Volgens StarParc.be krijgt Nigloland binnen enkele jaren _ lees voor 2027 - een nieuwe grote achtbaan met inversies wat voor hen een primeur zal zijn.

Volgens geruchten - en beelden die op Youtube (zie artikel) te zien zijn - lijkt het een keuze te worden tussen een Gerstlauer Infinity Coaster of een Mack Big Dipper.

De achtbaan zal geplaatst worden op het meer naast de vrije valtoren.

Bron: http://starparc.be/2023/05/le-parc-d-attractions-francais-nigloland-devoile-un-nouveau-projet-de-roller-coaster-a-sensations-fortes.html?fbclid=IwAR3bvxTXRf_yM64X2a6aDKwgGpeH2b0g8L0G9oCzbjnqR1dxZCAb8-qDNow

Lijkt me een goede toevoeging aan het park, al vind ik een houten achtbaan ook erg voor de hand liggen. Als ze het areaal van het park wat weten uit te breiden is dit echt een potentiële topbestemming in de toekomst.

Philosopher lijkt het een keuze te worden tussen een Gerstlauer Infinity Coaster of een Mack Big Dipper.

Het is Nigloland… 99% kans op een Mack 😂

Toffe toevoeging aan het aanbod wel! Al zou ik het wel jammer vinden van dat mooie meertje, dat rustige bosrijke stuk bepaalt toch ook een flink deel van de sfeer in het park.

luc136 Het is Nigloland… 99% kans op een Mack

Ze werkten graag met Mack samen omdat Mack goedkoop kan leveren. Nigloland doet veel van het design zelf (al rekenen ze wel op de fabrikant voor het doorrekenen ervan). Daarentegen hebben voor Krampus ook aardig wat "fouten" van Mack moeten recht trekken. Als dat zonder probleem kan, dan zal Mack uiteraard weer de eerste keuze worden. Als Gerst het goedkoper kan doen (en zeker zonder fouten) dan zullen ze over stappen op Gerst.

Coasterfrenzy Ik denk niet dat Gerstlauer per se minder fouten maakt in hun ontwerpen. Ik heb van menig Gerstlauer baan gehoord dat ze toch vertraagde openingen hebben omdat er iets niet goed bleek tijdens fabricage of installatie

Daarnaast wist ik niet dat Nigloland het design (al dan niet deels) zelf doet, maar het gaat er ook om dat Nigloland een familiebedrijf is dat goede banden heeft met de Mack familie. Dat is ook al een reden dat ze zo vaak samen hebben gewerkt. Ze zitten ook op nog geen 400km afstand van de Mack fabriek in Waldkirch, in die industrie is dat dichtbij haha

Philosopher binnen enkele jaren _ lees voor 2027

Ja, maar hoever voor 2027 dan?
          Want nog 4 jaar uiterlijk, is wel erg lang.

De ontwikkeling zit nog in de beginfase dus het kan zeker even duren nog. Een jaartal is volgens mij nog niet echt genoemd. Wel wilt het park in 2030 de grens van 1 miljoen bezoekers bereikt hebben.

The_Real_Infernape Het is mogelijk. Ik ben niet heel bekend met de Track Record van Gerst. Ik weet ook niet hoe goed de persoonlijke banden zijn tussen Nigloland en Mack, maar in een interview rondom de bouw van Krampus werden er toch behoorlijk wat dingetjes genoemd die het park zelf moest corrigeren. Zoiets kan zwaar mee wegen, of totaal niet mee wegen.. Dat laatste vooral als je het heel gemakkelijk zelf kunt (laten) aanpasse (en wellicht nog meer als je die vrijheid bij een andere fabrikant niet hebt).. Als er inderdaad goede persoonlijke banden zijn, dan zal dat ongetwijfeld de leidende factor worden.. Als ik kijk naar wat Mack in EP aan het zetten is, denk ik niet dat het veel verschil gaat maken in de uiteindelijke uitvoering van de baan.

Voor Alpina Blitz weet ik nog dat het prijsverschil tussen Mack en Intamin voor Nigloland niet noemenswaardig was, ik meen me te herinneren (pin me er niet op vast) dat mack toen vooral sneller kon leveren waardoor de keuze naar hun ging.

Dat van die 400km maakt binnen die industrie weinig uit lijkt me. Parkeigenaren vliegen gerust voor een weekendje naar bijvoorbeeld Azië of de USA om te kijken hoe een bepaald type/model van attractie in de praktijk werkt/uit ziet/aan voelt.

Coasterfrenzy ik meen me te herinneren (pin me er niet op vast) dat mack toen vooral sneller kon leveren waardoor de keuze naar hun ging.

