Sinds oktober 2022 was de planning om naar California te gaan al begonnen. Met 3 belgen en een Nederlander (ik) gingen we het avontuur aan om vanaf San Francisco een grote tour met de klok mee door 6 verschillende staten te doen. 3 weken lang kwamen we langs 31 parken en 4 kermissen. Ook wat sightseeing gedaan en genoeg lekkers gegeten en gedronken.
Vandaag was het redelijk op tijd op staan want er stond een 4 uur durende rit voor de boeg en we moesten nog ontbijten. Als eerst langs de IHOP vlak naast de deur en dan rijden naar Colorado voor Glennwood Adventure Park. We kwamen daar rond 1 uur aan en zagen al dat we met een soort skilift naar boven moesten. Dus beneden geparkeerd en betaald voor het park en naar boven.
Boven aan gekomen kom je al meteen langs de nieuwste aanwinst van het park. Defiance is een Gerstlauer Eurofighter dat vorig jaar opende hierboven op de berg. Deze maar meteen meegepakt en reed met 1 trein maar het was rustig zodat we maar 2 ritten hoefde te wachten. Leuke baan alleen jammer dat deze al rammelt en een korte layout heeft.
Daarna door naar de Alpine Coaster die vanaf de ingang links naar boven lopen ligt. Weinig mensen in de wachtrij dus maar kwartier wachten en we konden genieten van een best lange baan. Leuk ook dat je een mooi uitzicht erbij hebt. En ondanks de remvinnen gaat haalt deze een mooie snelheid.
Vlakbij de Alpine staat ook een kinder achtbaan die de **Wild West Express ** heet en is een Zierer Tivoli Small. Leuk baantje voor de credit omdat iedereen erin mag. Voor de rest niet veel bijzonders.
En voor de laatste achtbaan moesten we helemaal de berg op. Uiteindelijk kwamen we helemaal buiten adem boven aan bij Clifhanger. Een achtbaan van een merk waar ik nooit van had gehoord. Dit is namelijk een S&MC Hurricane model en gaat best pittig door de baan heen. We vonden deze zo leuk dat we deze 2 keer deden.
Nu toch alle achtbanen waren afgetikt gingen we in de Cliffhanger een grote schommel dat over het ravijn van de berg schommelt. Het was wat langer wachten omdat er iemand werd ingewerkt maar uit eindelijk was het een hele leuke schommel. Beste attractie van het park.
En als laatste namen we een cave tour die gewoon gratis is in dit park en dat om de kwartier word gegeven voor max 20 personen. En wij hadden een hele leuke gids die voordat ze de rondleiding al wat mensen ging leren kennen. Zo gaat zij paar dagen later voor elf dagen naar Frankrijk naar Normandie en weet ze van ons waar wij vandaan kwamen. Vervolgens kregen we een 3 kwartier durende rondleiding met hele leuke droge grapjes van haar. Ze zeikte ook wat mensen af zoals ik en dat vind ik helemaal leuk. Dit is echt een aanrader als je daar bent.
Hierna weer naar beneden en weer 2 uur doorrijden naar Denver om daar te overnachten en morgen onder andere naar Elitch Gardens te gaan.
Bedankt weer voor het lezen.