Heeft iemand ervaring met de drukte in Phantasialand op een doordeweekse dag in september als het mooi weer is?
En dan met name in de week van 18 t/m 22 september

timaz Erg druk, natuurlijk heb je geluk nodig, maar het is vaak erg vol. Begin zomervakantie is het beste wat je kunt doen.

Maar de zomervakantie is dan toch al afgelopen?

Rustige dagen vinden is moeilijk en vooraf zo goed als onvoorspelbaar, helaas.

tuindwerg Ik begrijp het ook niet zo goed. Heb Phantasialand al een paar keer doordeweeks in september gedaan, en dat was prima. Bij mooi weer is het park zeker niet uitgestorven, maar langer dan 20-30 minuten werden de wachttijden ook weer niet. Maar nogmaals: ik spreek hierbij over weekdagen.

Als ik me niet vergis, zijn de grootste delen van noordelijk en centraal Duitsland op dat moment al terug naar school. Enkel in het zuiden hebben ze doorgaans tot half september vakantie.

tuindwerg De universiteiten en hogescholen beginnen volgens mij pas op 1 oktober. Daarnaast worden er in die periode ook veel (doordeweekse) bedrijfsfeesten gegeven.

In bet begin van schooljaren worden ook vaak klassenuitjes/schoolreisjes georganiseerd, vandaar dat het daar druk kan zijn. Rond september/oktober (herfstvakantie weggelaten) is in Walibi en de Efteling ook wel soms wachtrijen van 45min te zien, althans dat heb ik meegemaakt 4x

pretparkgekkie05-10 In bet begin van schooljaren worden ook vaak klassenuitjes/schoolreisjes georganiseerd, vandaar dat het daar druk kan zijn. Rond september/oktober (herfstvakantie weggelaten) is in Walibi en de Efteling ook wel soms wachtrijen van 45min te zien, althans dat heb ik meegemaakt 4x

Maar je bent in die periode dus zelf nooit in Phantasialand geweest? Dus je roept eigenlijk maar wat?

bernd De universiteiten en hogescholen beginnen volgens mij pas op 1 oktober. Daarnaast worden er in die periode ook veel (doordeweekse) bedrijfsfeesten gegeven.

Kijk, dit klinkt wel als een verklaring voor eventuele drukte! 👍

Ik moet zeggen dat Queue Times aangeeft dat het redelijk rustig is in september, zeker in de tweede helft van de maand: https://queue-times.com/nl/parks/56/calendar/2023/09

Dit ziet er toch verre van extreem druk uit...

13 dagen later

Ik ben waarschijnlijk van plan om op donderdag 21 september te gaan, mits het weer niet al te slecht is.
          Denken jullie dat dit een goede keuze is kwa drukte?

• bernd heeft hierop gereageerd.

timaz Mij lijken alle dagen in september uitgenomen de weekenden best rustig. Daarnaast zijn er op https://shop.phantasialand.de/nl/Tickets/Tickets-Phantasialand-2023-2024/ enkele dagen te zien waarop volwassenen voor €44 i.p.v. €54 tickets aan kunnen schaffen. Mij lijkt dat het op die dagen zeker rustig gaat zijn, aangezien Phantasialand met de €10 korting op die dagen toch nog wat meer bezoekers hoopt te trekken. Dat doet een park niet als het al enige drukte verwacht. Je kan natuurlijk niet weten hoeveel mensen voor die korting gaan, waardoor het ook juist wat drukker kan zijn.