Hallo allemaal,

Het koste mij veel durf om dit bericht te typen maar ik heb toch hulp nodig.
Jullie als pretpark fanaten hoop ik wat duidelijkheid te krijgen.
Zoals de titel al doet vermoeden heb ik best wel wat overgewicht. 3xl nu weet ik dat Fenix, Dwervelwind en Boosterbike een no go zijn. Maar hoe zit dat met Troy zou ik daar wel in passen of zit daar ook een mechaniek in waardoor de gordels echt heel strak moeten zitten.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen bijstaan

waterwork Ik weet niet hoe het zit met de beugels, maar ik weet dat de riemen/gordels erg los kunnen zitten, maar dan heb je wel geluk nodig dat degene naast je een beetje hetzelfde heeft of er niemand naast je zit (niet gemeen bedoelt natuurlijk) anders zit voor haar/hem die riem veel te los.

9 van de 10 keer zit ik alleen in Troy, ze hebben geen single rider rijen in Toverland dus je kunt daar gewoon alleen op 1 rij zitten.

waterwork Volgensmij heeft Fenix grotere beugels om in te passen dan in Troy. Dus ik denk wanneer je niet in Dwervelwind en Fenix past dat je ook niet in Troy past. Als je er ooit bent zou ik het ooit gewoon eens proberen met een korte wachtrij.

Ik fluctueer nogal in gewicht en ben de afgelopen periode ook amper afgevallen. Ik herken je probleem dus wel. 3xl wil echter niet zeggen dat het allemaal niet past. Het is ook afhankelijk van lichaamsbouw en je lengte.

Als je dikke bovenbenen hebt werkt dat niet in je voordeel. Groot en zwaar is in het geval van bijvoorbeeld Booster Bike ook geen feest.
    Maar toch kan ik probleemloos in Troy en heb ik Fenix ook kunnen doen.

Ik trek wel vaak m’n jas uit in de winter om problemen te voorkomen maar met een beetje hulp van personeel is er echt nog genoeg te rijden 🙂

De meeste B&M banen hebben enkele 'big boy seats', volgens mij is dat ook zo op de Fenix. En troost je, niet enkel mensen met overgewicht hebben te maken met restricties. Sommigen mensen zijn te groot, of te klein. Of te massief/gespierd. Bij anderen past hun lichaamsbouw niet in de seats/beugel. Ik zou zeggen proberen; lukt het niet dan is maar zo....

Veje De meeste B&M banen hebben enkele 'big boy seats', volgens mij is dat ook zo op de Fenix.

Klopt, er zijn 4 XL-zitplaatsen. Dat zijn de rijen waar je nog steeds 140 cm voor moet zijn.

Troy heeft een tussenschot tussen de rijders dus je moet wel in het zitje passen.

• MrRC vindt dit leuk.

waterwork Het voornaamste is de heupomvang. Vaak kunnen mensen met dikke bierbuiken wel in een achtbaan maar mensen die minder dik zijn maar brede heupen hebben niet. Dus heupomvang meten is altijd goed voor een vergelijking met anderen.

Naar mijn idee zijn Troy/Joris en de Draak toegankelijker dan de treintjes van Heidi the Ride.

Ik heb zelf redelijk wat Tovergewicht gehad in het verleden, ik kom van 2XL en in die periode was het voor mij alleen een probleem bij de Boosterbike. Fenix was voor mij goed te doen mits ik in een big boy seat ging zitten en Troy was nooit echt een probleem. Ik ben zelf 1.94, woog 125KG en was overal stevig, dus niet een hele dikke buik of zo, m'n benen waren wel wat aan de stevige kant. Veel succes!

• Njit heeft hierop gereageerd.

mitchellkunst Ik ben zelf 1.94, woog 125KG en was overal stevig,

Als je genoeg lengte voor je gewicht hebt dan is het beter verdeeld.

Njit Ja dat klopt inderdaad, nou kwam ik alleen best wat lengte te kort voor m'n gewicht dus ik was echt te stevig toen. In een attractie is het vaak de combinatie van lang en stevig zijn die het lastig maakt.

Alles is afhankelijk van lichaamsvorm. Wat @John schrijft kan ik alleen maar onderschrijven. En ik hoop dat je het durft om het toch te proberen, het is zonde als het wel past en je daarom de ritten mist.

Hebben die big-boy-seats geen dubbele riem/gesp-sluiting ?

Veje Jawel, waarmee de beugel wat wijder open kan staan. Dit rode riempje op de foto zal ongetwijfeld dezelfde afstand van de beugel afdwingen.

Veje
            Ja dat klopt. Zo ziet dat er dan uit (voorbeeld is Floorless van B&M)

Bron :

Fenix heeft een enkele, langere riem op de XL seats.

MisterW Fenix heeft een enkele, langere riem op de XL seats.

Oh, OK, bedankt voor je informatie. Duidelijk en helder.
              Ik dacht dat XL seats bij B&M altijd met dubbele riempjes waren.

5 maanden later

Hallo! Ik ga binnenkort naar Toverland en wil graag meer weten over de tuigjes Ik heb kunnen rijden met de New-Gen van Intamin zoals Taron, Toutatis of BGCE (met wat hulp van de assistent op sommige reizen die niet goed wilden afsluiten), FLY van Vekoma en de B&M met de dubbele gordelstoel In de woodies was de enige die mij problemen gaf Tonerre De Zeus aan de linkerkant; Rechts sloot het harnas zonder problemen. Denk je dat hij problemen heeft in Toverland? Bij voorbaat bedankt!

• John heeft hierop gereageerd.