Ik ben toevallig een paar weken terug voor het eerst in Parc Astérix geweest. Ben geen expert, maar heb op een aantal van jouw vragen wel antwoorden/tips.
ik vermoed dat het druk gaat worden op 2e Pinksterdag echter is het park op de 2 voorgaande dagen geopend tot 2200. Op 2e Pinksterdag is het park open tot 1900, zou het daarmee ook "iets" minder druk kunnen zijn? Op queuetimes zag ik al dat in het Hemelvaartweekend de drukte een stuk minder was op zaterdag/zondag itt donderdag/vrijdag. Hoe schatten jullie het in?
Aangezien het park op zaterdag en zondag tot 22 uur open is, zou het me niks verbazen dat mensen eerder overwegen op die dagen te gaan. Maar maandag is en blijft een feestdag, dus echt rustig zal het wel niet zijn. Op een willekeurige zaterdag was het in ieder geval wel gezellig druk met veel wachttijden van rond de 45 minuten.
is een Bronze virtual queue pass aan te raden op 2e Pinksterdag en is het ook mogelijk om deze te splitten van elkaar zodat je per 2 afzonderlijk kan queuen? Want de echte thrillrides kunnen we sowieso niet doen met zn 4en maar het zou wellicht handig zijn om voor bijv 2 verschillende attracties virtueel in een queue te staan
Die hiervoor genoemde zaterdag hebben wij eigenlijk alle achtbanen op Tonnère 2 Zeus na kunnen doen. Aangezien je nog een kleine bij hebt zal je dag er misschien wat anders uitzien dan die van ons, maar ik zie niet heel veel noodzaak voor een fast pass. Ze verkopen ook losse fastpasses per attractie, een beetje slim plannen met 1 of 2 van die losse pasjes lijkt me al voldoende en is een stuk goedkoper.
Qua taal lees ik dat er zeer beperkt Engels gesproken wordt, hoe is dit in de praktijk?
In praktijk viel het me mee, maar dat komt vooral doordat we op het ergste waren voorbereid. Het is en blijft Frankrijk, de meeste mensen zijn te koppig om Engels te praten. Omroepen en borden in het park zijn ook enkel Franstalig.
Welke attracties/achtbanen zijn handiger om in de ochtend /middag/avond te doen? Pegase Express heeft zviw een lagere capaciteit, Toutatis lijkt nu altijd wel druk te zijn (en ligt er wel eens uit met een storing) en T2Z lijkt eerder in de loop vd dag drukker te zijn.
Iedereen sprint in de ochtend naar Toutatis of Tonnère 2 Zeus. Daar staan de rest van de dag ook forse rijen, dus het is de moeite om met een van die 2 te beginnen. Capaciteit van alle attracties is eigenlijk wel dik in orde, operations ook. Bij Pégase Express kunnen ze met 4 treinen rijden, dispatches lagen rond de 30-40 seconden. Groupen is daardoor wel chaotisch, bereid je voor op een hoop onverstaanbaar Frans geschreeuw in de stations.