Phantasialand staat erom bekend zeer streng te waken over haar muziek, maar onlangs bracht men voor het eerst de soundtracks van Klugheim en Rookburgh uit op Spotify. Nu was dat niet zo bijzonder omdat deze al op CD te verkrijgen waren.

Maar vandaag verschenen nog een paar soundtracks online, namelijk de felbegeerde Talocan alsook de nieuwe China Town soundtrack van IMAscore en Hotel Tartüff. Spotify uploads verschijnen ook automatisch op YouTube, dus ook als je geen abonnement hebt kun je ze hier luisteren:

Talocan - Die Rache des Tlaloc (ritmuziek 1)

Talocan - Das geheimnisvolle Verlies (wachtrij)

Hotel Tartüff - Willkommen im Hotel Tartüff

China Town - China Garden

Overigens is dit een goed moment om meteen even te melden dat onlangs de soundtrack van Feng Ju Palace is uitgelekt en ook op YouTube is geplaatst, maar omdat dit geen officiële release was is deze daar inmiddels alweer vanaf gehaald door een copyright strike. Doch, wie interesse heeft in die muziek zal 'm met een beetje zoeken nog wel kunnen vinden. 🙂

• Niek heeft hierop gereageerd.
  • NR92 vindt dit leuk.

Delen van Tartüff en Talocan waren ook al op CD uitgegeven in een soort megamix waarbij een deel van de soundtrack te horen was en daarna een remix ervan. (limited edition CD toen het park een verjaardag te vieren had). Fijn dat nu de volledige soundtracks ook te beluisteren zijn.

Desondanks hoop ik nog steeds op een CD met een volledige park-soundtrack.

Coasterfrenzy dat was inderdaad op de Celebration Days CD. Deze remix werd gebruikt voor de vuurwerkshow die ze toen enkele keren hebben gepresenteerd. Die waren alleen natuurlijk niet hetzelfde als de originele soundtracks, dus tof dat ze die nu ook als singles op Spotify hebben gepubliceerd. Hopelijk hebben ze nog meer in petto!

MrRC ja die waren een paar weken terug al gepubliceerd door Phantasialand op streaming diensten

Coasterfrenzy Delen van verschillende soundtracks waaronder Talocan zijn ook gebruikt op de website van het park, promotiefilmpjes op social media enz. Zo komt het dat liefhebbers van de meeste zo niet alle nummers reconstructies hebben weten te maken door de ontbrekende stukken op te vullen met opnames. Maar als je dat allemaal wilt terugzoeken en opnoemen ben je wel even zoet. Het is super dat al die in elkaar geflanste reconstructies eindelijk de vuilnisbak in kunnen en we nu kunnen genieten van de originelen in hoge kwaliteit.

MrRC Dat geef ik toch al aan in mijn OP? Maar omdat die nummers al jaren op CD verkrijgbaar zijn vond ik ze niet noemenswaardig genoeg om direct te linken.

Misschien heb ik dit compleet mis, maar afgelopen lente was ik in Phantasialand en tijdens de soundtrack van Talocan dacht ik een soort andere mineur versie van de Chiapas melodie te horen, maar deze zit niet in de Spotify soundtracks, zijn er dan meerdere Talocan soundtracks aanwezig?

Trollenbol Ja die hoorde ik ook al voorbij komen, super leuk dat deze twee attracties thematisch en muzikaal met elkaar verbonden zijn.
      Voordat ik voor het eerst in Phantasialand was geweest had ik er nooit bij stilgestaan dat Talocan eigenlijk een beetje "the dark side" van Chiapas is, de muziek speelt daarbij een super leuke rol.

Is die soundtrack van Feng Ju Palace nog ergens te vinden of is het helemaal van de kaart geveegd?

MrTibo die is nog te vinden, maar de website waarop is (volgens mij) niet bepaald legaal dus die kan ik hier dan ook niet delen.

Quefox_ vind het helemaal niet spijtig genoeg
          heb denk ik alleen de link gevonden van de nu verwijderde youtube video maarja daar ben je ook niet veel meer mee

edit: ik neem dit terug, ik heb nu de soundtrack xd

Ze hebben in het verleden bijvoorbeeld ook de soundtracks van Mystery Castle en China Town gewoon ter download op hun site gehad.. maar dat was slechts tijdelijk. In elk geval zijn er beduidend meer soundtracks van PHL (legaal) in omloop dan dat er op spotify staan.

• MrTibo heeft hierop gereageerd.

Coasterfrenzy ook na de releases van klugheim en rookburgh? ik zou anders niet weten hoe mensen aan die muziek geraken (tenzij het beschikbaar is zoals bv de wachtrij muziek van feng ju)

MrTibo ik zou anders niet weten hoe mensen aan die muziek geraken (tenzij het beschikbaar is zoals bv de wachtrij muziek van feng ju)

Niet dat ik weet, maar ik krijg natuurlijk ook niet alles mee. In elk geval: eens zoiets vrij ter beschikking stond, kun je het natuurlijk niet meer terug trekken. Die MP3 files kunnen gewoon gedeeld worden en zo lang ze niet commercieel gebruikt worden, mag dat ook.

een jaar later

In het geval dat deze pagina nog actief is, zou iemand mij misschien een kopietje van de Feng ju palace soundtrack mp3 willen sturen? Alvast bedankt!

Actionzbaron Dat wil iemand vast doen, maar dan moet je wel even aangeven hoe iemand je kan bereiken. 😉

• Niek heeft hierop gereageerd.

@Actionzbaron het is wat lastig wat je hier vraagt, omdat je het volgende kunt lezen in onze huisregels:

Illegaal handelen

We houden hier van een eerlijke omgang met elkaar en andermans spullen. Is iets in strijd met de wet, dan is dat hier niet toegestaan.

En zoals anderen reeds aangaven heeft Phantasialand de track van Feng Ju Palace niet gepubliceerd voor publieke distributie.

Trollenbol Overigens is dit een goed moment om meteen even te melden dat onlangs de soundtrack van Feng Ju Palace is uitgelekt en ook op YouTube is geplaatst, maar omdat dit geen officiële release was is deze daar inmiddels alweer vanaf gehaald door een copyright strike.

Quefox_ die is nog te vinden, maar de website waarop is (volgens mij) niet bepaald legaal dus die kan ik hier dan ook niet delen.

Trollenbol Dat wil iemand vast doen, maar dan moet je wel even aangeven hoe iemand je kan bereiken.

Ik kan je @Actionzbaron aanraden om een linkje naar je socials te plaatsen in je profiel zodat andere users je eventueel via daar voor je vraag kunnen bereiken, maar helaas kunnen we hier op het forum niet rechtstreeks MP3's delen als dat door de rechthebbende(n) niet is toegestaan. En dat geldt helaas voor Feng Ju Palace op dit moment.

Actionzbaron
                  De muziek in de wachtrij heet "Road To Fear" en is van Andrew Grossart & Paul Williams. Deze kun je terug vinden op het album "Horror / Gothic / Modern"

Dan is er een onbekende soundtrack van de voorshow en een onbekende soundtrack van rit zelf.

Ten slotte is er een vierde soundtrack: "The Great Southern Yangtze" gemaakt door Lam Sik-Kwan. Deze soundtrack hoor je bij het verlaten van de attractie. Je kunt deze terug vinden op het album "Flowing Chinese Flutes"

De pre-show en hoofdshow zijn inderdaad nooit gepubliceerd. De (mij bekende) MP3 die wel eens rond is gegaan is een opname die tijdens een (vrijwel) lege rit gemaakt is waarbij je ook de stemmen hoort van de acteurs.