijpen. Het is een gewone wilde muis en tja is precies wat deze moet doen. Maar gelukkig staat hier ook de Incredicoaster een Intamin looping coaster met een lange layout en lekkere muziek van de Incredibles in de trein. Leuke lancering en geweldige thematisatie. Morgen doen we deze nogmaals. Na wat gegeten en gedronken te hebben gingen we naar wat ons betreft de beste attractie in dit park samen met Guardians of the Galaxy. Ik heb het over Radiotor Springs, een auto race met veel thema over de film reeks Cars. Je neemt plaats in een auto van de film en je rijd door allerlei stations om je auto klaar te maken voor een race. En uiteindelijk race je tegen elkaar. Helaas geen foto's verder want we hebben ook nog Its A Small World gedaan, de Parijze versie is beter vind ik, komt omdat er weinig Europese landen vertegenwoordigd zijn. Ook hebben we Indiana Jones gedaan, die was geweldig. Een darkride waarin je met jeeps over belgische wegen rijd en langs het verhaal gaat. En we hebben Jungle Cruise gedaan in de avond, maar helaas waren de grappen slecht te verstaan en zag je niet zo veel. Volgende keer wil ik hem wel in het licht doen. Hopelijk hebben jullie genoten van deze report. tripreport van morgen beginnnen we bij Adventure City en daarna nog een hele middag/avond Disneyland Anaheim.