Sinds oktober 2022 was de planning om naar California te gaan al begonnen. Met 3 belgen en een Nederlander (ik) gingen we het avontuur aan om vanaf San Francisco een grote tour met de klok mee door 6 verschillende staten te doen. 3 weken lang kwamen we langs 31 parken en 4 kermissen. Ook wat sightseeing gedaan en genoeg lekkers gegeten en gedronken.
Vandaag konden we uitslapen want we hadden een afspraak in Tuscon rond 4 uur 's middags met Gerrit Dijkman oftewel Gary Dykman.
Dit is niet zomaar een man maar een gepensioneerde man die het leuk leek om een achtbaan te bouwen in zijn achtertuin voor de toen nog ongeboren kleindochter.
In 3 maanden had hij deze baan in elkaar gezet en werd het ook vernoemd naar de dochter The Riley.
Voordat we op reis gingen zagen we al een youtube filmpje met deze achtbaan en een van onze vroeg omdat we toch in de buurt kwamen of wij als Nederlander/Belgen deze baan mochten doen via Facebook.
Antwoord was ja en zo stonden wij in de hitte van Arizona bij deze man op de stoep. En hebben we genoten van deze pracht baan.
De baan was ook verrassend met airtime en leuke g krachten. Ook had deze man een Draaimolen gemaakt waardoor je als je zaag bewegingen maakt met de hendels je sneller ging draaien.
Als bedankje hebben we hem wat speciaal Nederlands en Belgisch bier gegeven.
Na veel gepraat te hebben gingen we verder rijden naar Phoenix waar nog een park op ons wachten om te bezoeken. Castles N Coasters heeft twee achtbanen van het merk Hopkins wat beter bekend staat van zijn water attracties.
Je komt binnen in een arcade hal waar je je ride tokens of bandje kan halen. En zodoende hadden we genoeg gehaald voor de twee achtbanen en een ritje op de log flume.
Eerste achtbaan werd Dessert Storm een looping achtbaan van het merk wat ik al eerder noemde. Deze baan is een van de intenste die ik ervoer na Intimidator na. Kan ook vanwege de hitte zijn geweest. Maar deze baan 2 keer gedaan en wat een leuk ding om te doen.
Daarna naar Patriot een kinder versie van de grotere baan. Deze rijd ook twee rondes en is ook best aangenaam om te doen.
Daarna dus nog even de log flume gedaan om af te koelen en door het park heen om te kijken wat er nog meer was.
Vervolgens naar ons hotel gereden en gegeten in een restaurantje.
Morgen op weg naar Las Vegas.
Bedankt voor het lezen van dit kortere reportje