Hier ook zeker interesse! Die parken staan nog hoog op mn to-do-list. Ik zou zelf, net als een paar mensen hierboven, liever buiten de zomer gaan, maar in de zomervakantie is ook niet echt een probleem.
Interesse peiling: Finland-reis
Op zich wel interesse, maar kunnen we niet Sarkanniemi met wat anders kunnen combineren? Het park is dusdanig klein en verouderd (vind ik) dat er na ongeveer 3 a 4 uur wel klaar bent.
Ook wel interesse maar liever buiten de zomervakantie om. In die periode al verschillende andere dingen in de agenda.
Zeker interesse aangezien ik alle drie de parken nog bezoeken wil! Op deze manier met een grotere groep gaan lijkt me erg leuk, ook handig als we iets willen regelen met een van de parken.
Wat betreft de timing denk ik dat Augustus praktischer is dan later. In September van dit jaar was Linnanmäki enkel in de avonden open van 16:00 tot 22:00, wat het lastig combineren maakt reistijden. Powerpark is nog erger, die waren zelfs in augustus voor een heel belangrijk deel dicht. Kortom, iets om goed op te letten. Maar ik wil zeker mee!
Hoe werkt dat met kaartjes voor Särkänniemi? De site wekt mij de indruk dat je alleen maar een jaarabonnement kunt nemen van €159.
- Bijgewerkt
Zingo Wat betreft de timing denk ik dat Augustus praktischer is dan later.
En voor de zomervakantie misschien? Een weekend in juni bijvoorbeeld? Ik zie dat Powerpark en Linnanmaki dit jaar in juni volop open waren. Op de website van Sarkanniemmi kan ik het niet echt achterhalen, maar die hanteren vast een vergelijkbaar seizoen.
Jozz Sarkanniemi is vrijwel heel Juni elke dag open weet ik uit ervaring. Soms is er een besloten evenement waardoor het park om 13:00u opent in plaats van 10:00u.
Bedankt voor jullie feedback. Gaaf om te zien dat er veel animo is voor dit idee. Ik ben een beetje verbaasd (en daar bedoel ik verder niets negatiefs mee) dat zoveel mensen aangeven het eerste weekend van augustus niet te kunnen. Daar moet ik dus iets mee. Ik ga kijken wat de opties zijn, maar zeker de openingskalender van PowerPark is enorm gelimiteerd. De reis kan sowieso niet naar later geschoven worden. Misschien is er een mooie optie in juni. Ik kom hier op terug.
Philosopher Op zich wel interesse, maar kunnen we niet Sarkanniemi met wat anders kunnen combineren? Het park is dusdanig klein en verouderd (vind ik) dat er na ongeveer 3 a 4 uur wel klaar bent.
Ja en nee. Ik ga zelf geen combinatie organiseren, maar het mooie van dit plan is dat je zelf heel veel vrijheid hebt. Als jij (en eventueel je reisgenoten) na 4 uurtjes Sarkanniemi verder willen trekken, dan kan dat gewoon. Zolang je de volgende ochtend maar weer bij PowerPark staat.
Hey, lijkt me cool om mee te gaan. Als het Juni wordt moet ik wel FF kijken want er zou rond die tijd ook een reis naar het Verenigd Koninkrijk gaan waar ik mss mee naartoe ga. Ik heb een vriend die in Talinn woont, dus zou het ook wel met een bezoek aan hem willen combineren, en dan meereizen vanaf de oversteek naar Finland. Ik heb een visuele beperking, dus zelf rijden zit er niet in, maar als er in een auto nog een plekje vrij is, reis ik graag mee.
Zelf geen interesse om mee te gaan, want ik ben vorig jaar nog in Finland geweest. Maar kan juni als reisperiode wel aanraden, dat is mij prima bevallen. Lekkere temperatuur en zeer lang daglicht. Powerpark ligt zelfs zo noordelijk, dat in juni de zon wel onder gaat, maar echt donker wordt het niet in de nacht.
Gratis tip voor een grotere groep trouwens, Power Park heeft veel leuke huisjes op diverse kleinere vakantieparken rondom het park. Erg leuk om met een groep een paar huisjes bij elkaar te huren. Zelf zaten we toen in een Green Field huisjes, simpel, maar erg leuk en vrij goedkoop.
Het is eventjes stil geweest, maar ik heb weer een stap kunnen zetten.
Een aantal van jullie hadden het ook al gedaan, maar ik heb de openingsschema's van de parken nog een keer goed bekeken. Nog niet ieder park heeft een schema voor 2024, maar in 2023 waren alle parken alle dagen van juni gewoon geopend.
Ik zit nu te kijken naar het volgende reisschema:
Donderdag: Linnanmäki (open van 11:00-21:00) (overnachting in Helsinki)
Vrijdag: Särkänniemi (open van 11:00-19:00) (overnachting nabij PowerPark)
Zaterdag: PowerPark (open van 11:00-19:00) (overnachting nabij PowerPark)
Zondag: Terugreis naar Helsinki of een bonusprogramma met Nokkakivi & Tykkimäki (overnachting nabij Helsinki)
Ik wil voor nu iedereen die geïnteresseerd is willen aanraden om met potlood zowel het 6-9 juni als 20-23 juni te noteren in de agenda's.
Ik sta open voor het laatste weekend, ben benieuwd!
Prima planning wat mij betreft!
En vooralsnog heb ik voor beide weekenden niks gepland.
Beide weekenden nog niks staan, dus count me in. En de planning is prima hoor, zeker met de twee bonusparkjes.
Klinkt interessant. Beide weekenden zouden voor mij wel kunnen, al wordt het voorafgaand aan het laatste weekend wel opletten of het gaat lukken qua planning voor mij
Op 6 januari komen de details, maar het eerste weekend staat er ook een meet-up gepland van de club!
Ik hou dit topic in de gaten, voorlopig kan ik nog beide weekends.
- Bijgewerkt
Een erg leuke trip Erik!
Beide weekenden komen me niet goed uit. Het eerste weekend zou eventueel kunnen en het tweede weekend niet.
Goedemorgen allemaal,
We zijn weer bijna een weekje verder en sommige mensen hebben voorkeuren voor periodes opgegeven. Ik heb (ook buiten het forum om) een aantal keren door gekregen van mensen dat de eerste periode hun niet uit kwam. Enkel @Marciano geeft helaas aan de tweede periode niet te kunnen. Meenemend dat ik ook niet in het vaarwater wil zitten van de Pretpark.club meeting plannen die @Michael aankondigde, gaat het dus de tweede periode worden. Iedereen die mee wilt kan dus 20 tot 23 juni in de agenda noteren.
Begin januari hoop ik het totale plan te kunnen presenteren. Dan kan je je ook officieel aanmelden. In de tussentijd zou ik willen vragen of iedereen die interesse heeft om mee te gaan, maar nog niets gemeld heeft, dat toch nog even te doen. Dan weet ik op hoeveel mensen ik ongeveer kan rekenen.
Alvast bedankt!
Als we op 23 juni ook echt weer terug kunnen zijn in Nederland, heb ik ook serieuze interesse