Nieuws dat hier nog niet voorbij is gekomen, ondanks dat het een significante toevoeging is: Jaderpark, een combinatie van dierenpark en attractiepark in het noorden van Duitsland, bouwt aan een Gerstlauer Bobsled met de naam Ziegel-Blitz.

De baan komt te staan in een nieuw gebied onder de ook vrij nieuwe log flume van het park:

Inmiddels staat de achtbaan er al, en is er al begonnen aan het thema:

Een fan is creatief bezig geweest in NoLimits 2:

Lijkt me een fantastische toevoeging voor het park. Sowieso leuk om te zien dat de twee dier- en attractieparken in het noorden van Duitsland zo aan de weg timmeren, met de laatste jaren al meerdere grote uitbreidingen. Lijkt er bijna op dat ze elkaar hierin versterken

Ik vind de Bobsled baantjes toch altijd een toffe toevoeging aan kleine parken. Ze hebben leuke wisselende lay-outs en deze heeft ook nog eens een tof thema. Ik ben hier wel fan van!

Iets wat hier niet word gemeld maar significant is, is dat dit de eerste Gerstlauer bobsled met een lancering is. Dit stond al een tijdje op de Gerstlauer website als feature voor de bobsled, maar was tot nu toe nooit gekocht. Er is nu nog maar 1 feature die nooit is gebruikt, en dat is een shuttle optie, zoals bijv een spike.

Bron.

QDude24 Als ik de onride van de NL-recreatie mag geloven zitten er zelfs 2 kleine in. Vlak na het station en kort daarna voordat je de lifthill opgaat.

QDude24 Iets wat hier niet word gemeld maar significant is, is dat dit de eerste Gerstlauer bobsled met een lancering is.

Oh, waar zit deze lancering dan?
    In de fan recreatie kan ik hem namelijk niet vinden.

Die logflume is heel goed gethematiseerd. Die zou absoluut niet misstaan in veel grotere themaparken. Benieuwd wat ze van deze achtbaan maken.

The_Bullgod In het begin heb je twee kleine tire launches. Het is niet veel, maar het is wel de eerste keer dat een bobsled een lancering heeft in de layout. Vanaf hier kan het alleen maar grootser

QDude24 toch vind ik de boost ook de lifthill van Van Helsing en de boost op Vilda Musen net zo veel lancering als deze baan heeft.

Taronco Hoewel Gerstlauer die niet als launch telt, tellen ze de tweede lift van Wakala wel als launch

Wat een tof ding! Als dit in een Nederlands park zou verschijnen zou ik helemaal blij zijn. Nu is de kans dat ik hier ooit kom vrij klein, maar de lay-out is origineel en het thema ziet er goed uit.

een maand later

nice! Mooie duik ook wel met die hoge bocht er achteraan.

The_Bullgod Die Jr. Immelman, heel gaaf. Gerstlauer doet steeds meer met de bobsled, nu launches en bijna-inversies, straks echte inversies?

4 maanden later

Jaaaaaa, de officiële opening van Ziegelblitz zal volgende maand 27 april zijn.

een maand later

De eerste onride. Het ziet eruit als de gaafste bobsled tot nu toe. Swing launch, jr.Immelman, ja ik ben fan!

Dat is een leuke baan geworden, toch mooi dat ook de kleinere parken flink uitpakken met theming.

Een heel unieke baan, een bobsled coaster zonder de gebruikelijke bobsled coaster elementen.

Gerslauer begint echt wel uit te blinken in dit segment achtbanen, toffe familieattracties die toch uniek genoeg zijn om een selling points te zijn van een park. Top!

6 dagen later

The_Bullgod een bobsled coaster zonder de gebruikelijke bobsled coaster elementen.

Geen gebruikelijke Bobsled elementen? Dus een gecurvde first drop tot halverwege, een muisbocht op hoogte die overgaat in een helix op poten, 'n moment ergens halverwege waarop pas dan de maximum snelheid wordt behaald, een serie bunny hops en een helix laag bij de grond als finale vind jij geen gebruikelijke Bobsled elementen?

Overigens beschrijf ik hierboven grofweg het ritverloop van zowel G'Sengte Sau in Tripsdrill als HeiBe Fahrt in Klotten én Ziegel-Blitz in Jaderpark. 🙂 🙃 Dat maakt niets uit, want Gerstlauer Bobsleds zijn júíst door die kenmerkende combinatie van wildemuisachtige elementen zoals ongebankte bochten en abrupte richtingswisselingen plus de wat spectaculairdere secties zoals helixen en horseshoes een schot in de roos in zowat elk park waar ze verschijnen. En deze variant doet daar met een launch zelfs nog een schepje bovenop, dat kan niet anders dan een hit worden.

• scagen heeft hierop gereageerd.

Ik zeg het niet graag; maar Bullgod heeft wel een puntje hoor.
              Deze baan mist wel degelijk wat elementen als meerdere muisbochtjes achter elkaar en airtime heuveltjes.
              Het zit er allemaal wel in maar het geheel is vooral veel vloeiender ontworpen en minder RCT achtig; element achter element.

Dat maakt het denk ik een prima achtbaan en het voelt nog als een Bobsled, maar ook minder karakteristiek en ook minder hilarisch voor mijn gevoel als de andere exemplaren.

Die lifthill hadden ze mij van overigens wel kaal mogen laten… wat een gedrocht!