Geen echt pretpark, maar het is wel een park waar je veel pret kan hebben 😁
Sinds een aantal jaren staat Tropical islands al op mijn lijstje! Het ziet er ontzettend tof uit op de foto’s en ik hou van zwemmen, dus dit leek me een plek die ik wel leuk zou vinden 😊 tijdens onze vakantie dus richting Berlijn gegaan en 2 dagen Tropical islands gepland. We hebben voor een overnachting in een tent in de dome zelf gekozen. Onze dochter is inmiddels 7,5 en wilde graag eens in een tent slapen. Vanaf onze camping was het zo’n 25 minuten rijden. Het is echt leuk om aan te komen, want je ziet het gebouw pas zowat op het laatste moment. Je rijdt door de bossen en ineens is hij daar! Zo ontzettend groot, dat is op foto’s eigenlijk niet echt goed vast te leggen.
Op naar de ingang! Het was inmiddels rond een uur of 12 en de parkeerplaats stond al redelijk vol. Binnen moesten we even wachten bij het inchecken, maar dat ging allemaal redelijk vlot. Iedereen krijgt een bandje voor toegang, kluisje en om binnen mee te betalen. Voor volwassenen gaan ze tot max €200,- en voor kinderen €35,-. Ook kregen we een kaartje mee voor onze tent, daarmee konden we vanaf 4 uur de sleutel ophalen. Tent 1032 kregen we, op het sunset camp bij de glijbanen-toren helemaal achteraan in het hoekje. Nadeel van het sunset camp ten opzichte van het rainforest camp is dat er geen douches zijn. Daarvoor moet je een stukje lopen, terwijl die bij het rainforest camp wel meteen bij het kamp zijn. Tandenpoetsen hebben we dus maar bij de wc gedaan.
Eerst maar even onze spullen in het kluisje en omkleden. Kluisjes zijn groot genoeg voor een klein formaat trolley en werken dus met je bandje. Alleen onze dochter had geen kluisje, maar met 2 konden we makkelijk onze spullen kwijt. Zwemkleren aan en op pad door de dome! Eerst even bij het tentenkamp kijken en daarna op naar Amazonia, het buitengebied. Het zou later op de dag namelijk gaan regenen en nu was het nog droog. De zon scheen helaas niet en de temperatuur buiten was zo rond de 22 graden, waardoor de buitenbaden niet heel lekker aanvoelden. Beetje koud en vooral de wildwaterbaan is fris. Amazonia ziet er wel prachtig uit! 1 Bad met een familieglijbaan en wat sproeiers, hier kan je ook nog baantjes trekken. Het andere bad heeft een stroomversnelling en sinds dit jaar is er ook zo’n golf waarop je kan (proberen te) surfen. De wildwaterbaan is erg leuk! Lekker lang en qua snelheid/wild zijn precies goed. Hij is vanaf 8 jaar en bovenaan staat een lifeguard die mensen erin laat. Handig, want zo zit je niet met heel veel mensen op 1 hoop erin. Maar kleine kinderen krijg je er dus echt niet mee in. Onze dochter is 7,5 en hebben we wel meegekregen. Ze vroegen naar haar leeftijd, heb 8 gezegd, maar Ze heeft ook 4 diploma’s dus dat was al helemaal geen probleem. Van buiten heb ik helaas geen foto’s, die staan op mijn camera en heb ik er nog niet afgehaald.
Na een tijdje zijn we naar binnen gegaan om een plekje voor onze handdoek te zoeken, maar dit was kansloos. Echt elk ligbed en elke strandstoel was bezet. Het was dus best druk 😁 in de Südsee viel het qua drukte nog wel mee. Je kon prima zwemmen en balletjes, banden en luchtbedden enz zijn toegestaan.
