erider Hmm, ik heb liever gewoon een bandje of wat sing a song writers zoals ze in Toverland hebben. Deze draak is leuk om 1 keer naar te kijken maar dan heb je het ook wel gezien, net zoals die elfjes op dat schommelende bankje op de Pardoes Promenade. Nee, ik hoop niet dat dit de toekomst van entertainment is in de Efteling.
Als de Efteling nu ergens een orkestje of andere entertainment act neerzet, worden ze meteen neergesabeld in de media, omdat mensen er dan op een kluitje omheen gaan staan zonder afstand te houden. (Ja, ik weet dat de anderhalve meter nu ook niet altijd wordt aangehouden, maar met straatoptredens vraag je er natuurlijk om dat het mis gaat).
Zowel de heks als deze Joris en Draak zijn mobiele acts, waardoor de bezoekers niet stil hoeven te staan. De schommelende elfjes en de kabouters op het pad naar Bosrijk zijn meer aankleding op afstand en nodigen ook niet uit om langer stil te staan.
Ik verwacht dat we weer wat traditioneler entertainment gaan zien als de anderhalve meter-verplichting vervalt.
Ik weet niet of Toverland in corona-tijden ook bandjes laat optreden en hoe ze dan de afstand garanderen. Misschien staat er continu personeel bij?
Sowieso is het in Toverland natuurlijk minder druk dan in de Efteling. En ze staan wat minder in de belangstelling van de media, dat scheelt ook.