Intamin haalt vaak het uiterste uit de techniek naar boven. Daardoor spelen ze een enorm grote rol in de evolutie van het achtbaanlandschap, maar tegelijk neemt dat natuurlijk ook risico's met zich mee. Hun Hydraulische lanceringen zijn gewoon fenomenaal, maar de betrouwbaarheid van die systemen is gewoon belabberd in vergelijk met een magnetisch systeem.
Vooral sinds intamin zichzelf her-uitgevonden heeft, vind ik dat ze het behoorlijk goed doen.. echter valt niet te ontkennen dat er soms nog problemen.
Het vernieuwende aan kandaa zit hem in de non-inverteing cobra-roll.. Dat is gewoon een track element. Tsja: Ook dat is wel eens mis gegaan (Maverick, Intmidator), maar ik denk dat met moderne systemen dit soort problemen ook veel minder snel zullen op duiken dan in de tijden dat de eerder genoemde banen gebouwd zijn.
En ja: ook buiten intamin om zijn er standaard wel meer problemen met bewegende elementen. Siren's Curse kent haar aandeel aan issues. En zelfs een Hyperia - waar amper storingsgevoelige tech in zit - is berucht voor zijn enorme downtime.
Overigens zou ik durven stellen dat Intamin het met Trick Tracks doorgaans wel goed voor elkaar heeft. Die baan in MPG kent amper storingen en ook in veel andere parken draaien die dingen prima.