nevelig_nat plan. Ga maar proberen om gemiddeld meer treinen per uur weg te sturen dan je collega's en zet daar een mooie beloning tegenover.
Ik ben geen voorstander van dit soort incentives, want dan blijkt opeens een team wel harder te kunnen werken.
En je creëert zo een sfeer dat alleen met extra beloningen mensen harder werken.
Wat mij betreft solliciteer je op een baan, je weet van tevoren waar je op solliciteert en tegen welk salaris, heb je om wat voor reden dan ook niet de motivatie om een stapje harder te werken of er geen zin in hebben, dan moet je een andere baan zoeken wat mij betreft.
Ook op mijn werk word van je gevraagd om aan een bepaalde standaard te voldoen, lukt dat niet dan krijg je extra begeleiding, lukt het dan nog niet dan krijg je de keus, of op een project werken dat je wel aankan, of een andere baan zoeken.
Mooi om te lezen dat in het geval van JedD ze ook bezig zijn om de duimschroeven aan te draaien, kort door de bocht gezegd is het controleren van vastzittende riemen volgens mij geen rocketscience, als je als team dit efficient onder de knie hebt en je zorgt voor een gezonde afwisseling voor achter de knoppen dan kan je een prima werkdag hebben volgens mij met veel plezier met de gasten en onderling met elkaar, maar dan moet je daar ook wel de motivatie voor hebben, anders ben je de verkeerde persoon op de verkeerde plaats.