Foto:

Park: Walibi Holland
Horeca punt: tegenover Yoy
Gerecht/product: Warme drank met taart; in dit geval thee met carrot cake
Prijs: € 6,50
Cijfer: eerst een 9, daarna bijgesteld naar een 7,5
Beoordeling: Mjum! Ik heb een nieuwe favoriet in Walibi gevonden. Voor een prima prijs krijg je koffie of thee met wat lekkers. De thee vond ik al een positieve verrassing: geen standaard thee, maar thee uit Nederland, met verrassende smaken. Dit was de stroopwafelvariant en die smaakte prima, maar ze hebben ook meer standaard smaakjes. Verrassend veel keuze en dus eens wat anders dan de gangbare theemerken.
De taart was ook heel lekker. Goede portiegrootte, zeker voor deze prijs.
Het terras zelf is ook een aanrader. Aan het water met uitzicht op Yoy en Xpress. Je kunt hier echt heerlijk zitten!

Dit zou dus een lyrische review worden, want we werden ook nog eens zonder wachten heel vriendelijk geholpen... Totdat je klaar bent met eten en drinken. Voor je beker betaal je namelijk € 1,50, maar dat krijg je terug. Zeggen ze.
Je kunt bekers maar op een paar plekken in het park inleveren en niet bij dit horecapunt. Je vieze natte beker moet je dus meenemen (tip: neem een tas mee). Wij wilden de bekers inleveren bij de Hacienda, maar daar had de automaat storing. Op zich zagen we daar nog wel de lol van in want de hele dag had alles al storing... Dus dit kon er ook nog wel bij. De dames die daar werkten konden niet even 1,50 teruggeven maar verwezen ons door naar een andere automaat bij Speed of Sound. Ja, veel verder weg kon niet...
Uiteindelijk vonden we gelukkig een automaat bij de toiletten in Hall of Fame en die deed het. Volgende teleurstelling: je kunt niet terug pinnen of cash geld retour krijgen, maar het gaat via Tikkie. Er staat meerdere keren dat je de app moet downloaden. Hallo Walibi, wat is dit voor krankzinnigs? Waarom?? Ik wil geen Tikkie app, die is nutteloos sinds mijn bank heeft uitgevonden dat ik betaalverzoeken kan sturen vanuit mijn bank app. Ik wil alleen € 1,50 terug, niet helemaal apps moeten downloaden. Uiteindelijk stond ergens in de kleine lettertjes een link waarna je handmatig naam en bankrekening moet invullen en als het goed is krijg ik nu toch geld op mijn rekening. Echt schandalig dit.
Toen ik mijn verbazing over dit bizar klantonvriendelijke systeem uitte, kreeg ik te horen dat buitenlanders blijkbaar cash geld terugkrijgen in de shop in Hall of Fame. De volgende keer vraag ik wel in het Duits waar ik mn geld terug kan krijgen....