Niek Kleine terzijde: @Erik je mag mijn post gewoon via het vlaggetje rapporteren in het vervolg.
Ik heb met verbazing naar je oorspronkelijke post gekeken, het is goed dat je die hebt aangepast, want je oorspronkelijke reactie miste elke vorm van zelfreflectie. Al is het nu na de aanpassing voor ons wel gissen of de zelfreflectie wel aanwezig is, omdat je enkel iets hebt weggehaald en niets hebt toegevoegd.
Ik heb al vaker geprobeerd uit te leggen dat je als moderator gewoon een voorbeeldfunctie hoort te hebben. Jullie geloven daar niet in, dan zijn dit soort acties de reacties. Je bent zelf een mod en je vloog uit de bocht. Jou daarop aanspreken is de enige manier voor ons leden om een reactie van jullie te forceren. Jullie hebben immers alle macht om vlaggetjes te negeren. Natuurlijk is het lastig om vlaggen te negeren als ze in grote getalen zijn, maar als lid zien wij er maximaal 1: die van onszelf.
Het was bij lange na niet de eerste keer dat je uit de bocht vloog. Als je dan als persoonlijke titel (en als lid) reageert, moet je dan ook niet door een collega mod terug gefloten worden? Dat zou het principe van reageren op persoonlijke titel weer enigszins eerlijk maken.