Sinds oktober 2022 was de planning om naar California te gaan al begonnen. Met 3 belgen en een Nederlander (ik) gingen we het avontuur aan om vanaf San Francisco een grote tour met de klok mee door 6 verschillende staten te doen. 3 weken lang kwamen we langs 31 parken en 4 kermissen. Ook wat sightseeing gedaan en genoeg lekkers gegeten en gedronken.
Vandaag ontwaken we in Denver waar we ontbijtje in ons hotel hadden en dus niet al te veel hoefde te haasten. We hadden wel een drukke dag voor de boeg want er stonden in totaal 11 credits op ons te wachten. Helaas maar 5 daarvan kunnen doen maar dat lees je zometeen in het verslag.
We begonnen onze dag met Elitch Gardens een pretpark wat vroeger van Six Flags is geweest. En dat is te merken aan de line up met onder andere een SLC en een Boomerang. Bij de ingang stonden allerlei attracties die niet open zouden zijn maar geen achtbanen dus we hadden nog hoop op een bingo.
We begonnen met Blazing Buckaroo dat is de kinderbaan van het park. En op de site stond dat je een kind nodig hebt om deze te doen maar voor de zekerheid eens proberen. En met vragen kom je een heel eind want we mochten deze doen maar wel alle 4 apart, geen probleem voor ons en we konden de eerste credit afstrepen voor vandaag.
Vervolgens zagen we de SLC rijden die hier Mind Eraser heet. En moesten we deze zo snel mogelijk aan de kant ruimen want ja een SLC is nooit fijn natuurlijk. En toen begon de eerste echte wachtrij al van ruim een half uur. Ze reden ook gewoon met twee treinen, ze waren gewoon langzaam met werken. Maar deze was gelukkig afgetikt.
Vervolgens naar Twister III Storm Chaser. Dit is een houten achtbaan en blijkbaar geretracked en opnieuw gethematiseerd. We hebben wel hier 2 uur voor gewacht en waar het door kwam weten we ook nog niet helemaal zeker. Waarschijnlijk moest er een treintje extra op maar dat ging niet helemaal soepel. Die ging er ook weer af ofzo oftewel raar verhaal maar uiteindelijk stonden er 2 treinen op de baan en de laatste 10 minuten hebben we heel snel de wachtrij door lopen. Gelukkig hadden ze goede muziek in de wachtrij namelijk alles wat met storm en orkanen te maken had in de Rock muziek. De rit zelf was lang en erg plezant, maar ja ik zat niet op de wielen.
Na al 4 uur in dit park te zijn geweest en nog maar 3 achtbanen weten te doen zijn we even langs klantenservice geweest. Een van onze reisgenoten is lichtelijk gehandicapt en heeft een pasje daarvoor en ja bij dit soort momenten kun je dan een fastpass krijgen. Hij heeft ook eerlijk verteld dat in en uit stappen geen probleem is maar lang wachten trekt die niet. Dus voor de Boomerang hadden we een voorsteekpas gebruikt.
Het is en blijft een boomerang dus niks bijzonders verder.
Ik had al verteld dat er p het bord geen enkele achtbanen stonden. Toch waren zowel de Half Pipe en de Sidewinder gesloten. Half Pipe is een Intamin half pipe en daar keek ik erg naar uit. De andere is een Arrow shuttle loop zoals die ook in Blackpool staat. Ook jammer dat deze dicht was.
Maar het park ligt er ook niet jofel bij en zal mij niks verbazen dat dit een eind is van hun bestaan.
In Denver ligt nog een park hier een 20 minuten vandaan dus daar maar heen om daar de 3 credits te scoren.
Maar toen we daar aan kwamen bij Lakeside Amusement Park lag alles er erg verlaten bij.
We kwamen binnen en we moesten of entree betalen met bandje of per achtbaan. Dat laatste was de goedkope optie en gingen we de enige achtbaan doen die operationeel was voor ons. Er staat wel een andere kinder baan maar die mochten we echt niet doen.
De Wild Chipmunk is een wilde muis baan van Miller Manufracturing en ik had daar nog nooit van gehoord.
Maar wat een tof ding was dit, het smijt je alle kanten op en laat je zien dat een baan uit 1955 wel leuk kan zijn.
Ook staat in dit park een houten achtbaan uit 1940 maar die was zo verlaten en die was helaas echt niet operationeel.
De rest van het park ligt ook maar verlaten bij. Er staan ook 2 achtbanen volledig opgebouwd maar totaal verloederd bij zo zonde.
Na dit park wilde we nog twee kleine parkjes doen. Maar eentje redden we niet vanwege sluting om 6 uur maar de andere is tot 9 uur open en moet wel te doen zijn.
Zo gezegd zo gedaan kwamen we aan in City Park. Een park met een dierentuin en andere dingen en ook een kinder pretpark met wat verschillende attracties maar helaas was de achtbaan in onderhoud.
Maar al om al een gezellige dag gehad, door naar het hotel en morgen de grenzen maar eens opzoeken.
Bedankt voor het lezen