Ik was in mei in buurt en had besloten om voor een tweede keer een bezoek te brengen aan Walygator Parc. Het is absoluut geen goed park. Ik heb mij op zich wel vermaakt in het park, maar dat komt meer omdat het park mij best wel fascineert. Ik heb die dag naast de attracties ook rondjes door het park gelopen en gewoon gekeken hoe het park is aangelegd en wat daar nog van over is. Daardoor vond ik het bezoek erg interessant, maar dat zal denk ik alleen gelden voor een grote minderheid van de bezoekers.
Het onderhoud in het park is inderdaad vrij slecht, horeca is van matige kwaliteit en operations zijn soms tergend traag (met Monster als uitschieter). Anaconda reed best oké, maar het is een matige woody op zn best. Comet is, voor zijn leeftijd, best een toffe klassieke Vekoma, maar ook niet echt een reden om naar het park te gaan. Monster maakt zijn naam wel waar. Dat is echt een vrij heftige B&M Invert (zeker het tweede deel ivm. het onbtreken van de midcourse breakrun) die toch bij menig coasterfan wel op de bucketlist moet. Naast de achtbanen bestaat het park uit een aantal standaard flatrides en een paar matige waterattracties. Mocht je ervoor kiezen om naar Walygator te gaan; weet waar je aan begint en weet dat je eigenlijk maar voor één goede achtbaan gaat.
Nigloland is daarintegen op alle punten een top park. Ik snap dat de rijafstand van Walygator vrij gemakkelijk is, maar ik zou toch nog eens goed onderzoeken of Nigloland echt niet haalbaar is.