Ik ben Dinsdag en Woensdag naar Phantasialand geweest, hierbij gingen we ook beide dagen in het park eten, of althans dat was de bedoeling.

De eerste dag hadden we eigenlikk alles van huis meegenomen dus hadden we voor de middag genoeg eten bij ons. Maar in de avond kregen we toch wel wat honger, dus gingen we richting Chiapas om Mexicaanse sferen te proeven in La Cantina Tacana. We namen allemaal een heerlijke burrito Beef&Corn. De verkoopster vroeg of we Spice of Cold wouden, vonden wij erg raar aangezien een burrito altijd warm is dus kozen we voor Spice. En wat kregen we, een pittige vulling met een koude burrito. Gelukkig hadden we een menu, want die Nachochips maakten die Burrito helemaal goed, een genot voor de mond.

De volgende dag hadden we geen brood meer, maar wel Yfood, zeer vullend drankje en nog lekker ook, zeker aan te raden. In de middag kregen we weer honger dus gingen we richting Hotel Tartüff om naar de Wafelwinkel te gaan, we namen heerlijke wafels met Banaan, slagroom en vanilleijs toe.

We kwamen aan het eind van de dag en we hadden honger, we gingen richting F.L.Y. om naar Uhrwerk te gaan, helaas was dit restaurant iets eerder dicht en daardoor was Rookburgh uitgestorven want F.L.Y. had een storing 20min voor sluitingstijd en de wachtrij was hierdoor ook gesloten. Helaas geen eten kunnen halen bij Uhrwerk dus gingen richting een ander restaurant, we kwamen langs Hotel Tartüff en aangezien we deze nog niet hadden gedaan stapte we maar meteen de lift in, hopen dat het maar 10 minuten duurde. Helaas! Alles was gesloten want we liepen een beetje vast bij de bewegende trappen (die ook in Villa Fiasko staan in toverland) Het was aan het regenen dus liepen we richting de uitgang, om toch dan maar de McDonalds te pakken.

Weten jullie misschien nog lekkere restaurants voor lunch/diner in Phantasialand. En de sluitingstijden van restaurants werden helaas nergens aangegeven, weet iemand hoelaat dit is?

pretparkgekkie05-10 Weten jullie misschien nog lekkere restaurants voor lunch/diner in Phantasialand. En de sluitingstijden van restaurants werden helaas nergens aangegeven, weet iemand hoelaat dit is?

Ik ben in het park fan van Rutmor's Taverne in Klugheim. Buiten het park zijn er in de hotels erg lekkere opties, ik eet nog wel eens in het buffet van Matamba na een dagje park.

De broodjes van Zum Kohleschipper (in Rookburgh) zijn echt een aanrader. Warme toppings worden vers op de bakplaat gemaakt. Niet goedkoop, maar daar is de hoeveelheid ook wel naar.

De sluitingstijden wisselen per dag. Ik weet dat Mandschu altijd op Maandag gesloten is (de gehele dag).

Verder biedt elk restaurant wel wat anders aan wat ook past bij het betreffende thema. Dus het is maar net waar je van houdt. Zelf zou ik niet zo snel voor de fast food zaken kiezen (Snackbars of Tacana), gezien de prijs/kwaliteit in de restaurants iets beter ligt (het is duurder, maar ook beter). Unter den Linden biedt ook redelijk wat opties aangezien het zelfbediening is. Dus ideaal met een moeilijke groep, maar niet de keuze die ik zelf snel zou maken aangezien het nogal standaard gerechten zijn (Schnitzel, pasta,...)

Het jammer vind ik dat de meeste restaurants (te) vroeg sluiten. En begrijpen doe ik het ook niet helemaal, want juist in de avond wil je die gasten nog mee pakken. Keulen kennende zal het wel met de belachelijk strenge vergunningen te maken hebben (met dank aan de katholieke kerk die daar zeer sterk zijn stempel op drukt) en moeten ze op tijd het volk het park uit hebben. Daarom eten wij meestal uitgebreid in de middag en doen we iets kleins in de avond, of eten we dan buiten het park.

