Tonnie Dat het kan bewijst ongeveer elk ander park in europa wel die namelijk dit wel kunnen doen, en Nederland is echt niet het strengste jongetje uit de klas op GDPR gebied.
Ik ga uit vanuit mijn kennis over de GDPR, die vooral toegespitst is op hoe ik er mee omga (vooral databewaring) en verantwoordelijkheden die ik er voor moet dragen.
Ik wil gewoon aangeven, het is niet zo simpel als we vaak denken - en persoonlijk vind ik de huidige manier van werken best goed: een kaart die door onszelf bijgehouden wordt, met hopelijk (maar, ik weet niet hoe lang de data na het invullen van een formulier bewaard wordt) geen lokaal bijgehouden informatie.
Helaas gaat inderdaad niet elk land heel streng om met GDPR, maar het is dan ook een complexe wetgeving (en soms wordt er beslist om Europees gezamenlijk iets aan te pakken).
Maar, om terug naar de essentie te komen en niet te blijven verzeilen in GDPR en privacywetgeving: mijn gevoel is dat er eigenlijk amper misbruik van gemaakt wordt, of toch niet op gigantisch grote schaal.
Ik zou ook zelf niet weten hoe je dat zou kunnen tegengaan binnen het kader dat artsen geen attesten ter bewijs mogen geven. Het is alvast niet de plaats van de Efteling zelf om er over te oordelen, die verantwoordelijkheid dient het park in mijn ogen niet te nemen.