Robkuh84 Het kleine groepje waar het om gaat kan wél gebruik maken van de huidige wc's.
Een vegetariër kàn vlees eten. Iemand met achtbaanangst kàn toch in de Python. Iemand die suiker vermijdt kàn heus wel een colaatje hebben.
3% van de bevolking is gewoon geen klein groepje. Je kunt met 3% van de Nederlanders de stadions in de Eredivisie vullen. Hun stemmen zijn tot wel acht zetels in de Tweede Kamer waard. Het is een veel grotere groep dan mensen met gediagnosticeerde smetvrees (slechts 1% van de bevolking heeft OCS en daarvan is smetvrees een subgroep).
Dat mensen iets met tegenzin doen omdat een deel van de bevolking hun gewenste aanpassing maar onzin vindt is geen argument om de aanpassing dan maar te laten. Ik heb non-binaire en transgender vrienden die geregeld zich maar conformeren aan wat beschikbaar is en daar dan worden toegebeten dat ze er niet thuishoren. Het is echt heel pijnlijk om geregeld te ervaren dat je probleem groot genoeg is dat je in publieke ruimtes wordt uitgescholden en bespot, maar dat je kwestie ook wordt gebagatelliseerd als je dan maar om je eigen plek vraagt.
Ik zie dit dagelijks in mijn werk. Wij hebben een beleidsdocument voor transgenderjeugd die mee willen doen in onze sport. Het gaat om letterlijk een handvol mensen in een sport met bijna honderdduizend deelnemers. Ik hoor van tegenstanders continu dat 't zowel de sport kapot maakt àls "buigen is voor een minimale minderheid." Als de bedreigingen en scheldpartijen niet zo treurig waren zou ik er om lachen. Enerzijds minimaliseren ze de groep (want da's makkelijk negeren), maar de paar tieners die 't betreft zijn blijkbaar ook machtig genoeg alles kapot te maken (want iemand anders de schuld geven is nog makkelijker).
"Je bent een enorm probleem, maar niet groot genoeg." Wat een armoe.