Coasterfrenzy Het is gewoon niet realistisch te denken dat iedereen dezelfde kansen krijgt omdat mensen nou eenmaal verschillen.
Ik geloof vanuit elke vezel in m’n lichaam dat dit wel kan, en ik zal mij altijd inzetten om die gelijkheid in dit land voor elkaar te krijgen.
Gelijke kansen heeft bijvoorbeeld namelijk niets te maken met opleidingsniveau. Gelijke kansen draaien erom dat iedereen de kans heeft te studeren op het niveau wat die aan kan, en niet afhankelijk is van rijke of arme ouders of andere om de opleiding te betalen. En persoonlijkheidskenmerken zoals introvert of extravert heeft inderdaad invloed op je kansen in de samenleving. En daar speelt de school een belangrijke rol in om sociale competenties aan te leren. Want ook hier geldt dat kinderen uit arme gezinnen vaak een deel van die sociale competenties niet leren doordat ze niet naar sportclubs of buitenschoolse activiteiten kunnen.
Anyway, we dwalen wel heel erg af. Bottom line; elke omgeving in de samenleving draagt bij aan gelijke kansen. Dus ook de omgeving van pretparken. En ter herhaling, de Arabische wereld van de Fata is geen realistische omgeving, maar wordt wel zo ervaren door een deel van de bezoekers. Ik denk dat de wijzigingen van Progress best interessant zijn om door te voeren door de kleur van mensen diverser te maken en ook gender meer divers te maken in bepaalde rollen.