Timv1999 Nu is het niet meer waard om erheen te gaan puur voor de winter efteling
Dat doet niemand behalve wij fans. Mensen gaan voor de Efteling, en sommige zullen dan wel speciaal wachten tot de winter Efteling omdat het dan extra aangekleed is en gezelliger is, maar niemand gaat puur en alleen voor de winter efteling. Het is een aanvulling op de Efteling, niet een op zichzelf staand evenement. Overigens vergeten mensen de minder extreme decoraties zoals de vele aankledingen in het Volk van Laaf en sprookjesbos. Subtiel, maar dat past wel goed bij de Efteling.
Ik ben overigens wel benieuwd wat de mensen hier dan vinden van parken als Toverland, Walibi en Disney met kerst. Zoals ik al eerder benoemd heb, was het bij Disney(parijs) 2 jaar geleden ook niet bijzonder. Ja de main street was heel gezellig, en ze hadden winterse souvenirs, maar in het park zelf was er ook niks bijzonders op hier en daar een verdwaald decor na. Hier is niet alsof heel het park daar omgetoverd is. Het hoofd park heeft mainstreet, de studios heeft een klein kerst straatje bij Ratatouille en thats it. Toverland heeft een heel gezellige entree, maar verder ook maar wat verdwaalde kerstbomen en guirlandes. Walibi ben ik zelf nog niet geweest met kerst, maar dat ziet er in de videos toch ook vooral uit als een tuincentrum XXL.