Eftelingpanda Als ik zo hoor dat er wekelijks wel evenementen in het Efteling Theater plaatsvinden die voor het park grof geld in het laatje brengen waardoor er geen dagelijkse parkshow in het theater kan draaien lijkt mij dat die markt zeker wel rendabel genoeg is. Maar ik zou een nieuw groot Evenementencentrum liever willen zien als onderdeel van een toekomstig Uitrijk. En ik verwacht dat dat nog wel ff gaat duren helaas......
Herbergier daar zit wat in, maar zowel voor de bezoekers als voor de acteurs lijkt mij een overdekt theatertje wel het meest comfortabel qua weersomstandigheden. Op warme zomerdagen kan je eventjes lekker beschut zitten tegen de zon en kan de airco aan en bij regenachtige dagen kan je eventjes schuilen bij zo'n show. Bovendien ben je dus niet meer afhankelijk van het weer en kan de show dus altijd doorgaan. Wel zo fijn voor de gasten die graag naar de show willen kijken.
En trouwens, als er zo'n (lelijke) stretchtent op het speelvlak staat ga je denk ik toch een stuk minder van de groene omgeving zien? En het gaat waarschijnlijk ook weer voelen als zo'n tijdelijke, goedkope oplossing. Dan heb ik liever een permanente oplossing in de vorm van een mooi gethematiseerd overdekt theatertje passend bij het Sprookjesbos.
QDude24 Helaas is daar geen woord aan gelogen. In de laatste Kleine Boodschap aflevering over de financiën van de Efteling in 2022 is volgens mij gezegd dat ze vorig jaar iets van 7 miljoen euro (heb niet de exacte cijfers dus pin me er niet op vast) hebben uitgegeven aan entertainment, terug op het niveau van vóór Corona. En daarbij horen ook oa CARO en de reizende theaterproducties buiten het park. Dat is toch vergeleken met andere grote vergelijkbare attractieparken in Europa toch wel heel erg weinig of niet?