SvenDonut B&M heeft er een sellingpoint van gemaakt dat veel onderdelen uitwisselbaar zijn tussen verschillende banen, het gaat het park dus waarschijnlijk geld besparen bij het inkopen van bijvoorbeeld wielen.
Dit lijkt me niet veel uit te maken. Het is niet zo dat je minder reserve onderdelen nodig hebt als ze inwisselbaar zijn. Je hebt er evenveel nodig maar je koopt alles bij dezelfde aanbieder. Een aanbieder die dan ook lekker de prijs op kan voeren waardoor al je onderdelen duurder worden zoals Eftelflags zegt.
Daarnaast is het nog niet gezegd dat dit dezelfde onderdelen gebruikt, want voor familiebanen worden bijvoorbeeld vaak kleinere wielen gebruikt dan een grote B&M hyper omdat de treinen minder zwaar zijn. En zo zijn er nog tig andere onderdelen die per trein of baan verschillen, ook al is het dezelfde fabrikant.
B&M heeft een kwaliteitsstempel, dat is hun grootste selling point. Ik geloof dat verhaal over die inwisselbare onderdelen niet, maar ik word graag van het tegendeel bewezen.
Chingu Bovendien gaat het niet enkel over onderdelen, maar denk ook maar eens aan smeermiddelen en smeerprocessen die meer dan wrs soortgelijk zijn. En een beperkte opleidingskost voor het personeel...
Dat zijn toch geen significante kosten? Voor elke achtbaan moet je je personeel opleiden, dat zijn echt de kosten niet die het verschil kunnen maken tussen een bedrijf die zichzelf al dubbel en dwars bewezen heeft in de familieachtbaan (Vekoma bijv.) en B&M. En elke achtbaan heeft smeer nodig, maakt niet uit welk merk dat is.
Leon-MFA B&M's hebben natuurlijk een enorme capaciteit door 4 naast elkaar,
Niet allemaal. Pipeline die dit jaar opende is 2 naast elkaar, net zoals de B&M family invert coasters waaraan de hele conclusie is onttrokken dat dit ook een B&M wordt.
Coasterfrenzy En met de enorme beperkingen van wat B&M kan bouwen weet ik dan nog zo net niet of er echt nog een meerwaarde zit aan een B&M Junior coaster.
Wat bedoel je met beperkingen? B&M is niet de meest innoverende fabrikant de laatste tijd, ze ontwikkelen relatief weinig nieuwe modellen. Dus wat dat betreft kan je inderdaad niet alles door B&M laten bouwen.
Persoonlijk had ik voor Vekoma gekozen. Ik denk dat zij de leukste familiebanen bouwen met Gerstlauer op een tweede plaats. Inmiddels heeft Vekoma ook een kwaliteitsstempel vergaart en het zegt wat dat ze hofleverancier zijn van Disney.