Ook was de nieuwe jungle splash open, een hele leuke toevoeging voor kinderen! De Südsee zelf is wat dat betreft wat saai, dus de nieuwe glijbanen voegen wel veel toe hier! Helaas was bij ons het bovenste deel met de tol en 2 andere glijbanen nog niet open. De jungle splash bevond zich nog in een soort testperiode, dus denk dat daarom nog niet alles open was. De glijbanen die erin zitten zijn in ieder geval leuk! Veel glijbanen zijn wel pas vanaf 6 of 7 jaar en bij sommige mag je met z’n 2en achter elkaar. Er staat echter geen lifeguard in het speeltoestel zelf, dus je kan met kleinere kinderen er wel in. Beneden staan wel lifeguard, maar het is mij niet opgevallen dat deze streng zijn op kleine kinderen die eruit komen. Ook leuk is de grote waterton die zo nu en dan omvalt! Er komt echt een hele bak water naar beneden dan 😁
Na hier en tijdje gespeeld en gezwommen te hebben was het tijd om even wat te drinken bij de bar langs de Südsee, Palm beach. Alles wat je daar an de bar haalt qua drinken komt in plastic bekers waar €2,- borg op zit. Dit wordt weer op je bandje teruggestort bij het terugbrengen. Dochter was daar maar wat druk mee 😊 na wat drinken zijn we een tunnel doorgelopen en kwamen we bij de Laguna. Een heel mooi bad met 2 leuke glijbanen, wat sproeiers en een tunnel die naar een dieper bad loopt waar watervallen in kletteren en een stroomversnelling zit. Dit bad is wat warmer dan de Südsee en dat is wel prettig. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de Südsee toch net wat aan de frisse kant vond en de Laguna is echt heerlijk! Ook hier ligt zand om het bad en staan strandstoelen overal. Het bad ligt op de bodem daardoor wel vol met zand en dat voelt wat minder prettig als je op de bodem zit. Alle baden zijn ook van (ik denk) aluminium en hebben een bodem met allemaal kleine bolletjes erop. Heel apart, heb dat nog nooit gezien om een zwembad. Op mijn foto hieronder zijn helaas de watervallen uit, maar die komen dus bij de donkere delen langs de rotsen omlaag. Ik wil niet weten hoe het klinkt in de huisjes erboven 😂
inmiddels was het bijna 4 uur en besloten we om onze sleutel maar eens op te gaan pikken. Door het regenwoud zijn we weer richting de ingang gelopen en het is echt niet voor te stellen dat dat hele regenwoud gewoon in een koepel ligt! Het is echt ontzettend groot en ik heb ook af en toe gewoon echt omhoog zitten kijken en me zitten verbazen over de hoogte van het gebouw!
Nadat we onze sleutel hadden opgehaald hebben we onze spullen opgepikt en zijn we richting ons tentje gegaan. Basic, 4 matrassen op de grond met een hoeslaken, overtrek en een kussen met sloop. Ook ligt er een stoffer en blik, die heb je echt wel nodig! We hebben de bedden opgedekt en onze spullen in de tent gezet, tent weer op slot en op zoek gegaan naar wat eten.
We twijfelden over het Aziatische buffet bij Sawadee, maar daar was weinig wat dochter lekker vond. We zijn toen uitgekomen bij de food market, dochter ging voor een schnitzel met frietjes en wij voor een burger. Het eten is prima! Bij de food court kon je ook nog pizza, wraps en salades en pasta krijgen.
Na het eten zijn we nog even langs de winkeltjes bij de boulevard (zo heet het, het ligt niet aan het water) gelopen en zagen we dat er die avond een lasershow zou zijn bij de Südsee.
We hebben nog even door het regenwoud gelopen en de beesten daar bekeken. Er zitten flamingo’s en schildpadden, vissen uiteraard en er is een kooi met vlinders. Via het regenwoud kwamen we nog uit op 1 van de 2 zonnendekken. Nog meer strandstoeltjes en een mooi uitzicht! Ik weet niet of de foto goed doorkomt, is een panorama-foto 😊
Inmiddels viel de avond en begon de lasershow. We hadden een mooi plekje aan de Südsee en het was leuk om te zien. Niet heel spectaculair, maar voor 1 keer wel leuk. In het donker is het nog veel mooier in de dome! Overal de lichtjes aan en in de avond wordt het ook wat rustiger.
