Toverland is van plan om een nieuw spookhuis te maken voor de Halloween Nights. Dit melden ingewijden aan Looopings zoals je in dit bericht kan lezen. Het thema zal mijnthema worden en volgend Luke Verhoeven tijdens een Toverlandmeeting zou het in of net rond het park komen te liggen zodat je niet met een auto of treintje er naar toe hoeft te rijden. Ook zou de kwaliteit zoals Maison de la Magie zijn, het zal ook een spookhuis zijn die 24/7 er blijft staan.
Wat vinden jullie van het thema en idee?

https://www.looopings.nl/weblog/22359/Toverland-werkt-aan-nieuw-spookhuis-met-mijnthema.html

Luke Verhoeven van Toverland gaf gisteren een presentatie tijdens het Scare Event in Avonturenpark Hellendoorn. Daar werd het duidelijk gemaakt. 😊

mikeee is ook niks mis met het thema. Maar de andere thema's van de spookhuizen vind ik toch wat unieker. Maar kan zeker heel leuk worden, zeker met de Toverlandtwist ook heel uniek! 😁

Loekiloeki Een ander deel wat niet verteld is is bij een Toverland event verteld

Eftelabbo Bij de Efteling is het een ander idee dan dit mijnthema en zoals

mikeee zegt het is geen attractie maar een spookhuis en ik denk het sws over de Kolenmijnen in Limburg zal gaan niet over goudmijnen want Limburg heeft Kolenmijnen gehad!

Zuid Limburg, pak hem beet 75 km zuidelijker. Twee compleet verschillende stukjes Limburg. En waar de Efteling er een goudmijn van gemaakt heeft, moge toch duidelijk zijn waar men inspiratie op gedaan heeft.

Ik moet zeggen dit ik het geen gelukkige keuze vind. Ook nu is het weer een thema dat sterk doet denken aan en ander park wellicht door de gebruikte foto bij Looopings. Dat gebeurt toch net iets te vaak. Het was logischer geweest als er voor een thema gekozen was dat dichter bij Toverland ligt.

Dat is een eerste gevoel, want we moeten eerst maar eens zien hoe Toverland dit uit gaat werken.

Ron er waren test boringen geweest letterlijk langs Toverland er is hier nog een herdenking van gemaakt

Ron Een haunted house gebaseerd op de kolenmijnen doet mij nou niet echt denken aan de achtbaan Baron. Vind ‘m vergezocht. Ik heb ook niemand gehoord over het slachthuis van WaHo en Moviepark…

Ik ga pas oordelen wanneer er iets specifieks wordt gepresenteerd. Wanneer Toverland er weer hun eigen draai aan geeft, ben ik best enthousiast. Mooi dat geïnvesteerd wordt in een nieuw huis, na 3 jaar op rij geweest te zijn is dat een welkome vernieuwing.

JaylonToverlandgek Een ander deel wat niet verteld is is bij een Toverland event verteld

Wat zou er niet verteld moeten zijn wat bij Toverland wel is verteld dan? Ik lees namelijk niks nieuws.

Een nieuw spookhuis juich ik alleen maar toe. Zeker in Toverland waar het alweer eventjes geleden is dat ze Maison opende. Het is overigens nog niet officieel naar buiten gebracht dat het huis dit jaar al opent. Dat kan ook volgend jaar worden. Afwachten dus. 😊

Leuk thema, een beetje simpel, maar wel iets wat centraal staat in Limburg.

Toverland weet hier vast een mooie draai aan te geven, misschien kan het voorspelbaar zijn, maar daarom niet minder leuk.

Denk bijvoorbeeld aan mijnwerkers die tijdens het graven verongelukt kunnen zijn en daardoor eens per zoveel jaar in de omgeving weer tevoorschijn komen.

Op social media lees ik al diverse berichten waar de vergelijking wordt gemaakt met de Efteling, daar word ik persoonlijk erg moe van, hiermee wil ik geen discussie aanwakkeren, maar dit valt bij meerdere onderwerpen op.

