Zaterdag 14 oktober ben ik samen met mijn zoon naar "Scary Prairy” geweest. Mijn vriendin en haar dochter hadden een verblijf geboekt voor het weekend, dus het leek mij wel gezellig om af te spreken in het park tijdens Halloween. Mijn vrouw onze hondenvriend Django gingen niet mee. Misschien maar beter ook, ik weet niet of Django al die "spoken” echt gezellig vind. Mijn vriendin kwam met trein en was om kwart over tien in het park. Na een bak koffie en inchecken bij Sitting Bull bleek onverwacht dat ze de sleutel van haar verblijf al meekreeg. Nadat we de bagage daar gedropt hadden gingen we het park in om daar van de Halloween sfeer te genieten. Ik moet zeggen, het viel mij niet tegen! Het park ligt er mooi bij met al die pompoenen en andere Halloween theming. Ook de acteurs zijn naar mijn mening echt super geschminkt, of hoe je dat ook noemt, en zitten goed in hun rol.
Bij de ingang tref je de “Pumpkin Market” waar de pompoen burgemeester samen met zijn "personeel” mensen probeert over te halen om op hem te stemmen om burgemeester van Slagharen te worden. In de mainstreet is het juist Burgemeester Howard Hill en zijn gevolg die je trachten over te halen om op hem te stemmen. Er leuk, vooral als Howard Hill een bezoekje brengt aan de Pumpkin Market. Onder de middag hebben we lekker in de Music Hall gegeten in afwachting van de Randy en Rosie show. De show kende ik intussen wel, maar omdat er toch vaak wisselingen zijn in wie Sheriff Sam speelt is toch leuk om even te kijken. Na enkele jaren van alleen mannen in de rol van Sam is het dit jaar tijd voor een vrouwelijke Sam. Geef mij dan toch maar een mannelijke Sam hoor. Deze doet het op zich wel met de kids enzo, maar qua acteren en vocaal vond ik de vorige Sam's beter.
We kwamen op het lumineuze idee om pannenkoeken te bakken voor het avondeten. Eenmaal terug bij het verblijf bleek dat er geen beslagkom, garde, of grote pollepel te vinden was. Dat werd dus kloppen met vork en de koekenpan volgieten met een juslepel. Halverwege ging de rookmelder ook nog af, waarna we nog wat meer ramen opengezet hebben. Uiteindelijk hebben we lekker gegeten, maar wat een gedoe! Na het eten gingen mijn vriendin en haar dochter lekker zwemmen en zijn wij weer het park in gegaan. Cor wilde graag de "spookhuizen” in....
In de avond is het zo mogelijk nóg leuker dan overdag. Alle acteurs zijn vermomd als zombies, of ander “eng” creatuur. Wat ook leuk is, is dat sommige attracties de verlichting aan hebben. We zijn via de mainstreet naar de ingang en de Enterprise gelopen, en van daar weer terug naar het gebied achter de Goldrush. Cor (mijn zoon) heeft ondertussen de spookhuizen bezocht waar hij zich voor aangemeld had. Ondertussen heb ik tussendoor nog wat plaatjes weten te schieten van de attracties en de acteurs. Bij het kerkje achter de Goldrush werd Cor nog even "gezegend” door de monnik die daar liep. Al met al was het een leuke dag en avond! Complimenten voor het team van Slagharen voor wat ze neergezet hebben!
Foto's: