Gisteren trapte Walibi Belgium hun seizoen af na een lange winterbreak. En dat is voor vele fans hèt moment om alle nieuwigheden te ontdekken.

Dat Aqualibi flink in de steigers staat wisten we al. Aan het einde van dit jaar opent het waterpark immers 4 gloednieuwe en spectaculaire glijbanen. En dat er deze zomer een nieuwe familieattractie opent wisten we ook al. Dat daarvoor de Tuf Tuf Club moest wijken wisten we echter niet.

Maar toch ontdekte enkele alerte fans zaken op die voor iedereen voorlopig een mysterie blijven en die vanaf dag één van het seizoen al zorgen voor flink wat speculaties.

Zo nam Rudy Dierick een foto van de werf van Silverton. Niet zo bijzonder zou je denken? In eerste instantie niet. Maar een fan spotte op deze werf een houten kist van...Mack Rides?!
De nieuwe familieattractie - een Side Car XL - komt van Technical Park en niet van Mack. Dus wat staat die kist daar te doen? De eerstvolgende Mack attracties in de buurt zijn Flashback en Pulsar en die liggen toch een eindje verder.

Maar dat is niet alles. Het mysterie in Walibi Belgium gaat verder. Meer bepaald naar de achterkant van het park. Daar botste fan Rudy Dierick op verschillende markeringspaaltjes ter hoogte van het station van de oude Music Express, Flashback èn Gold River Adventure. Die paaltjes beslaan een zeer grote oppervlakte van het park. Dus daar heb je meteen het tweede mysterie. Wat staan die paaltjes daar te doen en waarvoor dienen ze...

Als we dan eventjes gaan opsommen wat we al op voorhand weten, ter verduidelijking:

• Tijdens de bekendmaking van het investeringsplan in 2017 leerden we dat het park zijn westerngebied flink ging renoveren en dat er een Twist 'n Splash voorzien was. Gebouwd door Mack, maar op de oorspronkelijke plannen was die voorzien vlakbij Gold River Adventure en Dalton Terror.

• Silverton krijgt een Western-thema, maar is gelegen buiten het huidige gebied. Neem daarbij dat er vorig seizoen in het gebied vuilbakken opdoken met daarop 'Adventure World', een nieuwe wereld van Walibi. Dus is er kans dat het huidige Western-gebied uitgebreid wordt en ook het voormalige Italiaanse gebied zal beslaan? En zijn de plannen veranderd en verhuist die Twist 'n Splash meer in die richting?

• Tot slot; directeur van het park, Jean-Christophe Parent vertelde in een interview met een Waalse krant dat het park zijn 50ste verjaardag in 2025 niet ongezien voorbij zal laten gaan. Het park zal dan immers een nieuwigheid openen die uniek en ongezien is èn volledig los staat van het bijna hervatte investeringsplan.

Kortom, laat het speculeren maar beginnen!

Foto's: Rudy Dierick voor Themepark Magic

Ik hoop dat iemand die paaltjes op een kaartje kan zetten.

Naar de plattegrond te kijken, denk ik dat de meest logische verklaring de twist n splash is. Ligt in de buurt van de originele plannen en is van Mack.
De paaltjes kunnen evengoed een nieuwe Halloween attractie worden.

Bedankt voor je analyse en overzicht!

Ik blijf hopen op een nieuwe achtbaan voor de 50e verjaardag. De locatie van Tornado blijft voor mij een aanwinst. Plaats daar een nieuwe Vekoma, noem hem Tornado en je hebt direct een schitterend eerbetoon, nostalgie en vernieuwing.
En gebruik dan direct deze nieuwigheid van Vekoma:

3 maanden later

We trappen dit topic weer even omhoog, want zonet kwamen de heren van Themepark Magic met mooi nieuws.

Walibi Belgium heeft immers een bouwaanvraag ingediend voor de bouw van een nieuwe achtbaan op deze locatie. Deze nieuwe achtbaan moet tevens in een nieuw themagebied komen waarin ook Pulsar, Flashback en Psyké Underground onder vallen. Daarnaast staat er in deze bouwaanvraag ook een aanvraag voor een centrale hal waar de uitgangen van Flashback, Psyké Underground en de nieuwe achtbaan zouden samenkomen.