Bij de burrito’s bij Chiapas hebben ze zowel koude als warme. Dit staat erbij. Een aantal worden koud geserveerd, een aantal warm 🙂 ik vond ze afgelopen winter erg lekker! Beter danced kleffe hamburgers die ze daar altijd hadden.

In Phantasialand lunch ik meestal bij Rutmor's Taverne of Uhrwerk (want beide gaan al rond 16 uur weer dicht), deze restaurants zijn wel aan de duurdere kant maar het eten is er dan ook echt goed. En 's avonds vaak iets kleins: een broodje van Zum Kohleschipper, een braadworst bij de Schwan Snack of een crêpe bij Kornmüller's. Ik heb een paar jaar terg (pre-covid) ook eens gegeten bij Mandschu, dat was toen ook echt heel lekker.

Overigens staat bij de meeste restaurants naast de ingang een bord met de sluitingstijd, dus als je ergens langs komt is het altijd de moeite om dit even te checken.

Coasterfrenzy Het jammer vind ik dat de meeste restaurants (te) vroeg sluiten. En begrijpen doe ik het ook niet helemaal, want juist in de avond wil je die gasten nog mee pakken.

Dit is iets wat ik in veel Duitse pretparken ervaar. Het is in Duitsland ook redelijk normaal om 's middags de grootste maaltijd te hebben en dan 's avonds wat minder te eten. Ze zullen dan de openingstijden van restaurants hier op aanpassen.

• Mark heeft hierop gereageerd.

Het is wel geen maaltijd, maar die chocolatier die ze nu in het begin hebben waar vroeger het Heino café zat is ook wel een briljante plek om wat te gaan drinken. Dat gebak daar is misschien wel aan de kleine kant, maar het doet echt niet onder in vergelijking met bijvoorbeeld de Rouw in Vught.

Quefox_ Dit is iets wat ik in veel Duitse pretparken ervaar. Het is in Duitsland ook redelijk normaal om 's middags de grootste maaltijd te hebben en dan 's avonds wat minder te eten. Ze zullen dan de openingstijden van restaurants hier op aanpassen.

Ja en nee. Inderdaad is dit voor mij een recente ervaring in PHL en EP. Maar ik kan me van enkele jaren geleden toch echt wel herinneren dat in PHL de restaurants gewoon open waren, zo heb ik mijn avondmaaltijd in PHL in het Chinese restaurant (in het park, niet die van het hotel) gegeten of het Seerestaurant in Europapark ook voor een avondmaaltijd gebruikt.
        Maar helaas is mijn recentere ervaring dat veel restaurants 's avonds gesloten zijn en je je heil buiten het park of in de hotelrestaurants moet zoeken.

De traditie van warm lunchen is wel groot in Duitsland ja. Maar ik zie de laatste jaren wel dat de avondmaaltijd wel verplaatst is naar een later tijdstip, waar de Duitsers vroegah stipt 18:00 aan tafel zaten, valt me op dat ze steeds later gaan eten. Zo staat er in EP in de hotels om 20:00-20:30 gerust nog rijen voor de restaurants.

Mark Ja en nee. Inderdaad is dit voor mij een recente ervaring in PHL en EP. Maar ik kan me van enkele jaren geleden toch echt wel herinneren dat in PHL de restaurants gewoon open waren, zo heb ik mijn avondmaaltijd in PHL in het Chinese restaurant (in het park, niet die van het hotel) gegeten of het Seerestaurant in Europapark ook voor een avondmaaltijd gebruikt.

Dat kan dan geweest zijn op zo'n avond dat het park tot 20:00u open was en dat ook vooraf zo in zijn planning had staan (Dat hebben ze volgens mij één seizoen gedaan). Vroeger bij de Asia Nights kon dat uiteraard ook toen die nog bestonden.

Mark Maar in Europa-park komen meer dan alleen Duitsers hè, de meeste mensen die in een hotel slapen zijn Fransen, Belgen, Nederlanders, Zwitsers en het noordelijke en oostelijke deel van Duitsland. De meeste mensen die genieten van een vol dagje pretpark pakken pas als het park gesloten is een restaurant. In Phantasialand hetzelfde.