luckyrik28 Sinds oktober 2022 was de planning om naar California te gaan al begonnen. Met 3 belgen en een Nederlander (ik) gingen we het avontuur aan om vanaf San Francisco een grote tour met de klok mee door 6 verschillende staten te doen. 3 weken lang kwamen we langs 31 parken en 4 kermissen. Ook wat sightseeing gedaan en genoeg lekkers gegeten en gedronken. Vandaag vroeg opstaan want er stonden twee leuke dingen op de planning. Als eerst was 5 minuten van ons hotel een grote zoutvlakte waar Utah om bekend staat. Dus naar een uitkijk punt gereden om dit eens te bezichtigen. Daarna was het tijd om een bucketlist park Salt Lake City af te strepen. Lagoon Amusement Park is een pretpark met de bekende zelfgebouwde cannibal achtbaan. We kwamen aan en moesten even 25 dollar betalen voor parkeren en we probeerde online actie kaarten te kopen maar dit park accepteerd geen buitenlandse creditcards. Dus bij de kassa dit aangegeven en toen mochten we alsnog voor die prijs naar binnen dat scheelde weer 30 dollar. Dus we waren blij en gingen meteen waar iedereen voor komt Cannibal. Er stond al een flinke rij en toen we bijna de echte wachtrij in wilde werd ons verteld dat alles in een kluisje moest. Gelukkig heeft dit park kluisjes dat het eerste uur gratis is. Uiteindelijk na 10 minuten wachten want ze wisten wel wat door werken was konden we meteen de eerste rit ervaren. Met een lift word je op hoogte gebracht naar 63 meter. Dan duik je 116 graden naar beneden met alleen een heupbeugel en ga je 4 inversies in. Vooral de Lagoon Roll is wel wat pijnlijk aan de boven benen maar de rest is gewoon heerlijk om te doen. Top baan en zeker voor herhaling vatbaar. De jumbo jet 2 was nog niet gereed dis gingen we verder naar de Bat, een Vekoma Suspended Family Coaster dat nog de oude schouder harnassen heeft en dus geen comfortabele rit gaf. Wel mooie omgeving en mooi treintje. Na dit ritje gingen we verder naar een familiebaantje genaamd Bambora. Deze ART achtbaan is een leuke soepele familie achtbaan met onride audio erop. Erg plezierig ritje. Dan moesten we de kinder achtbaan ook maar aftikken en dat was een Zierer Tivoli Small met de naam Piff The Fire Dragon, een leuk baantje voor kinderen. Daarna de andere hoek in gelopen voor de overige achtbanen. Als eerste kwamen we de Wild Mouse tegen. Een Maurer muisje wat je wel van de kermis kent en oftewel niets bijzonders maar goed voor de credits. Daarna de buurman eens doen en die had een kluisje nodig. Colossus the Fire Dragon is een Schwarzkopf achtbaan waar ik wel benieuwd naar was. En deze was erg goed ik vond hem beter dan Cannibal. We mochten ook nog eens blijven zitten dus gelijk twee maal achter elkaar gedaan. Daarnaast stond een Zierer achtbaan genaamd Wicked. Dit is een verticaal gelanceerde eurofighter model. En het eerste deel is heel leuk maar de tweede gedeelte is heel erg ruw en daardoor maar eenmalig voor ons. Ze hebben ook een Maurer spinning coaster met de standaard layout als op de kermis. Deze heet Spider en is haast nergens van de weg zichtbaar. Leuk baantje dat wel. Dan komen we bij een speciale achtbaan. Deze heet ook gewoon Roller Coaster. En dit is een houten achtbaan van John A Miller en stamt uit 1921. Een erg vermakelijke baan die tegenwoordig GCI treintjes heeft en lekker reed. En als laatste was het tijd om de bingo compleet te maken met de Jet Star 2 een Schwarzkopf classic die na een spetters regen uiteindelijk open ging. En genoten. Daarna wat andere attracties meegepakt zoals de zetel lift en het reuzenrad. En nog wat ritjes op onze geliefde banen in dit prachtige park. Ik vond dit een schitterend park en heb genoten van de attracties. Hierna nog een uurtje rijden tot we bij ons hotel zijn en ons voorbereiden voor morgen. Maar tot de volgende report van mij. Hier nog wat laatste beelden.
John Ik had van dit park nog nooit gehoord 🙂 Maar dat ziet er nog serieus goed uit! Leuke attracties en achtbanen.
The_Real_Infernape Heel tof! Lagoon staat ook op mijn verlanglijstje voor als ik ooit de west coast mag bezoeken
celebrate1st Tof om bekeken te hebben. Lijkt me een leuk pretpark met Cannibal als uitblinker. Die drop lijkt me fantastisch. Hoop er ooit in de buurt te komen. Want met Salt Lake City en Yellow Srone praktisch om de hoek zijn er volop leuke dagen te beleven hier. Bedankt voor het plaatsen.