Zoals vele al zeggen, Toverland heeft een te kinderachtige naam terwijl het een volwassen park is, het heeft een andere naam nodig, maar wat zijn jullie ideeën dan voor een naam. Mij lijkt een Nederlandse naam het best, en niet zo'n engelse naam, al is de slogan van TVL wel engels. Mij lijkt MagicDiscoveryLand een leuke naam, past ook goed in de slogan vind ik

pretparkgekkie05-10 Mij lijkt een Nederlandse naam het best

pretparkgekkie05-10 MagicDiscoveryLand

😆 ⁉️

Zijnnn we weer! Dit onderwerp steekt jaarlijks de kop wel weer op, maar in 2019 - voor zover ik kan achterhalen is dat de meest recente uitspraak - heeft de top van het park na een periode van speculatie, bezinning en overleg al gezegd dat ze de naam definitief niet gaan veranderen. Daar is het nu ook rijkelijk te laat voor, natuurlijk.

Toverland is helemaal prima.
    Gezien de flinke stijging in bezoekersaantallen weten de mensen Toverland best te vinden. Iedereen die sowieso iets verder kijkt dan zijn neus lang is kan makkelijk uitvinden dat t inmiddels een vrij compleet pretpark is.

De naam was in het begin zeker twijfelachtig maar inmiddels is iedereen er wel aan gewend. En met ruim 1 miljoen bezoekers is het nu echt te laat om nog van naam te wisselen. Is ook zeker niet nodig.

• MrRC vindt dit leuk.

Daffie Iedereen die sowieso iets verder kijkt dan zijn neus lang is kan makkelijk uitvinden dat t inmiddels een vrij compleet pretpark is.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Zeker nu de uitbreiding van Avalon en de nieuwste uitbreidingen er in Avalon bijna zijn, is de naam Toverland meer dan de juiste naam.
      Tevens heeft de directie van Toverland zich uitgesproken, dat de naam niet zal veranderen.

Dat lijkt mij niet. Als ze het had willen veranderen hadden ze dat toch echt 5 jaar geleden moeten doen. Is nu ook niet echt nodig meer natuurlijk.

• MrRC vindt dit leuk.

Maar als TVL naam gaat veranderen wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren, wat vinden jullie goede namen en waarom?

Edit: ik zie dat ik de titel een verkeerde naam heeft gegeven, en dat er staat een nieuwe naam voor toverland, excuses hiervoor.

• MrRC heeft hierop gereageerd.

Volgens mij is Toverland inmiddels een behoorlijk sterk merk. In mijn ogen zou het zonde zijn om de naam nu nog aan te passen. Een paar jaar geleden zou het ander verhaal zijn geweest.

pretparkgekkie05-10 Maar als TVL naam gaat veranderen wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren, wat vinden jullie goede namen en waarom?

Waarom zullen we hierover discusiëren als er toch geen naamswijziging zal plaatsvinden ?

• Lin vindt dit leuk.

Ik zou de eerste hal van naam veranderen. Van Land van Toos naar Toverland. En de rest van het resort hernoemen naar Port Laguna.

Zo kan het "merk" Toverland blijven bestaan voor de jongste doelgroep maar kan de rest van het park groeien naar een resort voor een bredere doelgroep dan enkel families met kleuters.

Zoals hierboven ook al is gezegd, hier zijn al meerdere topics over verschenen. Snap niet waarom er nu dan weer een discussie gestart moet worden. De naam is prima, iedereen is er aan gewend en naarmate het park verder groeit veranderen ook de associaties.

Een nieuwe naam zorgt ervoor dat je alles van je naamsbekendheid opnieuw op moet bouwen, dat zal nooit gebeuren.

Maar wat is er eigenlijk kinderachtig aan toveren? Volwassenen gaan ook massaal naar alles wat met Harry Potter heeft te maken en spreken ook vol lof over 'Disney Magic'. Daarnaast is het fijn om aan de realiteit te kunnen ontsnappen en je fantasie weer eens te gebruiken.

Het is het thema dat Toverland ooit heeft bedacht en het komt ook terug in de verschillende gebieden, dus wat dat betrefd zou ik een nieuwe naam heel vreemd vinden. Toveren en magie zijn nu eenmaal de Nederlandse worden en Magieland rolt net wat minder lekker over de tong.

En zoals al wordt gezegd, Toverland begint een goede reputatie op te bouwen bij het grotere publiek. En stiekem werkt het natuurlijk ook heel goed als de nietsvermoedende gasten die "Toverland is toch alleen voor kinderen?" vragen, erachter komen dat er ook een paar hele gave attracties staan.

Achtbaanpakker Volwassenen gaan ook massaal naar alles wat met Harry Potter heeft te maken en spreken ook vol lof over 'Disney Magic'.

Dat vind ik persoonlijk ook tegen het infantiele aan, maar goed, verder ben ik het met je eens dat er niet zo heel veel mis is met het woord toveren. Niemand schaamt zich voor toverrijst toch?

Liampie Dat vind ik persoonlijk ook tegen het infantiele aan

Ik ben wel benieuwd waarom je dit vind. 😊

Het ruikt gewoon naar Peter Pan-syndroom. Dat gevoel krijg ik ook van brony's.

• Lin heeft hierop gereageerd.
              • Remco82 vindt dit leuk.

Liampie Het ruikt gewoon naar Peter Pan-syndroom.

Peter Pan-syndroom is wanneer je niet op wil groeien en je geen verantwoordelijke volwassene bent of wil worden.

Dat heeft er toch niks mee te maken als je dingen als Harry Potter of Disney leuk vindt?

Beter de naam behouden, dat kinderachtige valt wel mee en als we van Disneyland Paris iets geleerd hebben is dat de gemiddelde Truus uit Delft het na 30 jaar nog steeds Eurodisney noemt...

Ik denk dat de Efteling echt wel heeft aangetoond dat een naam van een pretpark niet internationaal hoeft te klinken. Toverland is nog lang nooit op dit niveau. Daarnaar vind ik Toverland alles behalve een volwassen park en dat mag als een compliment zien. Bij een volwassen park denk ik persoonlijk toch meer aan de achtbaanparken in USA of een walibi in Nederland.

Maar topics hoeven niet altijd gebaseerd te zijn op realiteit, dus als het dan toch zou moeten, dan zou ik niet voor een typisch Engelstalige naam gaan, maar voor iets mysterieus. Zoals hierboven aan aangegeven klinkt Port Laguna wel lekker en bekend.

Ik ben het eens dat het nu echt te laat is voor een nieuwe naam, ze zijn steeds meer de associatie met een kinderpark aan het kwijtraken dus het gaat de goede kant op.

Wanneer ze ergens in de komende jaren verblijfsmogelijkheden toe gaan voegen lijkt het me wel wat om de naam Attractiepark Toverland te ‘veranderen’ naar simpelweg Toverland met als ondertitel Park & Resort. Of nog simpeler: Toverland Resort. Dat klinkt ook meteen een stuk professioneler in mijn ogen.

Engelse naam dat is pas vreselijk. En waarom? Alsof er zoveel Engelsen gaan komen.... Dan is een Duitse naam nog logischer. We zijn al bezig heel de eigenheid van landen af te schaffen door van alles een soort nep-VS te maken. Voor buitenlanders komt de huidige naam juist waarschijnlijk een stuk specialer over. Niet heel de (westerse) wereld hoeft een Angelsaksische eenheidsworst te worden.