Djurs Sommerland plaatste gisteren een video op YouTube waarin hun nieuwe attractie voor 2024 wordt aangekondigd. Een vrije val toren van 60 meter hoog, die daarmee meteen de hoogste attractie van Djurs Sommerland zal zijn. Deze is twee keer zo hoog als Piraten en Dragekongen. De nieuwe attractie zal gaan verschijnen in het thema gebied Mexicoland en als ik de video goed begrijp komt deze tussen Juvelen en de Speedy Gonzales waterglijbaan in te liggen.

Gezien de shots die gebruikt worden in de video verwacht ik dat de Mexico Golf (een minigolf) zal gaan verdwijnen).

Tof dat Djurs Sommerland blijft investeren, maar het wordt wel tijd dat ze een keer een inversiecoaster gaan bouwen.

Fårup Sommerland werd altijd als familiepark van de twee parken gezien, maar heeft intussen al twee achtbanen die over de kop gaan.

• Niek heeft hierop gereageerd.

ArcovandenBroek Het wordt wel tijd dat ze een keer een inversiecoaster gaan bouwen.

Ik heb beide parken achter elkaar bezocht (pré-Fonix), maar vond het 'gemis' aan inversies helemaal niet voelbaar. Djurs is een heerlijk park, en biedt met Dragekongen en Piraten voldoende thrill wat mij betreft. De enige reden waarom het tijd zou worden dat ze een keer een inversiecoaster zouden gaan bouwen, is de concurrentie van Fonix in Farup. Als je Djurs op zichzelf beschouwd, is een inversiecoaster leuk, maar helemaal niet per se nodig. Ze hebben een hartstikke mooi aanbod van verschillende niveaus van thrill, en dat zonder inversie.

Tof hoe dit park maar blijft uitbreiden. Het blijft voelen als een familiebedrijf maar toch heeft het enorm veel potentie. Ik kijk er naar uit het park eens te bezoeken in de toekomst.

Enig idee van welke leverancier/bouwer deze toren afkomstig zal zijn?

The_Bullgod hopelijk intamin. Die zijn op het gebied van droptorens naar mijn mening de beste leverancier. Het park heeft tevens een sterke relatie met intamin, al hoewel ze met hun laatste baan niet 100% te vreden zijn volgens mij.

NielsC al hoewel ze met hun laatste baan niet 100% te vreden zijn volgens mij.

terecht, Dragekongen heeft gewoon constructieve fouten waardoor de karren trillen. Desondanks hebben ze de halve catalogus van Intamin staan.

Hij doet me wel wat denken aan die van Dollywood, ook een FunTime:

Niek De enige reden waarom het tijd zou worden dat ze een keer een inversiecoaster zouden gaan bouwen, is de concurrentie van Fonix in Farup.

Ik heb een rondleiding gehad bij beide parken, en ook een gesprek gehad met het management van beide, en toen kreeg ik te horen dat er eigenlijk helemaal geen concurentie gevoel is tussen de parken, ze delen zelfs ervaringen van bouwers en attracietypes met elkaar. Wat ook een aantal overlappen in attracties verklaart

Altijd leuk om mee te pakken zo'n toren. Zie ook liever Intamin, maar hier stap ik in met net zoveel plezier. Toffe uitbreiding. Hoog tijd om een keer te gaan bezoeken.

8 dagen later

Wat een mooie plek in het park krijgt deze toren. Dan kan je de Intamin Family Launch Coaster mooi van boven bewonderen.

3 maanden later

Philosopher Wat een mooie plek in het park krijgt deze toren. Dan kan je de Intamin Family Launch Coaster mooi van boven bewonderen.

Er zijn ook bar weinig fotopunten voor die baan. Dus mooie toegevoegde waarde.

Niek Ik heb beide parken achter elkaar bezocht (pré-Fonix), maar vond het 'gemis' aan inversies helemaal niet voelbaar. Djurs is een heerlijk park, en biedt met Dragekongen en Piraten voldoende thrill wat mij betreft. De enige reden waarom het tijd zou worden dat ze een keer een inversiecoaster zouden gaan bouwen, is de concurrentie van Fonix in Farup. Als je Djurs op zichzelf beschouwd, is een inversiecoaster leuk, maar helemaal niet per se nodig. Ze hebben een hartstikke mooi aanbod van verschillende niveaus van thrill, en dat zonder inversie.

Helemaal mee eens. Sterker nog: Voor de opmerking van Arco was het me nog niet eens opgevallen dat er geen inversies in het park te vinden zijn.

Ben benieuwd wanneer deze open gaat, ga deze parken dit jaar bezoeken en ben heel benieuwd naar deze familie parken.

Mooie toevoeging! Reden om nog eens terug te gaan 😁 Djurs is ons ook erg goed bevallen. Wat iemand al zei, had eigenlijk niet eens door dat er geen achtbaan met inversies stond. De banen die er staan, maken dat zeker goed! Dragekongen is echt een toffe baan, was de favoriet bij ons. Piraten is heerlijk en ook Skatteøen is erg leuk. Net zoals Juvelen overigens, die vond dochter dan weer heel leuk 🙂 Vond het park qua sfeer en aanbod leuker dan Fårup. Al is Fønix wel echt gewoon heel gaaf! Maar qua overall looks en sfeer waren wij meer gecharmeerd van Djurs en dat wordt met deze toren nog beter. Jammer genoeg was bij ons Gyro swing buiten werking, dus ook daarvoor wil ik nog eens terug. En ik zie dat er ook nog een disk-o is geopend in de tussentijd. Leuk! Ze zijn daar goed bezig in ieder geval.

17 dagen later

Werkzaamheden zijn ook in de sneeuw in volle gang voor de droptower "El Grito" in Djurs Sommerland

Djurs is een tof park. Dit past er goed bij!