Loekiloeki Ik bedoel, Is er verteld bij jullie dat er een nieuwe of vernieuwde scarezone kwam? Maar toen ik het artikel leesdw heeft Luke gwn hetzelfde verteld met iets meer info iver het spookhuis want hij zei op het laatst dit was mine presentatie wat ik heb gehoord.

Jordy Wordt ik de laatste tijd altijd zo ZIEK van. Volgens sommige Efteling fans, wordt alles afgekraakt wat er wordt gebouwd, wordt alles gejat volgens hun terwijl de Efteling zelf ook veel afkijkt bij andere parken. Vind het gwn zielig en sneu dat er zoeen mensen zijn die altijd zeggen is gejat, is niet mooi voordat het letterlijk af is. Ik spreek altijd positief over dingen en als het later minder mooi is zeg ik het ook. Jammer vind ik dat! Daardoor komen ook die discussies vaak.

Ik ben heel erg benieuwd naar alles, ik ben nog nooit in Toverland geweest met halloween, maar lijkt mij een van de sfeervolste parken.

• Joell heeft hierop gereageerd.

FernandoAlb Ligt aan wat je van een halloween event verwacht. Het is niet als een Walibi of Movie park. Maar ik zou het zeker een bezoeken, gezien het qua thematische ervaring naar mijn mening een zeer goed event is.

Een nieuw spookhuis juich ik alleen maar toe, Halloween in Toverland heeft zeker kwaliteit en ik hoop dat ze dat doortrekken naar dit nieuwe huis. Maar ik hoop ook dat ze goed kijken naar de huidige spookhuizen om die te vernieuwen. Dan bedoel ik vooral Fear The Forest, want die haalt totaal het niveau van Maison niet. Is eigenlijk gewoon heel slecht.

Daarnaast hoop ik ook wat meer vernieuwing bij de Scare Zones. Na een aantal jaren mogen bepaalde “acts” wat extra’s of aanpassing krijgen om het minder voorspelbaar te maken.

Scoobyboogie Dan bedoel ik vooral Fear The Forest, want die haalt totaal het niveau van Maison niet. Is eigenlijk gewoon heel slecht.

Fear the Woods. Is op zich ook logisch dat die in kwaliteit ver achter loopt. Het is dan ook een tijdelijk huis wat elk jaar op- en afgebroken wordt. Maison de la Magie is hun eerste permanente spookhuis wat dus het hele jaar kan blijven staan.

Verwacht voorlopig nog maar even niet veel van deze tijdelijke huizen. Al vond ik Dollhouse vorig jaar al stukke beter met de nodige verbeteringen in zowel decor als grime.

Bran er waren test boringen geweest letterlijk langs Toverland er is hier nog een herdenking van gemaakt

Nooit geweten, maar dat maakt het nog geen kolenmijn natuurlijk 😉 In ieder geval weer wat geleerd, bedankt daarvoor.

Bij Toverland verwacht je toch meer iets met Magie, Toveren of fantasie. Ik snap het thema gewoon niet. Net zoals ik niet zo snel een western of film thema zou verwachten. Ik heb verder het idee dat niet iedereen het artikel van Looopings uit de openingspost heeft gelezen, maar die begint met een foto die mij in ieder geval richting een ander park laat denken. En dat hebben we de laatste tijd net iets te vaak gezien en volgens mij is dat ook niet iets dat Toverland nog nodig heeft. De enige associatie die ik nog kan bedenken om het thema te verklaren, buiten dat Toverland ook in Limburg ligt is dat ze nog iets op de plank hebben liggen van nature wonderland.

Jammergenoeg is ook dit weer een onderwerp geworden om ver uit de buurt bij te blijven. Maar zoals ik al zei, eerst maar eens afwachten hoe Toverland het uit gaat werken.

Ron Ik heb verder het idee dat niet iedereen het artikel van Looopings uit de openingspost heeft gelezen, maar die begint met een foto die mij in ieder geval richting een ander park laat denken.

Is het al bekend dat de foto iets met het huis te maken heeft dan? Het kan natuurlijk ook gewoon ter illustratie zijn.