Ik had al een poging gedaan deze discussie te verlaten, maar dat maak je lastig door er zo in te zitten.
Erik Kijk hoe je begint en daarna overkomt, het komt op mij namelijk over als iemand die niet kan zeggen 'Goh, daar heb je eigenlijk wel gelijk in', maar eerder als iemand die toch opzoek gaat naar een manier waarop hij zelf kan blijven geloven dat hij gelijk heeft.
Maar Erik, doe nou niet zo moeilijk. Deze hele discussie ging over "is het een prototype", en dat is een ja/nee-vraag. Mijn standpunt is: nee, het is geen prototype.
Jouw standpunt is: "nee, het is geen prototype, máár er zijn heel veel andere invullingen van die definitie mogelijk, en dat laat je in jouw antwoord buiten beschouwing, je bent nu vooral bezig met jouw mening als een feit te verkondigen en je moet reflecteren op jouw manier van discussiëren en beseffen dat je ook wel eens geen gelijk kunt hebben."
Had je niet gewoon kunnen zeggen "Goh Niek, die toren in Toverland zou ik inderdaad niet beschouwen als een prototype, ook al zegt Toverland van wel".
Erik Dit verwoord je als feit.
Dit is ook letterlijk de definitie uit het woordenboek. Daarom heb ik dat zo verwoord.
Erik Ik ben hier tegenin gegaan met inhoudelijke argumenten
Die zal ik dan wel even hebben gemist, want waar geef jij een andere definitie van "prototype" dan? Je zegt "er zijn meerdere definities", maar welke dan? Hoe wil je een (in deze situatie van toepassing zijnde!) definitie geven van 'prototype', die wat anders is dan "de eerste versie van een product"?
Overigens ben ik het ook niet met je eens dat het toverland en intamin vrij staat om een attractie die geen prototype is, wél een prototype te noemen. Dit doet Intamin volgens mij nergens, dat heeft alleen Toverland zelf in de podcast gedaan.
Ik snap absoluut niet wat je nou in hemelsnaam wilt bereiken, behalve mij persoonlijk aan te vallen op mijn redeneringen en beargumenteerde verdedigingen. Zeker niet omdat je zelf ook aangeeft dat je de toren in Toverland geen prototype wilt noemen.
Erik Ik ken je al een tijdje en weet dat je dingen niet slecht bedoelt, maar ga nou eens reflecteren op hoe je discussieert.
...zegt degene die met deze zinsnede de discussie binnenviel: "Ik zou als ik jou was even wat minder blijven doordrammen dat je gelijk hebt."
Het lijkt me dat de pot in dit geval ook wel even op zijn eigen zwartheid mag reflecteren, en niet alleen op de ketel.