In elk geval, hier hebben we het laatste nog niet over gehoord!

K-ToF centrale hal?
    Als in een echt indoor gebied?

Top nieuws uit Waver, morgen eens kijken wat we kunnen spotten.😄

QDude24 De aangeduide zone is veel groter dan Coccinelle. De afgebakende zone loopt van Flashback tot het station van de oude Music Xpress, Tiki Waka en Gold River Adventure.

Coccinelle werd gezegd opnieuw opgebouwd te worden vlakbij Weerwolf, in de New Orleans zone. Maar ik vraag mij af of we die ooit effectief gaan terug zien.

K-ToF Coccinelle werd gezegd opnieuw opgebouwd te worden vlakbij Weerwolf, in de New Orleans zone. Maar ik vraag mij af of we die ooit effectief gaan terug zien.

Ik zag op rcdb dat Bellewaerde volgend jaar een kinderbaan opent… Ze zouden de Coccinelle toch niet naar het zusterpark verplaatsen? 😅

luc136
        Dat zou ik eigenlijk nog niet zo onlogisch vinden 😛

Ik wel nice ook dat er heel duidelijk 'achtbaan' in de bouwvergunning vermeld wordt!
        Naast de achtbaan zal ook het horecapunt daar vernieuwd en verplaatst gaan worden.
        En die indoorzone die er komt zal ook wel handig zijn voor de winteropeningen die het park wilt houden.

Het artikel van Themparkfreaks voor degene die liever lezen in plaats van een video te bekijken.

Achtbaan -> thema haven -> nieuwe soort watercoaster?

PretparkPro nieuwe soort watercoaster?

Onmogelijk is het niet, maar daar is Pulsar nog net te recent voor denk ik.

Wellicht een powered coaster? Aangezien de hoogte en geluidsoverlast voor de buurtbewoner een probleem is. Deels indoor zou ook leuk zijn.

Gezien er een kist van Mack rides gespot was bij de werf van Silverton en de komst van een grote hal het haven gebied, zie ik een Mack 'Inverted Powered Coaster' (zoals Arthur in EP) er ook nog wel komen. Als er een groot darkride gedeelte komt in de toekomstige hal en enkel een outdoor gedeelte richting de 'Gold River Adventure' is het probleem met de buren ook wel gedeeltelijk opgelost.

Interessant allemaal! Zelf zat ik een beetje te dromen aan de S&S Axis baan die in productie is maar nog niet is aangekondigd… Dacht ooit gehoord te hebben dat deze naar een Europees park zou gaan, maar kan ook helemaal fout zijn. Binnen het profiel van WaBe zou het nog niet vreemd zijn. Naar mijn gevoel missen ze nog een moderne inversie-achtbaan, en zoiets als een Axis met een (wereld)uniek kantje is wel helemaal in het vaarwater wat WaBe graag opvaart… Dromen mag, neen?

In de bouwaanvraag wordt gemeld dat de eerste bouwvoorstellen vanaf woensdag te bezichtigen zijn tot en met midden juli. Kans is reeël dat we dus snel ook mogelijks (vage) plannen te zien gaan krijgen deze week.

Varnonth Zelf zat ik een beetje te dromen aan de S&S Axis baan die in productie is maar nog niet is aangekondigd… Dacht ooit gehoord te hebben dat deze naar een Europees park zou gaan, maar kan ook helemaal fout zijn.

Je hebt het helemaal goed, maar na dit bericht, dat afkomstig is van de IAPAA enkele jaren geleden al weer, is het enorm stil gebleven over zowel dit type achtbaan als een mogelijk Europees park waar deze baan zou kunnen komen.

En we hebben al een eerste concept van de aanpassingen aan Psyke Underground! Of moet ik terug Turbine zeggen…? 😅

Bron: Walibi Report