Nieuwtje vanuit de aflevering van Kleine Boodschap van afgelopen maandag (buiten het feit dat er nog een gehele aflevering komt met betrokkenen vanuit het park over het bestemmingsplan).
Schijnbaar is de huidige milieuvergunning enkel toereikend voor de huidige parkgrenzen. Dit betekend dat -in tegenstelling tot ook ik geroepen heb in dit topic- de aanvraagprocedure voor de omgevingvergunning (bouwvergunning) niet 8 weken beslistermijn + 6 weken verlenging is maar de uitgebreide procedure nodig is van 26 weken beslistermijn + 6 weken verlenging.
Dit betekend volgens mij ook dat er wel iets meer aan zienswijze mogelijk is, en dus zal het proces om te komen tot bouwen buiten de huidige parkgrenzen zoals een strookrijk stroperiger kunnen gaan. Iemand met veel kennis van omgevingsvergunningen die daar iets over kan roepen of er nu meer bezwaar te verwachten valt en vertraging in de processen?
Daarnaast zien we de laatste jaren dat bij indienen van de vergunningen we gelijk een aankondiging met concepts zien. Mócht de Efteling in 2022 willen starten aan strookrijk én ze houden de traditie van aankondigen in ere dan verwacht ik einde deze zomer/uiterlijk in de herfst wel een aankondiging. Zo kan je dit nieuwtje ook positief interpreteren. 😉
Ten slotte geeft dit allicht ook reden voor snelle projecten die het park wil realiseren, dat ze zich toch tot de huidige parkgrenzen moeten beperken. Dat zou een verklaring kunnen zijn dat -naast dat dit goedkopere projecten zijn en dus in de huidige tijd financieel slim- we zoveel projecten nog in het huidige park zien of waarvan nu geruchten gaan.