Schop! Ik heb ook eindelijk de tijd gehad om mijn foto's van deze snikhete en supergezellige meeting uit te zoeken! Dus onder de motto's 'beter laat dan nooit' en 'napret is de leukste pret', hier komen ze!
Dag meneer!
Ik weet waar Toutat is!
Toen we hier om 10:15 aankwamen werd door een medewerker geroepen dat de wachttijd inmiddels 1u45m was... Dus wij dachten, tou tat is niet!
Toen maar een ritje gemaakt in de bobbaan. Meteen onze eerste ervaring dat operators het errug moeilijk vinden als er een groep van 20+ mensen in één keer via de Flixomatix-rij binnen wil 🤣
Ik geloof dat Oz hier is!
Toen ik in 2016 in het park was zag de baan er een stuk blauwer uit. Hoe dan ook blijft-ie tof 😎
Asterix-details. Heerlijk
Blijft een mooi park!
Toch een toffe achtbaan als je mij vraagt hoor. Echt niet zo slecht als sommigen beweren
Tonnerre de Zeus, toen nog zonder 2, vond ik in 2016 errug tof. Beetje rammel, maar tof. Na de retrack voelde hij eigenlijk slechter aan dan ik me van vorige keer kon herinneren. Nog steeds leuk, zo'n woody, maar de retrack heeft nou niet echt gedaan wat je mag verwachten. En die Timberliner-treinen vind ik ook niet zo 😕
Madhouse ging bij mij vorige bezoek stuk. Nu wel kunnen doen, maar helaas zonder voorshows
Mooie ruimte wel. Helaas waren meerdere schermen stuk. Het park zorgt niet echt goed voor deze attractie
Fenna met waterpistool vs. Michael met flesje
Volgende attractie! We kwamen terecht bij Pégase Express, maar volgens mij was dat perron-geluk. Nieuwe achtbaan voor mij trouwens, tof ding!
Het was warm en een groot deel van de groep wilde in de mega-splash. Ik heb geskipt, maar dat levert wel een leuke fotoreeks op
Komt die splash...
Plons!
Heerlijk die reacties
"Aaaaah, we hebben het overleefd"
"Oh nee, toch niet!"
"Hellup, een waterkanon!"
Jup, je wordt nat in deze attractie
Menhir Express ben ik wel in geweest. Ik dacht dat die niet zo nat zou zijn als de splash. Damn, I was wrong 😅
Jup, ook hierin wordt je goed nat
Luuk is ook zeiknat, maar dat telt niet, die was hiervoor in de splashzone gaan staan 😅
Mooie geveltjes. Hou ik van
Nog een top-achtbaan! Vooral de rem is me erg goed bijgebleven...
Hoi!
Nog meer bekenden
Ritje in de Polyp
Nogmaals hoi!
Marvin probeert het bakje in de spin te krijgen
Natuurlijk zijn we ook nog in Toutatis geweest. Twee keer: 1x achterin, 1x voorin (dikke mazzel dus). En ik vond hem echt fantastisch! Er zitten een paar weergaloze elementen in de baan zoals de triple launch met spike, enkele lange airtime-momenten en de twee heerlijke inversies. Ik mis wel een beetje de flow in de totale baan, maar dat zorgt ervoor dat Toutatis voor mij 'slechts' een 9 scoort in plaats van een 10. Steengoeie achtbaan dus!
Zoeffff!
Tot slot nog een wandeling door het Asterix-dorpje, daar was ik vorige keer nog niet geweest. Sfeervol stukje park!
Asterix-theming
Ook nog de boottocht gedaan, die moest ik toch eens gezien hebben. Best mooi gethematiseerd!
Al met al was het dus een erg geslaagde meeting! Tof park, gezellige mensen, zonnig weer: een herlijk dagje. Parc Astérix beviel mij sowieso erg goed. Ik was er één keer eerder geweest, in 2016, en op een of andere manier valt het park steeds een beetje van mijn radar als ik aan toffe parken denk om te bezoeken. Maar stiekem hoort Astérix best in het lijstje van echt-toffe-parken thuis. Met een ruim attractieaanbod waaronder een paar knallers van achtbanen en een erg fijne parkaanleg kan ik me hier makkelijk een dag vermaken. Vooral de humor die overal in het park aanwezig is in de theming maakt Parc Astérix echt uniek en geeft een eigen smoel. Kortom: toffe dag, tof park, ik kom hier graag weer eens terug!