The_Real_Infernape Het is mogelijk. Ik ben niet heel bekend met de Track Record van Gerst. Ik weet ook niet hoe goed de persoonlijke banden zijn tussen Nigloland en Mack, maar in een interview rondom de bouw van Krampus werden er toch behoorlijk wat dingetjes genoemd die het park zelf moest corrigeren. Zoiets kan zwaar mee wegen, of totaal niet mee wegen.. Dat laatste vooral als je het heel gemakkelijk zelf kunt (laten) aanpasse (en wellicht nog meer als je die vrijheid bij een andere fabrikant niet hebt).. Als er inderdaad goede persoonlijke banden zijn, dan zal dat ongetwijfeld de leidende factor worden.. Als ik kijk naar wat Mack in EP aan het zetten is, denk ik niet dat het veel verschil gaat maken in de uiteindelijke uitvoering van de baan.
Voor Alpina Blitz weet ik nog dat het prijsverschil tussen Mack en Intamin voor Nigloland niet noemenswaardig was, ik meen me te herinneren (pin me er niet op vast) dat mack toen vooral sneller kon leveren waardoor de keuze naar hun ging.
Dat van die 400km maakt binnen die industrie weinig uit lijkt me. Parkeigenaren vliegen gerust voor een weekendje naar bijvoorbeeld Azië of de USA om te kijken hoe een bepaald type/model van attractie in de praktijk werkt/uit ziet/aan voelt.