Dat begin ik mij inderdaad ook af te vragen. Aan de andere kant moet de constructie van het gebouw wel heel stevig zijn als je ziet hoeveel van ze kunnen verwijderen zonder in de problemen te komen. Ikzelf was vanmiddag ook even in de Efteling en heb natuurlijk ook wat foto's gemaakt.
De stenen rand onder het kozijn word verwijderd.
Op de eerste verdieping kun je dwars door het station kijken, beneden is het nog donker...
Hier word het stuk track direct na het station weg gehesen waarna het verder de bouwplaats in kleine stukken geknipt is.
Bizar gezicht blijft het, zo'n baan die ineens stopt.
Later zijn we nog terug gegaan en dan valt opnieuw op hoe ongelofelijk snel er gewerkt word.
Inmiddels kijken we namelijk niet alleen op de eerste verdieping maar ook op de begane grond dwars door het station. Dat was op mijn foto van vroeger in de middag nog niet. Ook is de stenen rand inmiddels helemaal weg.
Ze waren inmiddels ook alweer begonnen met het uitbreken van het volgende deel. Van de muur waar de deur in zit waarlangs de single riders het gebouw betraden zal ook een flink stuk verdwijnen. Dat zal met de uitbouw van het station te maken hebben.