DaltonTerror Maar voor Parijs vrees ik dat we die attractie volledig op de buik kunnen schrijven. Indiana Jones 5 heeft absoluut niet gedaan wat ervan verwacht werd. En wij weten dat je films moet loszien van de verhalen in de parken maar dat hebben ze bij Disney zelf niet altijd door. Ze kijken naar de cijfers.
Daar zit zeker wat in als je kijkt naar de huidige manier van hoe Disney haar parken behandeld. Echter vind ik het Indiana Jones IP sterk genoeg losstaand van de films. Het verhaal van de darkride zou een groot deel van de mensen, zonder het te kennen van de films, nog steeds aanspreken. Vergelijk het met Pirates voordat de films werden gemaakt. Dan is de darkride er nog steeds een van wereld klasse. En dat vind ik van de Indiana Jones darkride ook.
Ze hebben nu eenmaal al een Indy themagebied in Parijs. De darkride heeft er altijd al moeten komen en de ruimte is er dus voor. Het zou het rondje Disneyland compleet maken en een extra E-Ticket toevoegen in die hoek. En ook zou het een toevoeging zijn die het park mooier maakt zonder er een random IP toe te voegen die niet in het park past.
Toch deel ik je mening dat de kans klein is, maar als er iets nieuws gaat komen in het kasteelpark dan is het of deze Indiana ride of het StarWars gebied achter Space Mountain. Beide zijn niet voor niets sterke geruchten.