Ik heb dit niet gehoord, maar wel dat ze Mack wilden voor de treinen, omdat ze wel ongeveer de layout van Piraten wilden hebben met de treinen van Blue Fire zoals de directeur van het park het ooit verwoordde in een initeressante docu van een frans pretparkfan youtube-kanaal. Intamin had toen nog niet de treinen zoals we die kennen op Taron en Kondaa en ze vonden de Piraten treinen niet comfortabel. Voor de Taron treinen was eerst Phantasialand voor nodig om dat ontwerp op de markt te krijgen. Kan je deze video zeker aanraden, er zit Engelse ondertiteling bij:

Coasterfrenzy Dat van die 400km maakt binnen die industrie weinig uit lijkt me. Parkeigenaren vliegen gerust voor een weekendje naar bijvoorbeeld Azië of de USA om te kijken hoe een bepaald type/model van attractie in de praktijk werkt/uit ziet/aan voelt.

Het gaat vooral om het verplaatsen van de achtbaanonderdelen zelf. 400 ton staal verplaatsen kan aardig in de kosten lopen.

7 maanden later

De nieuwe lanceerachtbaan met 2 lanceringen, met meerdere inversies zal maar 1 minuut(??) duren. Het zal een Mack Big Dipper - volgens terugkerende geruchten worden en zal €15.000.000,-- kosten.

In 2025 zal er een 2e hotel geopend worden naast het pretpark.

In 2030 komt dan de volgende grote attractie in het park.

Bron: https://www.leparisien.fr/aube-10/nouvelles-montagnes-russes-un-hotel-une-gare-le-parc-dattractions-nigloland-vise-le-million-de-visiteurs-05-01-2024-RK7VSEYJAVHULC6LFAASX4WN4E.php

Philosopher wat de achtbaan betreft moeten we zo te lezen uitgaan van 2026 als openingsjaar. De achtbaan krijgt dus twee lanceringen en ook twee treinen met 16 man per trein. Denk dat we dan eerder praten over Macks nieuwere Stryker Coaster die ook in Europa Park en Fantasiana komen te staan.

Ik ben in ieder geval al fan! Heb afgelopen voorjaar erg genoten van het park, qua sfeer misschien wel mijn favoriet in Frankrijk. Ik kom er graag nog eens terug om deze lanceerachtbaan uit te proberen! Ook leuk om te lezen dat ze de bereikbaarheid willen verbeteren met een treinverbinding vanuit Parijs. Dat maakt een bezoek aan het park nog aantrekkelijker.

Hmmm, dat word dus de plannen voor mijn Noord Franse tripje maar uitstellen tot 2026.
              Ik had graag dit jaar al Toutatis willen doen, maar dat zit er nu helaas niet in. Net als Monster trouwens.

The_Bullgod Hmmm, dat word dus de plannen voor mijn Noord Franse tripje maar uitstellen tot 2026.

Met die insteek kan je nooit op vakantie. 😂

Nigloland is een fijn park, dit wordt weer een mooie uitbereiding.

Erik Met die insteek kan je nooit op vakantie.

Het is maar net hoe je het bekijkt en wat vooraf je mogelijke plannen/ideeën waren.

The_Bullgod Ik zou daar niet op gaan wachten. Ik ben afgelopen jaar voor het eerst in die parken geweest die je wil bezoeken (en Parc Asterix sinds 2013) en ik heb er zeker geen spijt van. Gewoon gaan, het duurt nog wel even voordat die lanceerachtbaan er staat, en dingen willen nog weleens vertraagd worden.

Ik snap die gedachtegang dus ook nooit. Een hele trip uitstellen omdat er over X jaar één nieuwe attractie in één park opent, waarom zou je dat doen? Feit dat je de trip moet uitstellen betekent dat deze al op de planning stond, en wel omdat je het huidige aanbod al interessant genoeg vond zónder deze nieuwe attractie. Dat er later iets bijgebouwd gaat worden maakt het huidige aanbod niet minder waard, dus alle redenen die je had om te gaan zijn er nog.

Sterker nog, er bestaat een kans dat over die X jaar één of meerdere van de attracties die er nu staan en waar je je op verheugd hebt inmiddels zijn afgebroken. Er zullen altijd nieuwe attracties bijkomen maar ook bestaande worden vervangen, dus ik zou gewoon lekker gaan.

Trollenbol Ik snap die gedachtegang dus ook nooit. Een hele trip uitstellen omdat er over X jaar één nieuwe attractie in één park opent, waarom zou je dat doen?

Over het algemeen heb ik elk jaar wel meerdere plannen/ideeën voor verschillende trips, maar kan ik er uiteindelijk vanwege tijdgebrek of financieel gezien er maar 1 of maximaal 2 per jaar doen.
                      En soms stel ik die trips uit omdat er blijkbaar iets nieuws verwacht word op 1 van de bestemmingen.
                      Ideeën heb ik al genoeg voor diverse bestemmingen de komende jaren, maar de definitieve plannen en boekingen/reserveringen maak ik pas op z'n vroegst een half jaar vooruit.