Er is namelijk wel echt continu “herrie” binnen. Het gonst gewoon continu. Overdag hoor je ook nog de glijbanen en watervallen enz met al het kletterende water, maar ook ‘s nachts is het er zeker niet stil. Het klinkt een beetje alsof je naast de snelweg ligt te slapen. Rond half 11 gingen we ons tentje in, dochter moet tenslotte ook slapen. Onze nacht was niet zo. Het matrasje was wat dun en na een paar uur kreeg je wel pijn bij je heupen. Daarnaast was de luchtvochtigheid boven de 80% en dat bij zo’n 27 graden + een matras met plastic hoes is geen ideale combi om goed te slapen. Het was warm, plakkerig maar uiteindelijk hebben we toch een uur of 6 geslapen (ik werd om iets voor 6en wakker van het licht) en dochter heeft prima geslapen 😂 we hadden zelf wel een lampje op batterijen mee, maar dat was niet nodig. Je ziet ook ‘s nachts nog genoeg in je tent.
Vanaf 7 uur tot half 11 kan je voor je ontbijt terecht bij restaurant Sawadee. Je moet daar je sleutel laten zien en dan mag je naar binnen. En het ontbijt maakte de hele nacht weer goed! Wat een ontzettend lekker buffet! En echt zo uitgebreid! Croissants, diverse broodjes, toast, ham, honing, yoghurt met fruit en ontbijtgranen in diverse smaken, gebakken/gekookt of roerei, Engels ontbijt met worstjes en witte bonen in tomatensaus, verse zalm en allerlei salades, kwarkbollen, pancakes, kleine wafeltjes. Echt alles was er en het was heerlijk! Ook koffie en thee en diverse sappen stonden klaar. We hebben daar echt goed ontbeten 😊
Na het ontbijt hebben we de tent opgeruimd, beddengoed afgehaald en omgekleed. Daarna alle spullen weer in het kluisje, tentsleutel ingeleverd en klaar voor nog een dag zwemmen. Nu hadden we wel een bedje aan de Südsee overigens, maar rond een uur of 11 was alles alweer vol. De 2e dag hebben we ook de grote glijbanentoren nog uitgeprobeerd. Ik ben zelf van de blauwe af gegaan, die gaat hard!! Enige nadeel is dat ik mijn knie stootte bij het eind. Geen eigen foto, maar hierop zijn de glijbanen goed te zien.
Na nog een dag zwemmen in alle baden en een heerlijke lunch bij Palm beach (de flammküchen zijn echt heerlijk!) was het rond een uur of 4 tijd om weer richting huis te gaan. Na 2 dagen zwemmen waren we er wel klaar mee. Ik ben zelf nog even van de wildwaterbaan gegaan en wilde graag nog foto’s maken vanaf de glijbaantoren. Het uitzicht vanaf daar is geweldig!! Maar ja, ik wilde niet worden aangezien voor chicken dus nogmaals de blauwe glijbaan gedaan. En ja hoor, op precies dezelfde plek mijn knie gestoten! Beetje bloed van de schaafwond en heb 2 dagen mank gelopen 😬 inmiddels is het dag 3 en loop ik weer goed, maar erop leunen gaat nog niet. Dat is dus wat minder. Helaas geen foto’s vanaf de toren, die staan ook op het fototoestel.
Na ons te hebben omgekleed, moesten we ons bandje scannen bij de automaat om af te rekenen. Betaald en we konden gaan! Dag tentje, dag Tropical islands!
Het was echt een hele beleving op zich! Ik had het voor geen goud willen missen en we hebben 2 ontzettend leuke dagen gehad! Ik kan het iedereen een keer aanraden, zeker als je ook gek bent op zwembaden zoals de aqua mundo bij centerparcs. Ik noemde het namelijk zelf een hele grote aqua mundo met slaapmogelijkheden binnen 😊 zelf zou ik er overigens wel pas heen gaan met kinderen van dochter haar leeftijd, jaar of 7/8. In ieder geval een zwemdiploma, want het was bij ons druk (hoogseizoen en veel daggasten) en je bent ze zo kwijt binnen. Al met al is het ons goed bevallen! Ik hoef er niet snel nog eens heen, maar ik sluit ook zeker niet uit dat ik er nog eens heen ga over een x aantal jaren!