Elitch Gardens, in het Amerikaanse Denver (Colorado), gaat weer verhuizen. Het park, wat op een prominente plaats in het centrum van de stad ligt, moet plaats maken voor een nieuw vastgoedproject waar mede eigenaar Revesco Properties mee bezig is.
Uiteraard wilt het park in de regio van Denver blijven. Er wordt momenteel voornamelijk gekeken naar een verhuizing naar Aurora, een voorstad ten oosten van Denver. Hier zou meer grond beschikbaar zijn en het stadsbestuur van Aurora zou al een tijdje bezig zijn met een project om meer entertainment naar de stad te halen. Elitch Gardens werd opgericht in 1890. In 1995 verhuisde het park naar de huidige locatie, wat betekend dat het park nu voor een tweede keer in zijn geheel gaat verhuizen.
https://denvergazette.com/premium/elitch-gardens-moves-aurora-location-considered-revesco-properties/article_fbe60022-3c74-11ee-a006-2fa20011e3a8.html
Ik ben benieuwd. Ik heb een beetje een fascinatie met regionale parken in de VS, dus nieuws als dit volg ik wel een beetje. Het park schijnt momenteel vrij slecht te zijn, waarbij bijna nooit alle achtbanen op dezelfde dag operationeel zijn. Voor ons als fans zijn woody Twister III: Storm Chaser en Arrow shuttle loop Sidewinder de meest interessante attracties. Daarnaast heeft het park oa. nog een Boomerang, SLC en een unieke Meow Wolf-dark ride.